Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-16@11:47:24 GMT

تبریک هنرمندان به مناسبت روز ملی خبرنگار

تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۹۱۵۹۶

تبریک هنرمندان به مناسبت روز ملی خبرنگار

خبرگزاری میزان- کارگردان سریال «شاهرگ» گفت: خبرنگاری حرفه‌ای مقدس است گاه زوایای پنهان در موضوعات وجود دارد که از دیدخبرنگاران پنهان نماینده و این امر خود گویای تلاش و تیز بینی این قشر دارد من روز خبرنگار را به همه خبرنگاران دست اندرکاران عرصه اطلاع رسانی تبریک می‌گویم. تاریخ انتشار: 17:30 - 17 مرداد 1399 - کد خبر: ۶۴۴۲۳۶

خبرگزاری میزان - روز ۱۷ مرداد ماه روز خبرنگار نامیده شده است در این روز از تلاش‌ها و کوشش‌های فراوان فعالان عرصه خبر و اطلاع رسانی تقدیر شده و تلاش‌های آنان ارج نهاده شده این امر از دید هنرمندان نیز نادیده نمانده و بر آن تاکید داشته اند در ادامه این مطلب به برخی از نظرات فعلان عرصه هنر نیز اشاره شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

***روز خبرنگار بر خبرنگاران صادق مبارک

عباس غزالی در گفت‌وگو با خبرگزاری میزان پیرامون روز خبرنگار گفت: روز خبرنگار را به همه خبرنگاران تبریک می‌گویم خصوصا خبرنگارانی که اخبار را با دقت و صادقانه بدون دخل تصرف منتشر می‌کنند قدردانی می‌کنم.

بیشتر بخوانید: برای مطالعه معرفى آخرین كتب منتشر شده اینجا کلیک کنید

وی گلایه‌ای هم به برخی خبرنگاران کرد و افزود: تعداد کمی از خبرنگاران هستند که بخاطر دیده شدن از تیتر‌های زرد استفاده می‌کنند و یا به دامن زدن به حواشی‌های پیرامون برخی بازیگران می‌پردازند مناز این دسته افراد گلمند هستم این رویداد عموما باعث کدورت بین برخی بازیگران شده و عواقب مناسبی در بر ندارد البته گاهی خبرنگاران غرض ورزانه اخبار و یا تیتر‌های حاشیه‌ای نمی‌زنند، اما به نحوه‌ایی قلم می‌زنند که به ایجاد تنش و کدروت می‌انجامد و این امر به لحاظ اخلاقی و حرفه‌ای اصلا درست نیست.

وی رسالت خبرنگار را ارزشمند دانست و تاکید کرد: رسالت خبرنگاری جایگاه بالا و خطیری دارد، اما برخی شیطنت‌ها شایستگی و ارزندگی رسالت خبر و خبرنگار را زیر سئوال می‌برد، با این حال روز خبرنگار را به همه دستاندرکاران و خبرنگاران تبریک می‌گویم.

*** دشواری‌های خبرنگاری را می‌شناسم

سید جلال دهقانی اشکذری کارگردان پیرامون ارتباطاتش با عرصه خبر و خبرنگاران گفت: من همواره ارتباطات خوبی با خبرنگاران داشتم و حتی مدتی نیز به لحاظ کار‌های فعالیت‌های را در عرصه خبر تجربه کردم لذا با دشواری‌های آن تا حدود آشنا هستم.

وی در همین راستا ادامه داد: من معتقدم صداقت و درست نویسی دو عامل اثر گذار بر حوزه خبر است که این مهم به واسطه خبرنگار اعمال می‌شود، خبرنگارانی متعهد کسانی هستند که توجه به معیار‌ها و شاخص‌های اخلاقی و حرفه‌ای خبر تهیه می‌کنند و این امر قابل توجه و قابل احترام است.

اشکذری پیرامون حرفه خبرنگاری ابراز کرد: خبرنگاری حرفه‌ای مقدس است گاه زوایای پنهان در موضوعات وجود دارد که از دیدخبرنگاران پنهان نماینده و این امر خود گویای تلاش و تیز بینی این قشر دارد من روز خبرنگار را به همه خبرنگاران دست اندرکاران عرصه اطلاع رسانی تبریک می‌گویم.

