Web Analytics Made Easy - Statcounter

سفارت آمریکا در لبنان امروز جمعه اعلام کرد، واشنگتن در پی حادثه انفجار روز سه شنبه در بندر بیروت مبلغ ۱۷ میلیون دلار کمک اولیه رسیدگی به فاجعه را برای این کشور اختصاص داده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، سفارت آمریکا در لبنان در بیانیه خود نوشت، این بسته شامل کمکهای غذایی، محموله‌های پزشکی و کمک مالی برای صلیب سرخ لبنان می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه این بیانه عنوان شد: اعلام بسته‌ها و کمکهای بیشتر در ادامه صورت خواهد گرفت.

لینک کوتاه: asriran.com/0036rW

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: آمریکا لبنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۹۱۵۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایش توانمندی ایران در تولید مواد دارویی

به گزارش خبرنگار مهر، مواد موثره دارویی را می‌توان گرانیگاه صنعت داروسازی تلقی کرد، زیرا بدون تولید مواد دارویی، صنعت داروسازی نیز دچار مشکل خواهد شد. از همین رو، وابستگی صنعت داروسازی به مواد اولیه و موثره، قابل چشم پوشی و انکار نیست. در این بین، برخی کشورها در دنیا فقط تولید کننده مواد موثره هستند و کمپانی‌های بزرگ داروسازی به تولیدات آنها وابسته‌اند.

وضعیت صنعت داروسازی ایران نیز با توجه به اینکه در تولید مواد موثره و اولیه دارویی به سمت رشد و توسعه حرکت می‌کند، نکته مثبتی است که می‌تواند داروسازی کشورمان را در زمره کشورهای قدرتمند در تولید دارو قرار دهد. در حال حاضر، ۵۰ درصد مواد اولیه مورد نیاز برای تولید دارو در کشور، وارداتی است و ۵۰ درصد دیگر در داخل تولید می‌شود.

در همین حال، برگزاری نمایشگاه دارویی، بهترین فرصت برای ارائه توانمندی صنعت داروسازی ایران به مخاطبان نمایشگاه است که اصولاً از صاحبان و مدیران دارویی در داخل و خارج از کشور هستند. قرار است ششمین نمایشگاه بین المللی مواد دارویی، شیمیایی و بسته بندی دارویی، در روزهای ۱۴ الی ۱۷ تیر ۱۴۰۳ در شهرآفتاب برگزار شود.

حسن نعمت طلب بازرس سندیکای تولید کنندگان مواد دارویی، شیمیایی و بسته بندی دارویی گفت: نمایشگاه محلی برای رویارویی تولید کنندگان و مصرف کنندگان مواد اولیه دارویی و صنایع وابسته است. این فرصت، باعث می‌شود تا این دو گروه از آخرین دستاوردها و نیازمندی‌های یکدیگر آگاه و بهره‌مند شوند.

وی افزود: حضور شرکت کننده‌های خارجی در این رویداد بزرگ نیز منجر به آشنایی بیشتر فعالان صنعت مواد دارویی خواهد شد.

نعمت طلب، این نمایشگاه را مکانی برای نمایش توانمندی‌های داخلی و پیشبرد صادرات دانست و گفت: حضور حداکثری فعالان دارویی در این نمایشگاه راهگشای رسیدن به اهداف صنعت داروسازی کشور است.

سیدمحمدرضا موسوی نایب رئیس سندیکای تولید کنندگان مواد دارویی، شیمیایی و بسته بندی دارویی، با اشاره به برگزاری موفق پنج دوره از نمایشگاه بین المللی مواد دارویی، شیمیایی و بسته بندی دارویی، اظهار داشت: حضور شرکت‌های تأمین زنجیره دارو در این رویداد اتفاقات خوبی را رقم زده و صنعت پایه در کشور مورد توجه واقع شده است.

وی افزود: ما برای کسب بازارهای صادراتی راهی به جز رفتن به ابتدای زنجیره نداریم، در این سال‌ها نمایشگاه با جذب شرکت ملی پتروشیمی و سایر سازمان‌ها این موضوع را نهادینه کرده است. امروز صنعت تولید مواد موثره دارویی مورد اعتماد صنایع دارویی کشور است و در این موضوع نمایشگاه به عنوان ویترین صنعت نقش خود را ایفا نموده است.

موسوی گفت: تمرکز بر بازارهای هدف صادراتی باید جزو مأموریت‌های نمایشگاه ششم در سال جاری باشد تا بتوانیم صنعت مواد موثره را به کشورهای هدف نشان دهیم.

در همین حال، شهریار امیدوار عضو هیأت مدیره سندیکای تولیدکنندگان مواد دارویی، شیمیایی و بسته بندی دارویی، اظهار داشت: سال‌ها قبل که سندیکا در حال تأسیس بود، شاید همکاران زیادی به رونق صنعت مواد موثره دارویی امیدوار نبودند، اما حوزه ماده اولیه توانست در قالب نمایشگاه مواد دارویی، شیمیایی و بسته بندی دارویی، خودنمایی کند.

وی افزود: صنعت ماده اولیه دارویی، یکی از صنایعی است که از صفر شروع کرد و امروز، مولکول‌های بسیاری در تولید دارو ساخته می‌شود که نشان می‌دهد جایگاه صنعت مواد اولیه دارویی در کشور، در حال پیشرفت و ارتقا است.

امیدوار گفت: امروز در نقطه‌ای هستیم که صنعت ماده اولیه در حال عمیق‌تر شدن است. زیرا، دنیای آینده با چالش کمبود منابع مواجه خواهد شد. در حالی که ما از منابع کافی برخورداریم و این مهم، مزیت کشور ما خواهد بود.

وی افزود: ما باید بتوانیم با قدرت‌های تولید کننده مواد اولیه دارویی در جهان رقابت کنیم و البته، راه آسانی نخواهد بود.

اوژن آهنی عضو کمیته بسته بندی سندیکای تولید کنندگان مواد دارویی، شیمیایی و بسته بندی دارویی، با اشاره به برگزاری ششمین نمایشگاه بین المللی مواد دارویی، شیمیایی و بسته بندی دارویی، گفت: این رویداد می‌تواند فضای ارتباط با شرکت‌های داروسازی را مهیا سازد و به توسعه فعالیت‌ها و همچنین هم افزایی هرچه بیشتر در فضای کنونی جامعه کمک نماید. امیدوارم تمامی فعالان صنعت دارو در این نمایشگاه مشارکت حداکثری داشته باشند تا شاهد توسعه صنعت باشیم.

کد خبر 6084039 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • بسته تسلیحاتی یک میلیارد دلاری آمریکا در مسیر اوکراین
  • وحشتناک‌ترین سلفی دنیا را ببینید | تصویر معنادی که سفارت ایران در لبنان منتشر کرد
  • انگلیس از بزرگ‌ترین بسته کمک نظامی به اوکراین رونمایی می‌کند
  • گفتگوی تلفنی بایدن و زلنسکی پس از تصویب کمک بزرگ به اوکراین
  • نمایش توانمندی ایران در تولید مواد دارویی
  • آمریکا مشاور نظامی به اوکراین می‌فرستد
  • تصویب کمک ۷۷.۸ میلیارد دلاری آمریکا به اوکراین و اسرائیل
  • کمک ۷۷.۸ میلیارد دلاری آمریکا به اوکراین و رژیم صهیونیستی
  • کمک ۷۸ میلیارد دلاری آمریکا به اوکراین و رژیم صهیونیستی
  • تصویب بسته‌ کمک مالی برای اسرائیل و اوکراین در کنگره آمریکا