Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام راشدی‌نوری گفت: متأسفانه روزمرگی دولتمردان، گرانی لجام گسیخته و عدم نظارت و کنترل بر آن و ضعف و ناتوانی در برابر فشارها و مشکلات که موجب نارضایتی مردم شده است، دشمنان را در اجرای نقشه شوم تحریف امیدوار می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از صومعه‌سرا، حجت‌الاسلام«محمدمهدی راشدی‌نوری» امروز(جمعه، ۱۷ خرداد) در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان ضمن تبریک عید ولایت و امامت اظهار کرد: فاجعه انفجار بیروت و تخریب کامل بیش از یک سوم شهر زیبا و بندری بیروت و آواره و بی خانمان شدن بیش از ۳۰۰ هزار نفر و کشته و مفقود شدن صدها نفر از بزرگترین فاجعه تاریخ جهان است که دست کثیف آمریکا و صهیونیست‌ها و ارتجاع منطقه در پشت صحنه آن کاملا مشهود است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

امام جمعه صومعه‌سرا افزود: دلیلش هم این است که در طول این سالها تمامی طراحی‌ها و هزینه‌های میلیارد دلاریشان در لبنان بی‌نتیجه ماند و مجلس، دولت و ریاست جمهوری لبنان بر خلاف خواست آنها و در هماهنگی کامل با جریان مقاومت به عنوان محور وحدت لبنان تحت رهبری سید حسن نصرالله قرار دارد و به همین جهت انگشت اتهام را در این فاجعه به جهت بدبین کردن مردم به سوی حزب الله نشانه گرفتند.

 

وی گفت: استکبار و صهیونیست‌ها با ایجاد اینگونه حوادث و خسارات فراوانی که بر دولت و مردم تحمیل کردند و با توجه به تحریم‌ها و وضعیت سخت معیشتی مردم، می‌خواهند مردم را بر سر دو راهی مقاومت یا رفاه و زندگی، قرار دهند که اگر بخواهند مقاومت کنند باید منتظر اینگونه فاجعه‌ها باشند و یا ذلت تسلیم را بپذیرند تا رفاه و آسایش به دست بیاورند.

 

حجت‌الاسلام راشدی‌نوری خاطرنشان کرد: ما ضمن محکوم کردن این فاجعه مصیبت بار و اعلام همدردی با دولت و ملت لبنان و مقاومت اسلامی، از مسئولان کشورمان می‌خواهیم تا مراقب نقشه‌های دشمنان و تحرکات آنان و ایجاد اختلاف در داخل باشند و امنیت کشور را با ایمن سازی مراکز خاص حفظ کنند و از هر گونه گفتار و رفتاری که باعث سوءاستفاده دشمن و موجب دلسردی، ناامیدی و بی اعتمادی مردم و عامل اختلاف و تفرقه میان مردم می‌شود، پرهیز کنند.

 

امام جمعه صومعه‌سرا اظهار کرد: نکته قابل توجه و تأمل در سخنرانی مقام معظم رهبری در عید سعید قربان در همین رابطه است که فرمودند: به موازات جریان تحریم، جریان تحریف هم هست که اگر این شکست بخورد قطعا جریان تحریم هم شکست می خورد،  زیرا در جریان تحریف، جنگ در عرصه اراده‌ها است و می‌خواهد از نظام اسلامی یک نظام ناکارآمد و ناتوان معرفی کند و مردم را نسبت به آینده ناامید کند و روح تلاش و مجاهدت و همت و خودباوری و اعتماد به نفس را از مردم بگیرد و مردم را از ظرفیت و سرمایه درونی و داخلی غافل کند و نسبت به وضع موجود، مردم را خسته و ناامید کند و روح مقاومت را از مردم بگیرد، آن وقت دشمن به خواسته‌هایش رسیده است و تحریم در جامعه تاثیرگذار می‌شود.

 

وی افزود: متأسفانه روزمرگی دولتمردان، بی برنامگی در برون برفت از مشکلات، نابسامانی اقتصادی، گرانی لجام گسیخته و عدم نظارت و کنترل بر آن و ضعف و ناتوانی در برابر فشارها و مشکلات که موجب نارضایتی مردم شده است، دشمنان را در اجرای نقشه شوم تحریف و دامن زدن به آن امیدوار می کند.

 

حجت‌الاسلام راشدی نوری گفت: حضور آگاهانه مردم شریف، خصوصاً جوانان انقلابی، متدین و متعهد و سربازان وفادار به نظام و رهبر معظم انقلاب می‌تواند آنان را ناکام و نقشه هایشان را با شکست مواجه کند.

