Web Analytics Made Easy - Statcounter

در پی واژگونی قایق حامل پناهجویان در سواحل بین موریتانی و صحرای غربی آفریقا، 27 نفر جان خود را از دست دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، بنابر اعلام آژانس‌های سازمان ملل، دست‌کم ۲۷ نفر در پی واژگونی قایق حامل پناهجویان نزدیک ساحل غرب آفریقا بین موریتانی و صحرای غربی کشته شدند. طبق گزارش‌های اولیه آژانس‌ پناهندگان سازمان ملل، ابتدا بیم آن می‌رفت که بیش از ۴۰ نفر بر اثر این حادثه در روز پنجشنبه جان خود را از دست داده باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنابر گزارش‌ها، گارد ساحلی موریتانی در عملیات نجات توانست یکی از سرنشینان این قایق را نجات دهد و به «نوادیبو»، دومین شهر بزرگ موریتانی منتقل کند.

به گزارش خبرگزاری «آسوشیتد پرس»، سرنشینان این قایق که علیرغم محدودیت‌های کرونایی ریسک این سفر پرخطر را پذیرفتند، چند روز پیش شهر «داخله» در جنوب مراکش نزدیک مرز موریتانی را ترک کرده و به سمت جزایر قناری اسپانیا در حرکت بودند. این قایق نقص موتوری داشت و سرنشینان آن وسط دریا گیر افتاده بودند و از کم‌آبی بدن رنج می‌بردند.

اغلب سرنشینان از کشورهای جنوب صحرای آفریقا بودند. آژانس‌های سازمان ملل از دولت‌ها خواسته‌اند برای انحلال شبکه‌های قاچاق انسان که از ناامیدی پناهجویان سوءاستفاده می‌کنند، کمک کنند.

قبل از یافتن راه‌های دیگر برای سفر، هزاران نفر بین سال‌های ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۰ در تلاش برای رسیدن به جزایر قناری نزدیک سواحل موریتانی جان خود را از دست دادند. سال گذشته اما مقامات قایق‌های بیشتری را که قصد چنین سفرهای خطرناکی داشتند، در این سواحل متوقف کردند.

در ماه دسامبر ۶۳ نفر در پی واژگونی قایق جان باختند. نماینده ویژه آژانس پناهندگان سازمان ملل در امور مدیترانه مرکزی در این خصوص این مرگ‌ها قابل پیش‌گیری هستند و می‌توان مانع آن‌ها شد.  

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: سازمان ملل پناهجو آفریقا واژگونی قایق پی واژگونی قایق سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۹۱۴۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حلقه اتحاد مازندرانی ها در ساحل خزر

دریافت 50 MB کد خبر 6081852

دیگر خبرها

  • (تصاویر) مسابقات اسب‌دوانی در ساحل انزلی
  • ظرفیت‌ معادن و کشاورزی آفریقا برای تجار ایرانی
  • جزییات نجات ۲۱ سرنشین کشتی خارجی در آب‌های جاسک
  • زنجیره انسانی در ساحل نکا
  • حلقه اتحاد مازندرانی ها در ساحل خزر
  • مسیر رسیدن به سرزمین های بهشتی ایران از کجاست
  • لحظات رعب آور سرنشینان دو اتوبوس مسافربری برای نجات از سیل+ فیلم
  • سلاح معروف ایرانی این بار معادلات آفریقا را تغییر می‌دهد
  • نجات ۴۳ نفر از سرنشینان دو اتوبوس از سیلاب چابهار
  • نجات ۲۱ سرنشین کشتی خارجی در آب‌های جاسک