Web Analytics Made Easy - Statcounter

خاضع گفت: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی سیاست های خود را براساس راهکارهای قرآنی و منویات مقام معظم رهبری دنبال می کند و به دور از هرگونه حزب گرایی که اصول را مخدوش کند، در مسیر وحدت امت اسلامی حرکت کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، حجت الاسلام «سید جواد خاضع» ظهر امروز (17 مرداد ماه) به عنوان سخنران پیش از خطبه های نماز جمعه شهر یاسوج ضمن تبریک عید غدیر، اظهار کرد: عید غدیر، عید اکمال دین و اتمام نعمت الهی است که همه ما باید این روز را گرامی بداریم و جشن بگیریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: پیامبر اعظم (ص) در شرایطی که دست امام علی را بالا برد، گفت: ای مردم این علی یاورترین، سزاوارترین و عزیزترین نزد من است و خداوند و من از این علی راضی هستیم و هیچ آیه ای حاکی از رضایت الهی نازل نشده مگر اینکه علی در آن آیه است».

 

وی با اشاره به اینکه هرکجا که خدای سبحان مومنان را خطاب قرار داده، نخستین شخص امام علی علیه السلام است، ادامه داد: طبق فرمایش امام رضا (علیه السلام) «روز غدیر، روز ناراحتی شیطان است» و طبق فرموده امام صادق (علیه السلام)، «روز غدیر، روز عبادت است».

 

خاضع که به مناسبت چهلمین سالروز تاسیس نهاد انقلابی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی به فرمان امام خمینی (رضوان الله علیه) سخنرانی می کرد، گفت: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی نهادی است که متولی برگزاری مراسم و مناسبت های انقلابی بوده و به فرمان حضرت امام راحل برای ایجاد هماهنگی و ایجاد وحدت رویه در تبلیغات مناسبت های اسلامی و در برگزاری مناسبت های انقلابی تاسیس و تشکیل شد.

 

امام جمعه موقت یاسوج برگزاری مراسم و مناسبت های انقلاب را مصداق بارز تعظیم شعائر الهی دانست که فرمود: «ومن یعظم شعائرالله فانها من تقوی الامور».

 

وی به اهمیت برگزاری مراسم و مناسبت های انقلابی اشاره کرد و گفت: از طریق برگزاری مراسم و مجالس انقلابی مبانی اصیل انقلاب، فرهنگ انقلاب و آرمان های انقلاب به نسل های بعدی منتقل می شود.

 

خاضع یادآور شد: ما در راهپیمایی های مختلف شاهد حضور نسل های مختلف انقلاب از دهه های مختلف (کودکان، نوجوانان، نونهالان، جوانان، میان سالان، پیرمردان و پیرزن ها) هستیم که همه در مراسم و برنامه های انقلاب اسلامی شرکت می کنند.

 

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: انقلاب اسلامی ما ریشه در نهضت خونین عاشورا و قیام حضرت اباعبدالله الحسین (علیه السلام) و یاران باوفای ایشان دارد.

 

وی خاطرنشان کرد: امام راحل عظیم الشان با تاسی به حماسه جاویدان عاشورا انقلاب اسلامی را بنیان گذاری کردند، لذا مناسبت های انقلاب اسلامی و مراسم انقلاب هم از دل مناسک و شعائر دینی به وجود آمده اند؛ زیرا شعائر دینی و مناسک انقلابی ما با همدیگر ارتباط مستقیم و تنگاتنگی دارند.

 

خاضع گفت: به عنوان مثال یکی از برنامه هایی که شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اجرا می کند «روز جهانی قدس» است و اگر ما این روز را به فرمان حضرت امام راحل برگزار می کنیم، به این دلیل است که از نبی مکرم اسلام (ص) یا د گرفتیم که فرمود:«اگر کسی نسبت به امور مسلمانان اهتمام نداشته باشد، مسلمان نیست».

