Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی همدانی در بیست و سومین خطبه مکتوب جمعه شهر کرج با تبریک فرارسیدن عید سعید غدیر خم، افزود: واقعه غدیر را باید زنده نگه‌داریم اما نه‌فقط با جشن و شیرینی و مداحی که همانطور که امام راحل فرموده اند این ها خوب است ولی باید بدهند که چگونه تبعیت کنیم.

امام خمینی (ره) فرموده اند که «قضیه غدیر قضیه جعل حکومت است، این است که قابل‌نصب است و الا مقامات معنوی قابل‌نصب نیست، یک‌چیزی نیست که با نصب، آن مقام پیدا بشود لکن آن مقامات معنوی که بوده است و آن جامعیتی که برای آن بزرگوار بوده است، اسباب این شده است که او را به حکومت نصب کنند و لهذا می‏بینیم که در عرض صوم و صلوه و امثال این‏ها می‏آورد، ولایت مجری این‏ها است».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در ایام پر خیروبرکت دهه امامت و ولایت هستیم و متأسفانه به خاطر مخاطراتی که ویروس کرونا برای اجتماعات ایجاد می‌کند ۲۴ هفته است که نتوانستیم نماز جمعه کرج را برگزار کنیم، اظهار داشت: واقعه غدیر یکی از مهم‌ترین حوادث تاریخ اسلام است زیرا همه خوبی‌ها در سایه‌سار ولایت تحقق پیدا می‌کند.

امام جمعه کرج گفت: یکی از روزهای بسیار مهم و حماسی، بلکه مهم‏ترین پدیده و حادثه در تاریخ اسلام؛ واقعه غدیر خم است به طوریکه رسول خدا (ص)، امیرالمؤمنین علی (ع) را رسماً جانشین خود قرار داد و کفار را در امواج یأس و ناامیدی فروبرد.

رسول خدا فرمودند: «روز غدیر خم برترین عیدهای امت من است و آن روزی است که خداوند بزرگ دستور داد برادرم علی بن ابی‌طالب را به‏عنوان پرچم‌دار (و فرمانده) امتم منصوب کنم، تا بعد از من مردم توسط او هدایت شوند، و آن روزی است که خداوند در آن روز دین را تکمیل و نعمت را بر امت من تمام کرد و اسلام را به‏عنوان دین برای آنان پسندید».

وی افزود: اگر ابعاد گوناگون این رخداد به‌خوبی معرفی شود، مسیر همه افراد بشر برای ادامه حیات مادی و معنوی تا رسیدن به مقصد نهائی مشخص خواهد شد زیرا کرامت و بزرگواری، عدالت و برابری، اخوت و برادری، طهارت نفس و مکارم اخلاق و همه خوبی‌ها در سایه‌سار ولایت تحقق پیدا می‌کند.

آیت الله حسینی همدانی ادامه داد: یکی از مهمترین مباحثی که باید در ایام غدیر ودهه ولایت به آن پرداخته شود که بسیار سرنوشت‌ساز است بحث ولایت و رهبری جامعه و فلسفه حکومت است.

وی تصریح کرد: بحث اینکه چه کسی صلاحیت حکومت بر مسلمانان را دارد، ضرورت وجود امام و ولی فقیه در جامعه اسلامی، ویژگی‏های امام و رهبر در جامعه دینی از جمله مباحثی است که مربوط به امروز و فردا نیست.

مساله غدیر بحث حکومت اسلامی است

نماینده ولی فقیه در استان البرز گفت: باید توجه داشت که مسأله‏ی غدیر بحث حکومت اسلامی است نه‌فقط مسأله‏ی امامت.

حضرت امام (ره) دربیانی فرمودند: «ولایتی که در حدیث غدیر است به معنای حکومت است نه به معنای مقام معنوی… مسأله، مسأله حکومت است. مسأله، مسأله سیاست است. خدای تبارک‌وتعالی این حکومت را و این سیاست را امر کرد که پیغمبر به حضرت امیر واگذار کنند. چنانچه خود رسول خدا سیاست داشت.»

