Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-25@16:04:45 GMT

امام جمعه قزوین: حریت، بصیرت، شجاعت و صداقت ۴ رکن شخصیت خبرنگاری است

تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۹۱۳۳۶

امام جمعه قزوین: حریت، بصیرت، شجاعت و صداقت ۴ رکن شخصیت خبرنگاری است

‍‍‍‍‍‍

گروه استان‌ها-امام جمعه قزوین گفت: حریت، بصیرت، شجاعت و صداقت از ارکان شخصیت خبرنگاری است و هر خبرنگاری این ۴ ویژگی را نداشته باشد عرصه خبررسانی و اطلاع‌رسانی را به انحراف می‌کشاند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی به مناسبت روز خبرنگار و در دیدار با جمعی از خبرنگاران استان قزوین با بیان اینکه حریت یکی از شاخص‌ترین ارکان شخصیت خبرنگاران است اظهار داشت: کسی که اسیر منیت و خودخواهی است، نمی‌تواند خبرنگار خوبی باشد و یک خبرنگار باید از جناح‌گرایی، منفعت‌طلبی، دنیاپرستی و قوم و قبیله‌پرستی آزاد باشد و به حریت برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: هر کجا حریت نداشته باشیم، در عرصه خبررسانی کم می‌آوریم و نمی‌توانیم وظیفه‌مان را به‌درستی انجام دهیم و گاهی حتی مانع این می‌شویم که خبرنگاران دیگر هم کارشان را درست انجام دهند.

عابدینی با بیان اینکه خبررسانی درست و متعهدانه باید در دستورکار رسانه‌های استان قزوین قرار بگیرد ادامه داد: نباید فقط دل مردم را خوش کنیم که یک روزنامه، مجله، هفته‌نامه و یا خبرگزاری وجود دارد. چرا که وقتی این پایگاه را به دست آوردیم، اما آن خبری که باید از این پایگاه به اطلاع مردم برسد، صادر نمی‌شود، یعنی رسانه‌ای را غصب کردیم و بیخودی به مردم دلخوشی دادیم.

نماینده ولی فقیه در استان رکن دیگر شخصیت خبرنگاری را بصیرت دانست و گفت: وقتی می‌خواهیم خبررسانی کنیم، باید خبرشناس باشیم. به این معنا که بصیرت داشته باشیم و بدانیم که یک خبر را با چه طنینی و در کجا مطرح کنیم چرا که با غلط مطرح کردن یک خبر حق مردم را زیرپا گذاشته و ضایع می‌کنیم.

دیدار نماینده ولی فقیه در استان قزوین با جمعی از مدیران و خبرنگاران + تصاویربازدید مدیران و مسئولان از دفتر تسنیم قزوین به‌روایت تصویراعلام ضوابط برپایی آیین‌های محرم در قزوین؛ عزاداری‌ها در فضای باز باشد

عابدینی با ذکر اینکه باید در بیان خبر شجاعت باید داشته باشیم افزود: خبرنگار باید جربزه گفتن واقعیت و اخبار درست را داشته باشد و وقتی می‌خواهد خبری را منتشر کند نگران این نباشد که علیه او چنین خواهد گفت یا چنان خواهند کرد و یا فلان گرفتاری را برای او به وجود خواهند آورد.

وی با یادآوری اینکه شجاعت در ارتباط با خدا ایجاد می‌شود، ادامه داد: یک خبرنگار باید آبروی خود را نزد خدا به امانت و عاریت بگذارد و به میدان نبرد با اشرار، ظالمان، مفسدان، دروغگویان و غارتگران بیت‌المال برود. ضمن اینکه خبرنگار باید صداقت داشته باشد و اگر صادق بود، فاسق، فاسد و مفسد نمی‌شود و قابل اعتماد خواهد بود.