 

این فعال فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: از امیر المومنین(علیه السلام) آموختیم که فرمود «نیکوترین عدل و عدالت، نصرت و یاری مظلوم است» و امروز ملت فلسطین، مردم یمن، بحرین، سوریه، افغانستان، نیجریه و بسیاری از کشورهای دیگر جزء ملت های مظلومی هستند که ما از آنها به دلیل این آموزه های دینی حمایت می کنیم.

 

وی تاکید کرد: اگر ما 13 آبان به عنوان «روز ملی مبارزه با استکبار جهانی» را برگزار می کنیم و مردم باشکوه در آن شرکت می کنند، به این دلیل است که مولای متقیان فرمود« ما همیشه دشمن ظالم و ستمگر و یار و یاور مظلومین باشیم» و امروز آمریکا ظالم ترین و ستمگرترین کشور دنیا و مصداق بارز و اتم شیطان اکبر است.

 

خاضع خاطرنشان کرد: اگر ما روز 9 دی را به عنوان روز «بصیرت و تجدید میثاق با ولایت» برگزار و گرامی می داریم، به این دلیل بوده که از منظر قرآن کریم «تحریکات و حرکت های تفرقه افکنانه باطل و حرام است» و دشمنان در فتنه 88 درصدد این بودند که با ایجاد تفرقه در صفوف منسجم و متحد ملت ما بتوانند منافع نامشروع و از دست رفته خود را دوباره به دست بیاورند.

 

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کهگیلویه و استان بویراحمد گفت: زمانی در کشور ما «سفیر آمریکا و سفیر انگلیس مکار و خبیث» مسئولان کشور را جابجا و در همه امور کشورمان دخالت می کردند و منابع کشور ما را به غارت می بردند.

 

وی تصریح کرد: به برکت انقلاب اسلامی دست آنها از غارت و چپاول منابع کشور ما کوتاه شده و به همین دلیل به دنبال سلطه مجدد بر کشورمان هستند و از طریق فتنه و تفرقه در صفوف ملت، دنبال این مسئله هستند.

 

خاضع یادآور شد: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی همواره سعی کرده وارد بازی های حزبی، جناحی و سیاسی نشود و فقط از ولی امر مسلمین و امامین انقلاب تبعیت کند، زیرا حزب سازی، جناح سازی و باندبازی به مستکبرین و قدرت های زورگو این اجازه را می دهد که با بهره گیری از اختلافات موجود میان جناح ها، باندها و گروه های سیاسی قدرت خود را تثبیت و به اصطلاح «از آب گل آلود ماهی بگیرند» و به تعبیر قرآن «تفکرات حزبی و باندی باعث می شود که نوعی هیجانات کاذب در بین هواداران هر باند و جناحی ایجاد شود».

 

امام جمعه موقت یاسوج ادامه داد: قرآن به ما یاد داده که تفکرات حزبی و باندی باعث می شود که انسان از حقیقت گرایی و حقیقت جویی بازداشته شود و دلبستگی ها موجب تشدید تنش ها و افزایش جدایی ها و تفرقه ها میان امت اسلامی می شود.

 

وی اظهار کرد: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی همواره تلاش کرده که از ورود به بازی های سیاسی و حزبی خودداری کند و سیاست های خود را براساس راهکارهای قرآنی و منویات مقام معظم رهبری دنبال کند و به دور از هرگونه حزب گرایی که اصول را مخدوش کند، در مسیر وحدت امت اسلامی حرکت کند.