امام جمعه کرج افزود: بنابراین باید دهه ولایت را دهه روشنگری و تبیین واقعه غدیر و تقویت و تحکیم مبانی حکومت دینی و اثبات بطلان نظریه جدایی دین از سیاست دانست.

وی ادامه داد: خدای تعالی به‏عنوان تنها قانون‌گذاری که با شناخت کامل از مخلوق خودش یعنی انسان دارد، پیامبران الهی را فرستاد تا برنامه‏های سعادت‏بخش ‏(دین) را به آنان ابلاغ نماید، برای ادامه این مسیر توسط پیامبرش افرادی را به‌عنوان امام انتخاب فرمود تا بعد از رسول خدا رهبری جامعه را از جهات گوناگون به عهده بگیرند.

حسینی همدانی گفت: هیچ انسانی اهمیت زندگی اجتماعی و ضرورت قانون برای اداره جامعه را انکار نمی‌کند اما آنچه موجب اختلاف و انحراف جوامع بشری شده، اصلِ قانون‏گذاری برای اداره جامعه است.

وی افزود: بعد از قانون‌گذاری، مجری قانون هم باید کسی باشد که به صورت کامل بر آن قانون و بر تمایلات خودش مسلط باشد تا با جلوگیری از تخلفات، بتواند با حسن تدبیر، شجاعانه جامعه را مدیریت کند. که ازنظر شیعه رسول خدا (ص) و امامان معصوم (ع) بعد از او این وظیفه خطیر را دارند.

زمانی که معصوم(ع ) به دلایل مختلف غائب است، دین‏شناسان باتقوا این مسؤولیت گران‌سنگ را بر عهده‌دارند.

مسائله غدیر بسیار مهم است و باید آن را زنده نگه‌داریم اما نه‌فقط با جشن و شیرینی. ببینید امام (ره) دراین‌باره چه فرمودند: «زنده نگه‏داشتن این عید نه برای این است که چراغانی بشود و قصیده خوانی بشود و مداحی بشود، این‏ها خوب است اما مسأله این نیست. مسأله این است که به ما یاد بدهند که

امام جمعه کرج گفت: غدیر را با خطبه غدیر می‌شناسیم، خطبه غدیر، یادگار واقعه غدیر است و این خطبه گنج بی‌پایانی از علم و معرفت و حکمت است که متأسفانه مهجور مانده و کمتر به آن اهمیت داده می‌شود و بر همه ما لازم است به هر وسیله که می‌توانیم آن را از غربت درآوریم.

وی با بیان اینکه فلسفه تشکیل حکومت اسلامی اجرای حدود و برقراری عدالت است، اضافه کرد: اگر در نظام اسلامی، قوانین نسبت به آحاد مردم به‌دقت و سخت‌گیرانه جاری شود اما وقتی نوبت به دانه‌درشت‌ها و اصحاب قدرت می‌رسد با فشار و سیاسی بازی و ده‌ها ترفند و حیله در مجازات تخفیف داده شود و یا تسهیلات ویژه در نظر گرفته شود قطعاً این روش اسلامی نیست.

وی بیان داشت: با رویکرد جدیدی که در دستگاه قضاء در حال پیگیری است، امیدواریم اشتباهات گذشته به‌سرعت و دقت و عدالت جبران شود.

امام موسی کاظم (ع) اسوه مقاومت است

نماینده ولی فقیه در استان البرز در ادامه با اشاره به پیش رو بودن سالروز ولادت امام موسی کاظم (ع) گفت: امام کاظم اسوه مقاومت است و آنچه امروز از روش امام (ع) در مسیر مبارزه با مستکبران عالم درس می‌گیریم، روش مقاومت است.

وی افزود: بحث مقاومت اسلامی در کشورهای اسلامی جاافتاده و این شیوه جواب داده است و همین ایام نیز از حسن تقارن روز مقاومت اسلامی نامیده شده است به‌هرتقدیر امام اسوه مقاومت است.