انتهای پیام/ح

R7541/P/S6,63/CT11 واژه های کاربردی مرتبط استانداری قزوین ستاد نماز جمعه‌ روز خبرنگار بیشتر بخوانید... اعلام ضوابط برپایی آیین‌های محرم در قزوین؛ عزاداری‌ها در فضای باز باشد بازدید مدیران و مسئولان از دفتر تسنیم قزوین به‌روایت تصویر دیدار نماینده ولی فقیه در استان قزوین با جمعی از مدیران و خبرنگاران + تصاویر قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... اعلام ضوابط برپایی آیین‌های محرم در قزوین؛ عزاداری‌ها در فضای باز باشد بازدید مدیران و مسئولان از دفتر تسنیم قزوین به‌روایت تصویر دیدار نماینده ولی فقیه در استان قزوین با جمعی از مدیران و خبرنگاران + تصاویر واژه های کاربردی مرتبط استانداری قزوین ستاد نماز جمعه‌ روز خبرنگار پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ بزرگ‌ترین مجتمع پتروشیمی متانول ‌جهان ‌به دستور رئیس جمهور ‌افتتاح شد / تولید روزانه ۷ هزار تن متانول با گرید AA در ایران ۲ جامعه مدرسین: شواهد بی‌شماری از دست‌های پشت‌پرده آمریکا و رژیم صهیونیستی در انفجار خون‌بار بیروت خبر می‌دهد ۳ پایان ۲۸ روز جستجو در ارتفاعات جهان‌نما/ جسد «سها رضانژاد» پیدا شد ۴ رئیس مجلس: اگر ‌مدافعان حرم نبودند شرایط منطقه ‌به‌نفع گروه‌های تکفیری تغییر می‌کرد / حاج قاسم ‌جوانان انقلابی‌ زیادی تربیت ‌داد ۵ برگزاری کنکور کارشناسی ارشد در کاشان به‌روایت تصویر‌ ۶ سیستان و بلوچستان| بخش بم پشت سراوان مستعد استعدادهای ورزشی؛ چرا فضاهای ورزشی توسعه نمی‌یابد؟ ۷ عیدی رهبر معظم انقلاب به مردم بشاگرد /یخچال‌های اهدایی به مناطق محروم رسید+تصاویر ۸ ۳ سد بوشهر با هدف تأمین آب شرب افتتاح می‌شود/ خروج استان از وضعیت بحرانی مهمترین اخبار استانها جامعه مدرسین: شواهد بی‌شماری از دست‌های پشت‌پرده آمریکا و رژیم صهیونیستی در انفجار خون‌بار بیروت خبر می‌دهد پایان ۲۸ روز جستجو در ارتفاعات جهان‌نما/ جسد «سها رضانژاد» پیدا شد عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس: انفجار بیروت «مشکوک» است/ می‌تواند عمدی باشد/ باید دنبال ردپای آمریکا و رژیم صهیونیستی بود شیب فوتی‌های کرونا در مشهدمقدس نزولی شد مهمترین اخبار تسنیم فاکس نیوز: مخالفت چین به معنای پایان تلاش‌های پامپئو برای تمدید تحریم‌های ایران است گمانه زنی‌ها از "گشایش اقتصادی" رئیس جمهور/ پای عرضه اوراق سلف نفتی در میان است؟ میشل عون: علت انفجار بیروت را نمی‌دانیم اما هر احتمالى وجود دارد معزی: خبر مهم اقتصادی رئیس جمهور ارتباطی با لوایح FATF ندارد گفتگو| ایزدی: خروج برایان هوک از دولت ترامپ بیانگر شکست سیاست فشار حداکثری علیه ایران است درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استانداری قزوین ستاد نماز جمعه روز خبرنگار استانداری قزوین ستاد نماز جمعه روز خبرنگار نماینده ولی فقیه در استان استان قزوین ترین اخبار یک خبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۹۱۳۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین سوخت، مهمترین دغدغه مدیران واحد‌های صنعتی

رحمانی معاون اقتصادی استاندار قزوین در نشست با فعالان حوزه اقتصادی و صنعتی گفت: شرکت نفت باید در تامین سوخت واحد‌های تولیدی سرعت بیشتری داشته باشد.

معاون اقتصادی استاندار با بیان اینکه قطع برق کوره‌ها به فرآیند کار آسیب می‌زند، افزود: با مطرح کردن موضوع تامین سوخت کوره ها، قطعی برق باید کاهش یابد.

رحمانی با بیان اینکه تولید برق در ایران بیشتر از کشور‌های صنعتی است، اظهارداشت: علیرغم بالا بودن تولید انرژی در کشور یکی از دلایل ناترازی آن پایین بودن بهره وری انرژی است.

ره انجام معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی قزوین هم گفت: برای برداشت گندم در خرداد ماه نیاز مبرم به آبیاری گندم در اردیبهشت ماه داریم.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • تاکید امام جمعه قزوین بر مشارکت مردم و تسهیل امر مسکن
  • تسهیل امر مسکن و مشارکت مردم در این حوزه بسیار مهم است
  • کتاب «چالش‌های تاریخی» اثر سلیمی نمین رونمایی شد
  • تامین سوخت، مهمترین دغدغه مدیران واحد‌های صنعتی
  • کاروان خدمت استان بوشهر به عسلویه رسید
  • سلیمی نمین: مسائل فرهنگی را نمی‌توانیم یک سویه حل کنیم/ صفارهرندی: نسل ما انقلاب را از معبری دریافتند که پیشانی آن امام بود؛ خدشه به امام کل آن معبر را نابود می‌کند
  • ارسال ۳۰ اثر ادبی به کنگره ملی امام‌زادگان محروق(ع) نیشابور
  • کشف معمای هولدن کالفیلد: هویت‌جویی، انزواطلبی و صداقت‌گرایی
  • دیدار مدیران کل امور اتباع قزوین و کرمانشاه
  • اجرای طرح اعتلا با جدیت دنبال شود