 

خاضع با اشاره به اینکه این شورا تلاش می کند تا مردم در مسیر اتحاد و وحدت به سوی تمدن نوین اسلامی حرکت کند، گفت: در واقع این شورا نقش موذن انقلاب را دارد و همان طور که موذن در مساجد تکبیر می گوید و مومنین به سمت مسجد برای عبادت و خواندن نماز حرکت می کنند، شورای هماهنگی تبلیغات نیز در مواقع حساس و مورد نیاز به عنوان «موذن انقلاب» اطلاعیه و فراخوان صادر می کند و مردم بصیر، انقلابی، آگاه، زمان شناس، دشمن شناس و ولایت مدار برای دفاع از کیان جمهوری اسلامی و آرمان های انقلاب در صحنه حضور پیدا می کنند و همه توطئه ها، فتنه ها و دسیسه های دشمنان را خنثی می کنند.

 

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه به تعبیر مقام معظم رهبری «شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در خط درست و صراط مستقیم حرکت کرده»، گفت: شورای هماهنگی 40 سال بصیرت و لحظه شناسی، تلاش و مجاهدت در راه احیای شعائر دینی و انقلابی و یادآوری در راه زنده نگه داشتن ایام الله را در دستور کار داشته است.

 

وی خاطرنشان کرد: جا دارد از همه مردم که همواره با شرکت در برنامه ها و مراسم های انقلاب نقشه ها و توطئه های دشمنان را خنثی کردند، تقدیر و تشکر ویژه داشته باشیم.

 

خاضع به 17 مرداد، روز خبرنگار اشاره کرد و گفت: یاد و خاطره همه شهدای خبرنگار به ویژه شهید «محمود صارمی» را گرامی می داریم.  

 

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کهگیلویه و استان بویراحمد ضمن تبریک دوباره این روز به همه خبرنگاران، روزنامه نگاران، نویسندگان و اصحاب رسانه، یادآور شد: خبرنگاران نقش مهمی در جامعه دارند و واسطه بین مردم و مسئولان هستند.

 

وی ادامه داد: خبرنگاران هم خدمات نظام را برای مردم بازگو می کنند و هم خواسته ها، گرفتاری ها، مشکلات و دغدغه های مردم را به گوش مسئولان می رسانند.

 

خاضع گفت: خبرنگاران افسران جنگ نرم در مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن و از مجاهدان خط مقدم و همچنین از کسانی هستند که لحظات ماندگار ایام الله و مراسم انقلاب را ثبت و ضبط می کنند و همیشه یار و یاور ما در شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان بوده و هستند.

پایان پیام/82

منبع: شبستان

کلیدواژه: فعال فرهنگی روز خبرنگار امام جمعه موقت فتنه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی جنگ نرم خبرنگاران نماز جمعه کهگیلویه و بویراحمد مناسبت های انقلاب برگزاری مراسم انقلاب اسلامی اسلامی حرکت علیه السلام امت اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۹۱۷۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم مسیر انقلاب اسلامی در دست همسران شهدا است

گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام رضا رستمی شامگاه چهارشنبه در آئین نخستین یادواره ایثار و شهادت، شرکت پالایش نفت امام خمینی (ع) شازند افزود: خانواده شهدا باید تلاش کنند تا در جامعه اسلامی امروز به عنوان یک الگو معرفی شوید و منش زینب وار را در دستور کار قرار دهند.

وی فرزندان شهدا الگوی نسل‌های آینده دانست و ادامه داد: نباید بگذاریم خون شهدای عزیز و ایثارگر با کم کاری‌ها پایمال شود.

مشاور حقوقی امور ایثارگران وزارت نفت گفت: این تکلیف مهم بر عهده دولتمردان و خانواده‌های شهدا است.

حجت الاسلام رستمی، مجموعه وزارت نفت را با داشتن یک هزار و ۵۸ شهید را از منحصر به فردترین و خاص ترین مجموعه‌ها در کل کشور عنوان کرد.

وی ادامه داد: در مجموعه وزارت نفت ۳۰ هزار ایثارگر شامل ۱۱ هزار ۶۰۰ جانباز و فرزند شهدا و ایثارگر وجود دارد.