آیت الله حسینی همدانی اضافه کرد: امروز دنیای اسلام به‌خوبی به این مطلب رسیده است که برای رسیدن به اهداف عالیه‌اش راهی جز مقاومت ندارد و البته مستکبرین عالم ممانعت می‌کنند و سرداران و افسران این مسیر را به شهادت می‌رسانند.

شهید بزرگوار سردار سلیمانی که شهید مقاومت است و شهید حججی که ۱۸ مرداد سالگشت شهادت مظلومانه و مقتدرانه اوست، شهید مقاومت است، شهیدی که با آرامش و شجاعت، صلابت و اقتدار، تمام درس‌های مکتب علوی و فاطمی و حسینی و کاظمی و اهل‌بیت را به رخ جهان کشید. با شهادت خود به واداده‌های داخلی که از این فرهنگ فاصله‌دارند فهماند که گسست نسل‌ها، تراوش ذهن بیمار خودشان است.

وی اظهار داشت: کمال‌جویی و درخواست مکرر امضاء جواز شهادت از امام رضا (ع) که در نامه ایشان موجود است نشانه تکامل عقلی و تجسم حماسه حسینی در جوان نسل سوم انقلاب است.

امام جمعه کرج گفت: عظمت شهادت شهید حججی، حقانیت گفتمان شیعه در غدیر و عاشوراست و خبر می‌دهد که به‌زودی ریشه تفکر و روش آمریکائی و اساس حکومت پلید صهیونیستی، و ارتجاع تکفیری توسط محور مقاومت کنده و نابود خواهند شد. رشادت، مجاهدت و شهادت مدافعان حرم، راه روشن آینده جبهه مقاومت را ترسیم کرد.

بهره‌برداری سیاسی از فاجعه لبنان نشان از عجز و استیصال جبهه استکبار است

وی در ادامه با اشاره به فاجعه چند روز اخیر در لبنان افزود: عجز و استیصال جبهه استکباری وقتی معلوم می‌شود که می‌بینید چگونه از فاجعه عظیم و مصیبت بزرگی که برای مردم لبنان به وجود آمده (که خدای تعالی به آن‌ها صبر عنایت فرماید) بهره‌برداری سیاسی می‌کنند و به‌جای همدردی و کمک، حزب‌الله لبنان و محور مقاومت را که در این جریان هیچ نقشی نداشته را می‌کوبند.

وی افزود: به طوریکه رئیس‌جمهور فرانسه زودتر از همه خباثت خودش را نشان داد و رسماً در امور لبنان دخالت کرد و زمان قرار داد و بعد هم آمریکا پلیدی خودش را نشان داد و درخواست تعویض دولت همسو با حزب‌الله شد.

همه این شرارت‌ها حکایت از این دارد که مقاومت در مسیر درستی حرکت می‌کند. خدای تعالی شهداء مقاومت را با اولیاء خودش محشور بگرداند.

واکنش امام‌جمعه کرج به مشکلات برخی شهرها البرزر

 حسینی همدانی در ادامه به چند نکته استانی نیز اشاره کرد و افزود:در این ایام لازم است که همه دستگاه‌ها و مردم با همدلی و همکاری کارها را پیش ببرند، بنابراین اگر کسی و یا کسانی در مسیر دیگری حرکت کنند به خود و جامعه ضرر زده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: اینکه شنیده می‌شود که  فلان شورای شهر چند ماه است شهردار را به هر دلیل انتخاب نکرده، کار غلطی است. آیا این خدمت به مردم است؟

وی بیان داشت: در ایامی که ابتلاء به ویروس قسمتی از کارها را مختل و خدمت‌رسانی را دشوار کرده، ببینیم شهری با کثرت جمعیت و کارهای فراوان روی زمین‌مانده شهردار ندارد و عده‌ای در شورا آبستراکسیون کنند و شورا را از نصاب بیاندازند تا مثلاً فلان کس نشود فلانی بشود.آیا این حرکت در مسیر خدمت‌رسانی به شهروندان است؟

وی گفت: اگر دلسوزی دارید نباید بگذارید یک روز هم جایگاه بی‌مسئولیت بماند و بعد با نظارت و پیگیری مواظب باشید تخلفی صورت نگیرد، نه اینکه اصل صورت‌مسئله را پاک‌کنید.