 

امام جمعه صومعه‌سرا تصریح کرد: آنچه که غرور ملت ایران را بالا می برد و افتخار ایجاد می کند، اقدامات بزرگ و مقتدرانه در نیروهای مسلح به ویژه سپاه پاسداران و سربازان گمنام امام زمان(عج) در وزارت اطلاعات و توانمندی اطلاعاتی‌شان است که لازم می‌دانم از اشراف اطلاعاتی و عملیات دستگیری سرکرده گروه تروریستی تندر که با حمایت دولت آمریکا، عملیات خرابکارانه را در ایران هدایت می کرد تقدیر و تشکر کنم.

 

وی خاطرنشان کرد: توانمندی اطلاعاتی که باعث شگفتی و غافلگیری دشمنان ما و ترس و وحشت عوامل مزدور فراری خارج کشور شده است، چه در این عملیات و چه در عملیات‌های مشابه دیگر مانند عملیات دستگیری عبدالمالک ریگی در آسمان، روح الله زم و رسول دانیال زاده و ده‌ها مورد دیگر که نشان دهنده قدرت و توان اطلاعاتی فرزندان این ملت برای حفظ امنیت کشور است که از خداوند برایشان آرزوی سلامتی و موفقیت داریم.

 

حجت‌الاسلام راشدی نوری با بیان اینکه امروز ۱۷ مرداد سالروز شهادت دیپلمات‌ها و خبرنگار شهید، محمود صارمی در سال ۷۷ به دست گروه طالبان در افغانستان است اظهار کرد: به روح پاک این شهید و سایر شهدای خبرنگار درود می فرستیم و از اصحاب رسانه و خبرنگاران متعهدی که رسالت بزرگ اطلاع رسانی را بر دوش دارند و با کمترین توقع، متعهدانه و بر اساس مصلحت و نیازهای جامعه، هم به مشکلات و مطالبات مردم می پردازند و هم خدمات و زحمات دستگاه های حکومتی را منعکس می کنند، تقدیر و تشکر می کنم.

 

امام جمعه صومعه‌سرا تاکید کرد: انتظار از اصحاب رسانه، آگاهی بخشی عمومی، اطلاع رسانی به موقع، بیان مشکلات مردم و خدمات مسئولان، انتقاد به‌جا و درست و پرهیز از سیاه‌نمایی ها و اجتناب از تمجید و تعریف است.

پایان پیام/526

منبع: شبستان

کلیدواژه: روز خبرنگار بیروت اطلاعات حجت الاسلام راشدی نوری امام جمعه صومعه سرا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۹۱۴۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سوءمدیریت فاحش و زبان دراز برخی دولتمردان سابق درباره فقر

«فقر مطلق در دوره فعالیت دولت قبل سه برابر شد».

 به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، روزنامه ایران در گزارشی با بیان این که در دولت سابق ۱۱ میلیون نفر زیر خط فقر رفتند، نوشتند: در حالی که تمام گزارش‌های مراجع داخلی و جهانی از سقوط شاخص‌های مربوط به فقر و رفاه اجتماعی در دوره هشت‌ساله دولت‌های یازدهم و دوازدهم و بهبود این شاخص‌ها در دولت سیزدهم حکایت می‌کند، برخی از مسئولان دولت قبل با ادعای دلسوزی برای مردم از بلندشدن صدای خرد شدن استخوان مردم گفته‌اند. گویی فراموش کرده‌اند که آمار‌ها سخن می‌گویند و نمی‌توان صدای آن را نادیده گرفت. گویی فراموش کرده‌اند که از دهه ۱۳۹۰ که ۸۰ درصد آن به دوره فعالیت دولت‌های یازدهم و دوازدهم مربوط است به‌عنوان دهه از دست رفته اقتصاد یاد می‌شود. اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور در دولت‌های یازدهم و دوازدهم با انتقاد از شرایط فعلی اعلام کرده است که «صدای شکسته شدن استخوان مردم به گوش می‌رسد. از سال ۹۷ تا الان مردم با تورم حدود ۴۰ درصد روبه‌رو هستند، الان تورم دی ماه نسبت به دی ماه سال قبل، ۴۳ و اندی درصد است و حتماً تا پایان سال هم بالاتر می‌رود. فرهنگی و کارمند ناراضی می‌شوند. حقوق کم می‌شود، کارگر ناراضی می‌شود، سفره مردم کوچک می‌شود. دومین موضوعی که خواهم گفت این است که مسئله معیشت مردم را جدی بگیرید. صدای شکسته شدن استخوان مردم به گوش می‌رسد.»

