Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-04-19@05:01:29 GMT

فوت 156 مبتلا به کرونا در کشور طی 24 ساعت گذشته

تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۹۰۸۸۱

فوت 156 مبتلا به کرونا در کشور طی 24 ساعت گذشته

به گزارش حوزه جامعه خبرگزاری تقریب، «سیما سادات لاری» روز جمعه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا و موارد فوت ناشی از ابتلا به این ویروس در کشور بیان کرد: از دیروز تا امروز (۱۷ مرداد ۱۳۹۹) و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۴۵۰ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که  یک هزار و ۱۴۵ نفر از آنها بستری شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این حساب،  مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۳۲۲ هزار و ۵۶۷ نفر رسید.

وی ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۵۶ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۸ هزار و ۱۳۲ نفر رسید.

لاری گفت: خوشبختانه تاکنون ۲۷۹ هزار و ۷۲۴ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین چهار هزار و ۱۳۶ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

معاون وزیر بهداشت افزود: تاکنون دو میلیون و ۶۳۷ هزار و ۵۷۵ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت اظهار کرد: استان‌های مازندران، تهران، قم، گلستان، خراسان شمالی، اردبیل، اصفهان، البرز، خراسان رضوی، کرمان، سمنان، آذربایجان شرقی، مرکزی، یزد و گیلان در وضعیت قرمز قرار دارند. همچنین استان‌های فارس، ایلام، لرستان، هرمزگان، زنجان، قزوین، آذربایجان غربی، بوشهر، همدان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویر احمد هم در وضعیت هشدار هستند.

لاری درباره وضعیت کرونا در استان آذربایجان شرقی گفت: اولین موارد ابتلا به کرونا در هفته اول اسفند پس از استان‌های قم و گیلان در این استان نیز شناسایی شد و در اسفند ماه گذشته بیماری با شیب ملایمی افزایش یافت. خیز بیماری در فروردین ماه در این استان اتفاق افتاد که با تلاش همکاران ما و همراهی مردم، موارد ابتلا و بستری در اردیبهشت ماه روند کاهشی پیدا کرد. در اواخر خرداد ماه با افزایش موارد ابتلا و بستری، این استان هفته‌ها در وضعیت هشدار یا قرمز قرار گرفت. در حال حاضر هشت شهرستان این استان در وضعیت قرمز و چهار شهرستان در وضعیت هشدار قرار دارند.

وی ادامه داد: روند ابتلا و بستری در شهرستان‌هایی مانند تبریز، مراغه، میانه، سراب و جلفا شدت بیشتری دارد. طی دو هفته گذشته با همکاری مردم این استان در رعایت پروتکل‌ها شاهد کاهش موارد بستری و فوتی هستیم و امیدواریم با ادامه این همکاری‌ها، این استان از وضعیت قرمز خارج شود.

معاون وزیر بهداشت افزود: بر اساس گزارش‌ها و رصد شش هفته‌ای، استفاده از ماسک در اماکن و مراکز عمومی این استان ۸۶ درصد، اداره‌ها و سازمان‌ها ۸۷ درصد، دفاتر پیشخوان ۸۰ درصد، پایانه‌های درون و برون شهری ۷۸.۵ درصد، تاکسی‌ها ۸۷ درصد، پاساژها ۷۸.۵ درصد و آرامستان‌ها ۸۲ درصد گزارش شده است. افزایش این درصدها به دنبال بازدیدهای مکرر، اخطارها و حتی پلمب مراکز حاصل شده است.

وی بیان کرد: بیشترین میزان رعایت پروتکل‌ها در اداره‌ها، مترو و بیمارستان‌های استان آذربایجان شرقی و کمترین میزان در نانوایی‌ها و رستوران‌های این استان گزارش شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: همزمان با مدیریت بیماری، توسعه زیرساخت‌های مورد نیاز این استان به همت مدیران استان تداوم داشته و هر هفته شاهد بهره برداری از پایگاه‌های اورژانس، مراکز جامع سلامت و امکانات بیمارستانی جدید در این استان هستیم. خدمات جاری از جمله واکسیناسیون اطفال و مراقبت از بیماری‌های مزمن در جریان است.

وی اظهار کرد: امیدواریم با تداوم تلاش‌های کادر درمان، غربالگری‌ها و پیگیری‌های کارکنان بهداشت، همکاری سایر سازمان‌ها و همراهی مردم استان آذربایجان شرقی، با توجه به پیش رو بودن ماه محرم، عبور این استان از وضعیت قرمز و هشدار را شاهد باشیم.

لاری گفت: با رعایت اصول سه گانه فاصله گذاری فیزیکی ۱.۵ تا ۲ متر، استفاده از ماسک و شست‌وشوی مداوم دست‌ها می‌توانیم بیماری کرونا را شکست بدهیم.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

کلیدواژه: آذربایجان شرقی وضعیت قرمز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۹۰۸۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت کورس قهرمانی لیگ برتر انگلیس در هفته گذشته به روایت هوش مصنوعی / فیلم

وضعیت کورس قهرمانی لیگ برتر انگلیس در هفته گذشته به روایت هوش مصنوعی / فیلم

دیگر خبرها

  • توانایی واکسن سازی ایران را جهانی کردیم
  • آخرین وضعیت بازار رمزارزها در جهان
  • بازار رمزارز‌ها / صعود اندک بیت‌کوین
  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۲۹ فروردين
  • وضعیت کورس قهرمانی لیگ برتر انگلیس در هفته گذشته به روایت هوش مصنوعی / فیلم
  • آخرین وضعیت سدهای کشور پس از بارندگی اخیر | ۸۰ درصد ظرفیت سدهای تهران خالی است
  • فعالیت ۷۵۰۰ آزمایشگاه پزشکی در کشور / کرونا؛ تجهیزات آزمایشگاهی را فرسوده کرد
  • قیمت بیت‌کوین دوباره سقوط کرد / آخرین وضعیت بازار رمزارزها
  • برگزاری نشست فصلی ترجمان دانش در دانشگاه علوم پزشکی اهواز
  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۲۸ فروردين