وی افزود: به طور قطع این امور خلاف و ضمان آور است، لذا لازم است هرچه زودتر در ترمیم این کمبود اقدام کنید و دستگاه‌های غیر مرتبط هم دخالتی در روند کار نداشته باشند مگر تخلفی صورت گرفته باشد.

برچسب‌ها امام جمعه کرج عید سعید غدیرخم لبنان استان البرز

منبع: ایرنا

کلیدواژه: امام جمعه کرج عید سعید غدیرخم لبنان استان البرز امام جمعه کرج عید سعید غدیرخم لبنان استان البرز امام جمعه کرج حسینی همدانی واقعه غدیر رسول خدا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۹۱۵۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحلیلگر صهیونیست: اسرائیل در آستانه شکست کامل و نابودی است

پژوهشگر و تحلیلگر ارشد صهیونیست هشدار داد که عملکرد جنایت‌آمیز و فاجعه‌بار اما ناکام دولت نتانیاهو در غزه، اسرائیل را تا مرز شکست کامل و نابودی پیش برده است.

به گزارش مشرق، روزنامه کیهان در ستون خبر ویژه خود نوشت: یوال نوح هراری در یادداشتی نوشت: در روزهای آینده اسرائیل باید تصمیمات سیاسی تاریخی اتخاذ کند. متأسفانه نتانیاهو و شرکای سیاسی او بارها ثابت کرده‌اند که برای اتخاذ چنین تصمیماتی مناسب نیستند. سیاست‌هایی که آنها دنبال کردند، اسرائیل را به مرز نابودی رساند. به جای عجله در جنگ جدید با ایران، ابتدا باید از شکست‌های اسرائیل در شش ماه گذشته درس بگیریم.

جنگ وسیله‌ای برای دستیابی به اهداف سیاسی است و یک معیار کلیدی برای سنجش جنگ وجود دارد: آیا اهداف سیاسی محقق شد؟ دولت نتانیاهو نتوانسته حماس را خلع سلاح کند. بدتر از آن، این یک فاجعه انسانی بر ۲.۳ میلیون فلسطینی در نوار غزه وارد کرد و در نتیجه پایه‌های اخلاقی و ژئوپلیتیکی موجودیت اسرائیل را تضعیف کرد. فاجعه انسانی در غزه و وخامت اوضاع در کرانه باختری، هرج‌ومرج منطقه‌ای را شعله‌ور می‌کند، اتحاد ما با دموکراسی‌های غربی را تضعیف می‌کند و همکاری برخی کشورهای عرب با ما را سخت‌تر می‌کند. اگر رفتار خود را در قبال فلسطینی‌ها تغییر ندهیم، غرور و انتقام‌جویی ما یک بلای تاریخی را بر سر ما خواهد آورد.

پس از شش ماه جنگ، بسیاری از گروگان‌ها هنوز در اسارت هستند و حماس همچنان روی پای خود است. جایگاه بین‌المللی اسرائیل نیز ویران شده و حتی توسط بسیاری از دوستان سابق خود منفور و طرد شده‌ایم. اگر جنگی همه‌جانبه با ایران و نیروهای نیابتی آن آغاز شود، اسرائیل تا چه حد می‌تواند روی ایالات‌متحده، غرب و کشورهای میانه‌رو عرب حساب کند که خود را برای ما به خطر بیندازند و کمک‌های نظامی و دیپلماتیک حیاتی به ما ارائه کنند؟ حتی اگر از چنین جنگی جلوگیری شود، اسرائیل تا کی می‌تواند به عنوان یک کشور منفور زنده بماند؟