مشاور حقوقی امور ایثارگران وزارت نفت گفت: با روی کار آمدن دولت سیزدهم و پیگیری‌هایی که توسط معاون وزیر در توسعه مدیریت و سرمایه انسانی انجام شد و ماده ۴۸ قانون الحاقی مالی دولت احیا شد.

وی افزود: همچنین ثبت نام برای فرزندان جانبازان ۲۵ درصد و بالاتر و فرزندان آزادگان با یک سال اسارت و فرزندان شهدا و افرادی که در گذشته از این مزیت استفاده نکرده بودند ثبت نام از طریق سامانه انجام شد.

حجت الاسلام رستمی افزود: در این راستا مجوز برای استخدام فرزندان جانبازان ۳۰ درصد و بالاتر صادر شده و در اکثر شرکت‌های پالایش نفت شازند به کارگیری شدند و در حال پیگیری برای استخدام فرزندان آزادگان و جانباز ۲۵ درصد هستیم.

وی بیان کرد: ۲۸۰۰ نفر فرزند شهید در نوبت استخدام قرار دارند که برای تعداد ۹۸۰ نفر مجوز صادر شده و مشغول به کار شدند و وزیر و معاون وی در حال پیگیری از سازمان اداری و استخدامی برای اخذ مجوز لازم برای مابقی افراد هستند.

مشاور حقوقی امور ایثارگران وزارت نفت گفت: ماده ۳۱ قانون جامعه خدمات ایثارگران در صنعت نفت و شرکت‌های وابسته رعایت می‌شود و با پیگیری‌های انجام شده اردوهای سیاحتی و زیارتی برای خانواده ایثارگران و شهدا آغاز شد.

حجت الاسلام رستمی ادامه داد: شرایط استخدامی برای فرزندان شهدا، ایثارگران و جانبازان براساس مدرک تحصیلی اعمال شده است و افرادی که دارای مدرک تحصیلی دیپلم هستند به صورت پیمانی و دارندگان مدرک کارشناسی و بالاتر به صورت قرارداد معین استخدام می‌شوند.

مشاور حقوقی امور ایثارگران وزارت نفت در بخش دیگری از سخنان خود آرامش، امنیت، عزت و استقلال جاری در مملکت را مرهون خون شهدا، مقاومت ایثارگران و تحمل درد و رنج جانبازان و خانواده‌های معظم آنها بیان کرد.

حجت الاسلام رستمی گفت: جانبازان و ایثارگران سرمایه‌هایی وصف‌ناشدنی هستند و برای حرکت در مسیر اعتلای انقلاب اسلامی باید از آموزه‌های این بزرگواران در تمامی ابعاد زندگی بهره‌مند شویم.

کد خبر 6081528

دیگر خبرها

  • رئیس جمهور در جمع مردم دامغان: عملیات «وعده صادق» نشان‌دهنده اقتدار، موجب وحدت کشور و پاسخی ضروری بود
  • رئیس جمهور در جمع مردم دامغان: عملیات «وعده صادق» نشاندهنده اقتدار، موجب وحدت کشور و پاسخی ضروری بود
  • راهپیمایی مردم گیلان درحمایت از مقاومت مردم مظلوم غزه و عملیات وعده صادق
  • دعوت شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برای حضور مردم در راهپیمایی حمایت از اقدام تنبیهی سپاه
  • تداوم مسیر انقلاب اسلامی در دست همسران شهدا است
  • آیین اختتامیه دهمین هفته هنر انقلاب آغاز شد/چهره‌های هنر انقلاب تجلیل شدند
  • «غریب‌آبادی» رییس ستاد مرکزی افشای حقوق بشر آمریکایی شد
  • حرکت در مدار انقلاب مهم‌ترین دلیل پیشرفت صنایع نظامی ایران است
  • ارتش و سپاه با وحدت، قدرت بازدارندگی را به‌وجود آورده اند
  • مردم ری درحمایت از «وعده صادق» بعد از نماز جمعه راهپیمائی می کنند