***حضور پشت صحنه خبرنگاران در تمام عرصه‌ها

آزاده زارعی بازگر سریال شاهرگ نیز در مورد خبرنگاران گفت: خبرنگاران قشر شریفی هستند قشری که زحمت‌های شبانه روزی آنان درراستای اطلاع رسانی وفعالیت بی وقفه آنان عموما دیده نمی‌شود آنان افرادی هستند که پشت صحنه قرار دارند، اما حاصل تلاش آنان اخبار و اطلاعاتی است که شبانه روز در اختیار ما قرار می‌گیرد.

وی نقش خبرنگاران را در بیان اخبار و یا معرفی شخصیت‌ها مطرح و اظهار کرد: بازتاب‌های خبری از برخی رویداد‌ها و در مواردی شناخته شدن برخی چهره‌های مطرح حاصل فعالیت خبرنگاران است اگرچه برخی شیطنیت‌ها دیده می‌شود، اما نمی‌توان تلاش عده زیادی ازخبرنگار را زیر سئوال برد و برخی رویداد‌های تلخ را به همه فعالین این حوزه تعمیم داد.

زارعی ابراز کرد: من به شخصاً اهمیت و ارزش فراوانی برای خبرنگاران قائل هستم و روز خبرنگار را که ۱۷ مرداد ماه است به همه آن‌ها تبریک می‌گویم.

***صداقت و تعهد

افسانه کمالی بازیگر نفش فهیمه در سریال شاهرگ با تبریک روز خبرنگار گفت: خبرنگاری یکی حرفه‌های ارزشمند است آنان پیام آوران عرصه فرهنگ هستند باید توجه داشت که فعالان عرصه خبر در تمام شرایط سخت و دشوار در بین مردم حضور دارند و خبر‌های رویداد‌ها و اتفاقات را لحظه به لحظه گزارش می‌کنند.

وی ویژگی‌های حرفه خبرنگاری را یاد آورشد وافزود: دانش، تعهد، دقت، صداقت و درست نویسی ویژگی‌های یک نویسنده محسوب می‌شود، اما من صادقانه قلم زدن را نیز به این لیست اضافه می‌کنم. حرفه خبرنگاری به ظاهر کار آسان و جذاب است، اما بار‌ها دیده ام که دشواری‌های آن بیش از جذابیت هایش قرار گرفته با این حال برای همه خبرنگاران و روزنامه نگاران آرزوی موفقیت دارم و این روز را به آن‌ها تبریک می‌گویم.

 انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اینجا اخبار فرهنگی روزخبرنگار همه خبرنگاران تبریک می گویم اطلاع رسانی عرصه خبر حرفه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۹۱۵۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هنرمندان برای «وعده صادق»، دست به‌کار شدند

اقدام نظامی جمهوری اسلامی ایران در تنبیه رژیم متجاوز صهیونیستی واکنش هنرمندان عرصه هنرهای تجسمی را در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی در پی داشت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، اقدام نظامی جمهوری اسلامی ایران در تنبیه رژیم متجاوز صهیونیستی واکنش هنرمندان عرصه هنرهای تجسمی را در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی در پی داشت و بر این اساس تصاویر طراحی شده توسط این هنرمندان، در فضای مجازی به‌صورت گسترده دست به دست شد:

کد خبر 744439

دیگر خبرها

  • پنج کانون بسیج هنرمندان در کهگیلویه و بویراحمد فعال است
  • پیام تبریک فرمانده انتظامی لرستان به مناسبت روز ارتش
  • تبریک رئیس مجلس به مناسبت فرارسیدن روز ارتش
  • هنرمندان برتر آذربایجان غربی در «جشن هنر انقلاب» مورد تقدیر قرار گرفتند
  • فرهنگ و هنر استان قم از نظر زیرساخت دچار ضعف است
  • پیام تبریک استاندار قم به مناسبت حمله موشکی سپاه
  • هنرمندان برای «وعده صادق»، دست به‌کار شدند
  • پیام تبریک سازمان اوقاف و امور خیریه به مناسبت حمله به اهداف رژیم غاصب صهیونیستی
  • پیام تبریک سازمان اوقاف به مناسبت حمله به اهداف رژیم صهیونیستی
  • پیام تبریک مدیر عامل پست بانک ایران دکتر بهزاد شیری به مناسبت فرا رسیدن روز ملی منابع انسانی