دولت نتانیاهو نتوانست از پیروزی‌ها در میدان نبرد برای دستیابی به توافق بر سر آزادی همه گروگان‌ها و پیشبرد نظم سیاسی جایگزین در غزه استفاده کند. در عوض، تصمیم گرفت آگاهانه یک فاجعه انسانی را به غزه وارد کند، یک فاجعه سیاسی غیرضروری را به اسرائیل وارد کرد. متحدان ما یکی یکی از آنچه در غزه می‌گذرد وحشت‌زده شده‌اند و خواستار آتش‌بس فوری و حتی تحریم تسلیحاتی اسرائیل هستند. کشورهای عربی میانه‌رو که منافع‌شان با منافع ما همخوانی دارد و از ایران، حزب‌الله و حماس می‌ترسند، همکاری با ما را در حالی که غزه را ویران می‌کنیم، مشکل یافتند. دولت نتانیاهو توانسته است حتی روابط ما با ایالات‌متحده را از مسیر خود خارج کند، گویی ما منبع جایگزینی برای تسلیحات و حمایت دیپلماتیک داریم. نسل‌های جوان در ایالات‌متحده و در سراسر جهان اکنون اسرائیل را نژادپرست و خشن می‌دانند که میلیون‌ها نفر را از خانه‌هایشان اخراج می‌کند، کل جمعیت را گرسنگی می‌دهد و هزاران غیرنظامی را بدون دلیلی بهتر از انتقام می‌کشد. سیاست ویرانگر دولت نتانیاهو، اسرائیل را در خطر وجودی قرار داده است.

شکست دولت نتانیاهو در طول جنگ تصادفی نیست. این میوه تلخ چندین سال سیاست‌های فاجعه‌بار است. نتانیاهو همچنان به اسرائیل وعده «پیروزی کامل» می‌دهد، اما حقیقت این است که ما یک قدم با شکست کامل فاصله داریم. این توهم خطرناکی است که باور کنیم یک پیروزی دیگر، در رفح، باعث فروپاشی حماس، آزادی همه گروگان‌ها و تسلیم شدن دشمنان متعدد اسرائیل می‌شود. هر روز جنگ اضافی فقط در خدمت اهداف حماس و ایران است و انزوای بین‌المللی اسرائیل را تشدید خواهد کرد.

دولت نتانیاهو شکست خورده و باید مسئولیت آن را بپذیرد. این دولت است که دستورکار فاجعه‌باری را اتخاذ کرد و سیاست انتقام‌جویی و خودکشی را در پیش گرفت. وای بر ما اگر اینها اجازه داشته باشند که مهم‌ترین تصمیمات استراتژیک و سیاسی در تاریخ اسرائیل را بگیرند. دولت به جایی رسیده است که باید شکست را بپذیرد و استعفا دهد. اگر سیاست خود را در قبال فلسطینی‌ها تغییر ندهیم، تنها با ایران روبه‌رو می‌شویم و عاقبت ما مانند سامسون خواهد بود که با خشم ناتوان، خانه را بر سر همه فرو ریخت.

دیگر خبرها

  • تجمع مردمی و بانوان کرمانشاهی در حمایت از اجرای طرح نور
  • بیش از ۷۰ پروژه سلامت در خراسان شمالی آماده راه اندازی است‌
  • پاسخ موشکی حزب‌الله به حمله صهیونیست‌ها علیه غیرنظامیان لبنانی
  • وزیر جنگ رژیم صهیونیستی: نبرد آتی در جبهه شمال تعیین کننده است
  • ذلت، تنها دستاورد آمریکا در عملیات پنجه عقاب
  • حضور مهمانان جبهه مقاومت در اجلاس پیرغلامان حسینی کرمان
  • جبهه مقاومت، میهمان بیست و یکیمین اجلاس پیرغلامان حسینی
  • حمله موشکی سنگین حزب‌الله به مرگلیوت
  • تحلیلگر صهیونیست: اسرائیل در آستانه شکست کامل و نابودی است
  • اعلام الحربی آمار حملات جبهه مقاومت در لبنان، سوریه و یمن را منتشر کرد + اینفوگراف