جدای از سخنان مسئولان دولت قبل که عمدتاً رنگ و بوی سیاسی دارد، با نگاهی به آمار‌های رسمی می‌توان گفته‌های آن‌ها را راستی‌آزمایی کرد تا مشخص شود در چه دولتی سفره مردم کوچک شده و تعداد فقرا افزایش یافته است. هر چند به طور قطع دولتمردان سیزدهم نیز از شرایط امروز اقتصاد کشور که ریشه در ناکارآمدی و کژی‌های دهه قبل دارد؛ رضایت ندارند، اما به گواه آمار رسمی، تلاش‌های دولت برای تغییر این شرایط و بازگرداندن قطار اقتصاد به ریل اصلی نتایج مثبت ملموسی به همراه داشته است. بررسی آمار‌ها و گزارش‌ها نشان می‌دهد که شاخص‌های توزیع درآمد نیز سقوط کرده است. فقر مطلق در این دوره سه برابر شده است.

رشد سه برابری فقر مطلق در دولت قبل در حالی است که شاهد کاهش شدید آن در دولت ماقبل دولت روحانی بوده‌ایم. در سال ۱۹۹۰ (۱۳۶۹) حدود ۶.۲ درصد جمعیت ایران با فقر مطلق مواجه بوده‌اند. این رقم در سال ۱۹۹۸ (۱۳۷۷) تقریباً نصف می‌شود و به ۲.۹ درصد کاهش می‌یابد. در سال ۲۰۰۵ (۱۳۸۵) نیز با اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها نسبت افراد دارای فقر مطلق به کل جمعیت ایران تقریباً یک پنجم می‌شود و به ۰.۶ درصد می‌رسد. این رقم در سال ۲۰۱۳ به ۰.۲ درصد کاهش می‌یابد که کمترین رقم ثبت شده برای فقر مطلق در ایران در آمار بانک جهانی است.

علاوه بر بانک جهانی، مرکز پژوهش‌های مجلس نیز در گزارشی به پدیده فقر مطلق در دهه گذشته پرداخته است. براساس این گزارش، نرخ فقر مطلق با روندی افزایشی از ۱۹.۴ درصد در سال ۱۳۹۰ به ۳۴.۴ درصد در سال ۱۴۰۰ رسید و طی این مدت بیش از ۱۱ میلیون نفر از جمعیت کشور به زیر خط فقر سقوط کرده‌اند.

بیش از ۱۱ میلیون نفر زمانی به زیر خط فقر سقوط کردند که بار‌ها به دولت روحانی هشدار داده می‌شد که کشور را معطل برجام نکند و با اتخاذ سیاست‌های مناسب و اصولی اقتصادی مانع از افزایش تورم و گرانی‌ها شود. اما روحانی در آن ایام حتی مشکلات آب خوردن مردم را هم به برجام و تحریم گره زده بود! نکته مهم اینجاست که با افزایش قیمت مواد غذایی بخصوص از سال ۱۳۹۷ و کاهش درآمدها، خانوار مجبور شده تا سهم بیشتری از هزینه‌هایش را به خوراک اختصاص دهد؛ از این‌رو سهم خوراک از هزینه‌های خانوار از ۲۹ درصد در سال ۱۳۹۶ به بیش از ۳۲ درصد در سال ۱۴۰۰ رسیده است. سهم مسکن از کل هزینه‌های خانوار به‌عنوان دیگر کالای ضروری نیز از ۲۳ درصد در سال ۱۳۹۰ به ۲۷ درصد در سال ۱۴۰۰ افزایش یافت.

منبع: کیهان

دیگر خبرها

  • عملیات وعده صادق برای دوستان انقلاب اسلامی پیام همبستگی و برای دشمنان پیام مقاومت داشت
  • تجمع مردمی و بانوان کرمانشاهی در حمایت از اجرای طرح نور
  • تجمع مردمی و بانوان کرمانشاهی در حمایت از اجرای «طرح نور»
  • برگزاری تجمع حمایتی مردم و بانوان کرمانشاهی از اجرای «طرح نور»
  • داوطلبان هلال احمر ایثارگران واقعی هستند
  • تجمع مردم خرم آباد در حمایت از اجرای طرح نور
  • ائمه جمعه در حفظ اتحاد و همدلی بین مردم نقش مهمی دارند
  • سوءمدیریت فاحش و زبان دراز برخی دولتمردان سابق درباره فقر
  • سوءمدیریت فاحش و زبان ‌دراز برخی دولتمردان سابق درباره فقر
  • تاکید امام جمعه کیش بر التزام به حجاب و عفاف و رعایت قوانین کشور