Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر«محسن شانقی» روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: یک هزار و ۱۱۸ کانون بیماری‌های دام، طیور و آبزیان در سال ۹۲ در استان مرکزی مشاهده شد که تعداد این تعداد در سال جاری با انجام واکسیناسیون، ضدعفونی و اقدامات پیشگیرانه به ۳۲۹ مورد کاهش یافته‌است.

وی از کاهش ۱۸ درصد مبتلایان انسانی بیماری‌های قابل انتقال از دام به انسان در استان مرکزی خبرداد و گفت: ۴۸۲ مورد مبتلای انسانی بیماری‌های مشترک بین انسان و دام در یک سال گذشته در این استان مشاهده شد که این تعداد در ابتدای فعالیت دولت تدبیر و امید ۵۸۶ مورد بوده‌است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی خاطرنشان کرد: ۶۲ هزار تن گوشت قرمز در یک سال گذشته در این استان تولید شد که ضمن توسعه بهداشتی واحدهای تولیدی و ارتقای کیفیت و سلامت فرآورده‌های خام؛ میزان تولید این محصولات نسبت به سال ۹۲ حدود ۵۱ درصد افزایش یافته‌است.

وی از افزایش ۱۰۰ درصدی ارزآوری صادرات فرآورده‌های خام دامی از استان مرکزی به خارج از کشور در این مدت خبرداد و گفت: ۳۹۵ هزار قطعه انواع ماهیان زینتی در مدت یک سال اخیر با نظارت اداره کل دامپزشکی این استان به خارج از کشور صادر شد که صادرات این محصولات نسبت به سال ۹۲ حدود ۶۸ درصد افزایش یافته‌است.

وی ادامه داد: ۸۳۵ تن تخم مرغ خوراکی در مدت یک سال گذشته با نظارت اداره کل دامپزشکی استان مرکزی به خارج از کشور صادر شد که نسبت به ابتدای فعالیت دولت تدبیر و امید ۹ برابر  شده ‌است.

وی گفت: یک هزار و ۶۹۳ تن مرغ منجمد در مدت یک سال گذشته با نظارت اداره کل دامپزشکی استان مرکزی به خارج از کشور صادر شد که نسبت به مدت مشابه سال ۹۲ حدود پنج برابر افزایش یافته‌است.

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی از افزایش ۲ برابری صادرات پولت تخم‌گذار از این استان به خارج از کشور خبرداد و گفت: ۵۰ هزار قطعه پولت تخم گذار در مدت یک سال گذشته از این استان به خارج از کشور صادر شد که صادرات این محصول در ابتدای فعالیت دولت تدبیر و امید ۲۶ هزار قطعه بوده‌است.

دکتر شانقی توسعه بخش خصوصی و ایجاد فرصت‌های شغلی در حوزه دامپزشکی را از دیگر اقدامات اداره کل دامپزشکی استان مرکزی در این مدت عنوان کرد و افزود: تعداد مراکز بخش خصوصی تحت نظارت این اداره کل از ۱۲۴ مرکز در ابتدای فعالیت دولت تدبیر و امید به ۱۵۷ مرکز در سال جاری افزایش یافته‌است.

وی ادامه داد: ارتقای توان تشخیصی آزمایشگاه تشخیصی دامپزشکی استان مرکزی و بهره‌برداری از تجهیزات آزمایش‌های مولکولی تشخیص بیماری تخصصی از جمله آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان  از دیگر اقدامات اداره کل دامپزشکی این استان در این مدت بوده ‌است.

استان مرکزی با ۱۲ شهرستان، و یک هزار و ۵۳۹ روستا، دارای ۹۶۰ واحد مرغداری صنعتی، ۴۹۱ واحد گاوداری صنعتی و ۱۹۱ واحد پرورش آبزیان است.

برچسب‌ها استان مرکزی سازمان دامپزشکی کشور دام و طيور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استان مرکزی سازمان دامپزشکی کشور دام و طيور استان مرکزی سازمان دامپزشکی کشور دام و طيور خارج از کشور صادر شد کل دامپزشکی استان مرکزی اداره کل دامپزشکی افزایش یافته مدت یک سال یک سال گذشته سال ۹۲

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۹۱۶۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف و معدوم سازی ۶۳ کیلوگرم تخم مرغ غیر قابل مصرف در کاشمر

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز خراسان رضوی، رئیس شبکه دامپزشکی کاشمر گفت: در پی بازرسی‌های سرزده و گشت مشترک کارشناسان این شبکه به همراه کارشناسان اداره صمت، تعزیرات و شبکه بهداشت از کارگاه یک قنادی و شیرینی پزی در کاشمر مقدار ۶۳ کیلوگرم تخم مرغ شکسته بدون هویت و غیر قابل مصرف کشف و معدوم سازی شد. 

دکتر سعید خانزاده افزود: بر اساس دستورالعمل سازمان دامپزشکی کشور برای جلوگیری از عرضه تخم مرغ‌های تاریخ گذشته و رعایت حقوق مصرف کننده، نشانه گذاری کامل تخم مرغ شامل درج تاریخ تولید و انقضا ۳۰ روزه و نام شرکت برای این فرآوده خام دامی تولیدی روی هر تخم مرغ الزامی است. 

وی گفت: تخم مرغ از جمله فرآورده‌های خام دامی فسادپذیر است که رعایت شرایط سلامت ظاهری، زنجیره سرد و نگهداری در دمای ۴ تا ۸ درجه سانتی گراد برای اطمینان بخشی از بهداشتی بودن این فرآروده ضروری است. 

اداره دامپزشکی کاشمر همچنین از مردم خواست که در صورت مشاهده هر گونه تخلف بهداشتی در عرضه فرآرده‌های دامی مراتب را با شماره ۲۷۳۱۳ – ۵۵۲  گزارش کنند.

دیگر خبرها

  • کشف، ضبط و معدوم سازی حدود ۱۹ تن انواع مواد خام دامی
  • ضبط ۸ هزار و ۸۰۰کیلوگرم فرآورده خام دامی غیر بهداشتی
  • پلمب یک واحد قصابی در کرمان 
  • انجام بیش از ۵ هزار بازدید بهداشتی در طرح تشدید نظارت بهداشتی دامپزشکی
  • کاهش ۶۴درصدی بیماری دامی در مازندران
  • کاهش ۶۴ درصدی بیماری دامی در مازندران
  • کنترل آنفلوانزای فوق‌حاد پرندگان در کشور/ راه‌اندازی مرکز تحقیقات بیماری‌های منتقله از دام
  • کشف و معدوم سازی ۶۳ کیلوگرم تخم مرغ غیر قابل مصرف در کاشمر
  • کشف و معدوم‌سازی ۱۹ تن انواع مواد خام دامی در نهاوند
  • هشدار دامپزشکی درباره خطر شیوع تب کریمه کنگو؛ سمپاشی دام و اماکن دامی اصلی‌ترین روش‌ کنترل