Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-20@03:32:58 GMT

اردوغان: عملیات حفاری در مدیترانه را از سرگرفتیم

تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۹۱۱۰۳

به گزارش فارس، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه روز جمعه در سخنانی گفت که یونان به تعهدات خود به ترکیه در زمینه توقف عملیات حفاری در دریای مدیترانه عمل نکرده است.

به گزارش شبکه خبری «تی‌آرتی»، وی در ادامه سخنانش گفت که ترکیه عملیات حفاری در دریای مدیترانه را از سر گرفته و به اجرای توافق‌هایش با لیبی ادامه خواهد داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس جمهور ترکیه به انفجار عصر روز سه‌شنبه در بیروت نیز اشاره کرد و گفت که ترکیه با تمامی امکانات خود به لبنان کمک خواهد کرد و در کنار بیروت و ملت لبنان خواهد ایستاد و به رئیس جمهور لبنان اعلام کردیم که آماده انتقال مجروحان به ترکیه توسط هواپیماهای اورژانس هستیم.

اردوغان به توافق امضا شده میان یونان و مصر نیز اشاره کرد و گفت که این توافق هیچگونه ارزشی نداشته و باطل است و یونان هیچگونه مرزی با لیبی و مصر ندارد و هیچ حقی برای امضای چنین توافقنامه‌ای ندارد.

وزیر خارجه یونان پنجشنبه راهی قاهره شد و با «سامح شکری»، همتای مصری خود دیدار و در مورد راه‌های تقویت روابط دوجانبه و مسائل منطقه مورد توجه طرفین گفت‌وگو کردند و به تبادل آرا پرداختند. در این دیدار همچنین تفاهمنامه ترسیم مرز دریایی میان دو کشور نیز امضاء شد. (جزئیات بیشتر)

امضای تفاهم نامه ترسیم مرزهای آبی بین مصر و یونان در واکنش به امضای تفاهم‌نامه مشابه بین ترکیه و دولت وفاق ملی لیبی به ریاست «فایز السراج» است که ماه نوامبر سال میلادی گذشته به امضای رؤسای جمهور ترکیه و لیبی رسید.

وزیر خارجه یونان بعد از امضای تفاهم‌نامه امروز، گفت که تفاهم‌نامه ترکیه و دولت وفاق ملی لیبی «غیرقانونی» است و آتن به کمک قاهره، برای مقابله با هر گونه چالش‌هایی در منطقه شرق مدیترانه همکاری می‌کند.

منبع: الف

کلیدواژه: تفاهم نامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۹۱۱۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امضای توافق‌نامه اقتصادی و فرهنگی میان کره شمالی و بلاروس 

کره شمالی و بلاروس در تلاش برای تعمیق روابط دوجانبه جهت "فعال کردن همکاری در بخش‌های اقتصادی و فرهنگی" توافق کردند.

ایم، چون ایل، معاون وزیر امور خارجه کره شمالی و اوگنی شستاکوف، معاون وزیر امور خارجه بلاروس، در مورد نیاز به «تقویت تماس‌های سطح بالا» و توافق برای دیدار‌های بیشتر گفتگو کردند.

در این گزارش آمده است: «آن‌ها همچنین تصمیم گرفتند از یکدیگر در عرصه بین المللی حمایت و همکاری کنند تا روابط دوستانه بین دو ملت گسترش و توسعه یابد. «نماینده روسیه به جزئیات بیشتر درباره نوع توافق‌ها اشاره نکرده است.

بلاروس از متحدان روسیه در راستای حمایت از پیونگ یانگ توافقاتی را با کره شمالی اتخاذ کرده است. در مراسم بزرگداشت هفتاد و پنجمین سالگرد تأسیس اولین توافقنامه بین دولتی در زمینه همکاری اقتصادی و فرهنگی بین کره شمالی و روسیه، سفیر کره شمالی گفت که هر دو ملت همبسته و همسایه در کنار هم به پیمودن مسیری به سوی «شکوفایی ابدی و یک راه جدید ادامه می‌دهند».

پس از آن، کره شمالی همکاری و توافق با متحدان روسیه را آغاز کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • موضع اردوغان درباره حادثه اصفهان
  • امضای توافق‌نامه اقتصادی و فرهنگی میان کره شمالی و بلاروس 
  • اردوغان: کشورهای غربیِ مخالف حمله ایران باید به اسرائیل بگویند: بس کن!
  • امضای تفاهم‌نامه کمیته قضایی سه جانبه مقابله با تروریسم میان ایران، عراق و سوریه
  • امضای تفاهم‌نامه قضایی میان ایران، عراق و سوریه
  • اردوغان به عراق سفر می‌کند
  • اردوغان: حماس جنبش آزادی‌بخش است/ با هنیه دیدار خواهم کرد
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه آزاد رودهن و یک شرکت صنعتی
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه آزاد رودهن و شرکت صنعتی
  • لزوم حمایت از زندانیان و خانواده آن‌ها