Web Analytics Made Easy - Statcounter

در روزهای اخیر باران شدید در سراسر شبه جزیره کره باعث راه افتادن سیل سنگین هم در کره جنوبی و هم کره شمالی شده و نگرانی‌ها درخصوص وارد شدن خسارت فراوان به محصولات زراعی در کره شمالی افزایش یافته است.

کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، در اظهاراتی که از سوی خبرگزاری رسمی کشورش انتشار یافت، عنوان کرد: تامین سریع کالاهای خواب، ارزاق روزانه، دارو و دیگر اقلام ضروری برای مردم سیل زده به جهت پایدارساختن وضعیت زندگی آنها در اولویت اهمیت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کیم جونگ اون این اظهارات را در ضمن بازرسی از منطقه‌ای سیل زده در یکی از استانهای این کشور که در مرز با کره جنوبی قرار دارد مطرح کرده و به "شفافسازی وظایف" برای مقامهای آنجا در قبال بازیابی از خسارات پرداخت.

به گزارش خبرگزاری رسمی کره شمالی، بارانهای سیل آسای اخیر این کشور باعث زیر آب رفتن بیش از ۷۳۰ خانه، از بین رفتن ۱۷۹ عدد از آنها و زیر آب رفتن اراضی کشت برنج شده است.

گزارشی در خصوص تلفات منتشر نشده است.

بر اساس گزارش خبرگزاری مذکور، کیم جونگ اون همچنین ارتش را برای اجرای عملیات بازسازی به ویژه کار به روی خانه‌ها و جاده‌ها اعزام کرده و از معماران کشورش خواسته در یکی از حوزه‌های بسیار آسیب دیده ۸۰۰ الگوی خانه بسازند.

وقوع این بارانها در فصل کشت محصول در مناطق حاصلخیز باعث افزایش نگرانی در مورد امنیت غذایی کره شمالی شده است.

روزنامه رودونگ سینمون وابسته به حزب حاکم کره شمالی در گزارشی به یک مطالعه استناد کرد که عنوان کرده در صورتی که مزارع تنها برای دو تا سه روز زیر آب بروند کشت برنج و ذرت به عنوان دو محصول کشاورزی اصلی در این کشور خسارت می‌بیند.

این روزنامه تصریح ساخت: سرنوشت کشاورزی امسال وابسته به این است که چطور از مزارع و محصولات در برابر سیل محافظت شود.

کره جنوبی روز پنجشنبه ۱۰ میلیون دلار را به برنامه جهانی غذای سازمان ملل از بابت تلاشهایش برای کمک به کودکان و زنان کره شمالی اعطا کرد.

بخشهایی از کره جنوبی برای بیش از ۴۰ روز متوالی شاهد باران بوده‌اند که طولانی ترین فصل بارانهای موسمی در این کشور از سال ۲۰۱۳ تا کنون را رقم زده و انتظار بارانهای بیشتر در شبه جزیره می‌رود.

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: شبه جزیره کره سیل کره جنوبی کره شمالی دارو برنج کشاورزی دلار سازمان ملل کودکان زنان خانواده خواب سیل کره شمالی کشاورزی کره جنوبی کره شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۹۱۱۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افشای فساد جنسی یک سیاستمدار دیگر در انگلیس

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ جفری دونالدسون رهبر پیشین حزب سلطنت طلب و اتحادگرای ایرلند شمالی، " دی یو پی" (DUP)، امروز در دادگاهی در ایرلند شمالی، با ۱۱ اتهام تعرض جنسی، از جمله یک فقره تجاوز جنسی روبرو و متهم شد.
رهبر پیشین حزب اتحادگرای " دی یو پی" در ایرلند شمالی و همسرش، فعلا با قید وثیقه آزادند.
رهبر پیشین حزب " دی یو پی"، امروز به همراه همسرش الینور دونالدسون (Eleanor Donaldson) در دادگاه حاضر شد که این خانم نیز به همان اتهام ها، تحت پیگرد پلیس قرار دارد. این چندمین نماینده مجلس انگلیس است که فسادش افشا شده است.
به نوشته دیلی میرور، جفری دونالدسون، در ماه مارس و در پی آشکار شدن اتهامات علیه وی، از رهبری حزبش کناره گرفت و این حزب، عضویت او را معلق کرد. جفری دونالدسون نماینده منتخب مردم در حوزه "لاگان ولی" (Lagan Valley) در مجمع قانونگذاری ایرلند شمالی است. این روزنامه نوشت جفری دونالدسون، حدود ۴۰ سال در سیاست سابقه دارد و از ژوئیه ۲۰۲۱، رهبر حزب " دی یو پی" شده بود.
حزب دی یو پی مدتی هم متحد حزب حاکم محافظه کار انگلیس شد تا این حزب بتواند اکثریت مجلس بو به طبع آن دولت را در اختیار داشته باشد.

دیگر خبرها

  • تأکید کره شمالی بر حفظ قدرت نظامی خود
  • کره شمالی: اقدامات بیشتری برای حفظ قدرت نظامی خود انجام می‌دهیم
  • کشور‌های آمریکای جنوبی خواستار بازداشت سران رژیم صهیونیستی شدند
  • افشای فساد جنسی یک سیاستمدار دیگر در انگلیس
  • مانورهای فضایی مشترک آمریکا و کره جنوبی
  • پیش بینی روند افزایش دما در آبادان و خرمشهر
  • آفریقای جنوبی تحقیق درخصوص گورهای جمعی غزه را خواستار شد
  • مانور فضایی کره جنوبی و آمریکا در برابر کره شمالی
  • بیانیه هشدار آمیز خواهر رهبر کره شمالی؛ خود را در معرض خطر قرار ندهید
  • هشدار آشکار؛ اولین مانور شبیه سازی ماشه هسته‌ای با هدایت شخص کیم جونگ اون انجام شد | کره شمالی برای چه چیزی آماده می شود؟