Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-19@20:02:24 GMT

اقدام اسرائیل برای شبیه‌ سازی جنگ با حزب‌ الله

تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۹۱۳۱۸

اقدام اسرائیل برای شبیه‌ سازی جنگ با حزب‌ الله

ارتش رژیم صهیونیستی که رزمایش‌های فیزیکی را لغو کرده، برای شبیه‌سازی جنگ احتمالی با جنبش مقاومت حزب‌الله لبنان،‌ به بازی‌های رایانه‌ای روی آورد.

به گزارش مشرق، نگرانی ارتش رژیم صهیونیستی از پاسخ انتقامی حزب‌الله از یک سو و شیوع گسترده ویروس «کووید۱۹» در فلسطین اشغالی از سوی دیگر، باعث شده این رژیم به سمت برگزاری رزمایش‌های نظامی مجازی به جای رزمایش فیزیکی و میدانی بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نوشته روزنامه «جروزالم‌پست»، صدها نظامی اسرائیلی در مقرهای ارتش از دستگاه‌های شبیه‌سازی، واقعیت مجازی و حتی بازی‌های "اتاق فرار" برای آماده شدن جهت جنگ با حزب‌الله آماده می‌شوند.

بیشتر بخوانید: فیلم/ سرکوب مخالفان نتانیاهو در سرزمین‌های اشغالی تیراندازی نظامیان صهیونیست به سمت یک جوان فلسطینی فیلم/ حمله هوایی صهیونیست‌ها به غزه

این روزنامه البته برای کاستن از وجه طنزآمیز این خبر، نوشت که ارتش اسرائیل به عنوان بخشی از برنامه چندساله تغییر ساختار خود موسوم به «مومنتوم» به استفاده بیشتر از فناوری‌های دیجیتال روی آورده و در جریان آن نظامیان اسرائیلی با شبیه‌سازهای رایانه‌ای به انجام تمرین می‌پردازند.

سرهنگ «الیاو الباز» یکی از مسئولان آموزش نظامیان صهیونیست به خبرنگار جروزالم‌پست حین بازدید وی از دفتر فرماندهی آموزش ارتش اسرائیل در پایگاه «جولیس» واقع در عسقلان، گفت: «این شبیه یک بازی ویدئویی است، اما مکان‌ها در آن، که نیروها و مأموران به آنجاها می‌روند، واقعی هستند».

الباز در این باره توضیح داد که نظامیان صهیونیست در جریان این بازی‌های رایانه‌ای، حضور در اراضی شهری شبیه‌سازی‌شده مشابه با لبنان را تمرین می‌کنند، در خیابان‌ها و ساختمان‌های روستاهای لبنانی در نزدیکی مرز شمالی فلسطین اشغالی قدم زده و برای جنگ احتمالی آماده می‌شوند.

بر این اساس، وی اظهار داشت با اینکه این تمرین‌ها شبیه بازی‌های رایانه‌ای است اما اگر یک نظامی اسرائیلی در آنها کشته شوند، از بازی خارج شده و تمام روند تمرین از ابتدا تا انتها ضبط و مورد بازنگری کارشناسان و فرماندهان ارتش قرار می‌گیرد.

به نوشته جروزالم‌پست، نظامیان صهیونیست همچنین با استفاده از اتاق‌های فرار، به شبیه‌سازی رویدادهایی با تلفات بالا را مانند هدف قرار گرفتن تانک‌ها یا نفربرهای اسرائیلی با موشک‌های ضد زره حزب‌الله، تمرین می‌کنند.

الباز همچنین افزود که این تمرین‌ها جایگرین رزمایش‌های فیزیکی میدانی نیستند اما جنگ‌های امروزی با جنگ‌های قدیم متفاوت است و دشمن بسیار فناورتر شده است.

هفته قبل بود که رسانه‌های صهیونیستی از وقوع حادثه‌ای امنیتی در منطقه مزارع شبعا خبر داده و مدعی شدند که نیروهای حزب‌الله قصد انجام عملیاتی را داشته که با پیش‌دستی نظامیان صهیونیست، این عملیات خنثی شده است.

حزب‌الله اما دقایقی بعد با صدور بیانیه‌ای تاکید کرد نه تنها هیچ اقدامی از سوی نیروهای آن انجام نشده بلکه این حادثه امنیتی محصول نگرانی و دستپاچگی صهیونیست‌هاست که آنها را مجبور به دروغ‌پردازی و تیراندازی بیهوده کرده است.

روز چهارشنبه بود که «آویو کوخاوی» رئیس ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی طی دستوری، وضعیت آماده‌باش ارتش در مرز فلسطین اشغالی و لبنان را تمدید کرد.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا انفجار بیروت قرارداد ایران و چین رژیم صهیونیستی حزب الله رزمایش نظامی کووید ۱۹ اسرائیل جروزالم پست آویو کوخاوی حزب الله لبنان لبنان نظامیان صهیونیست رایانه ای شبیه سازی حزب الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۹۱۳۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمسخر اقدام خرابکارانه اسرائیل توسط کاربر صهیونیست

اقدام خرابکارنه صبح امروز عوامل رژیم صهیونیستی به قدری ضعیف بود که حتی تمسخر کاربران عبری زبان را در پی داشت.

سرویس جهان مشرق - یک کاربر عبری زبان در واکنش به اقدام خرابکارنه دولت رژیم صهیونیستی، با انتشار فیلمی، به تمسخر پاسخ اسرائیل به عملیات وعده صادق ایران پرداخت.

ترجمه: حمله اسرائیل به ایران

فیلم منتشر شده توسط کاربر صهیونیست:

دیگر خبرها

  • حمله موشکی حزب‌الله لبنان به تجمع نظامیان صهیونیست
  • تمسخر اقدام خرابکارانه اسرائیل توسط کاربر صهیونیست
  • فوتبال از دریچه فان؛ لیگ کشاورزان در واقعیت
  • هشدار رئیس سیا درباره شکست اوکراین تا پایان سال
  • شوک صهیونیست‌ها از حمله ترکیبی حزب‌الله به مقر سری اسرائیل
  • بازدید ستاره‌های چلسی از مک لارن و دیدار با نوریس + عکس
  • ایران به برکت مردم و نظامیان ما پرچمدار ظلم‌ستیزی در جهان شده است
  • حماس: جامعه جهانی توحش اسرائیل ضد اسرای فلسطینی را مهار کند
  • آتش سنگین حزب‌الله علیه مواضع نظامیان صهیونیست
  • نگرانی عمیق محافل صهیونیست از ورود تمام عیار حزب‌الله به جنگ