Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،نوربخش حاتمی، به وسعت ۲.۵ میلیون هکتاری استان اشاره کرد وگفت:از این میزان ۹۴۰ هزار هکتار زمین زراعی است که سالانه بیش از چهار میلیون و ۵۰۰ هزار تن انواع محصولات زراعی، باغی و دامی در استان تولید می شود.

او داشتن ۱۱ اقلیم آب و هوایی، بارش های ۲ برابری نسبت به میانگین کشوری، چهار فصل بودن و تولید بیش از ۹۸ درصد محصولات زراعی و باغی در استان را از جمله ظرفیت ها و پتانسیل های بخش کشاورزی استان کرمانشاه عنوان کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او قرار گرفتن استان کرمانشاه در جایگاه اول بیکاری کشور را با وجود این ظرفیت ها و پتانسیل ها برازنده کرمانشاه ندانست و گفت: ما از اصحاب رسانه درخواست می کنیم که در معرفی توانمندی ها و ظرفیت های بخش کشاورزی استان در سطح ملی و بین المللی به ما کمک کنند.

او انتظار دیگر مجموعه جهاد کشاورزی استان از رسانه ها را معرفی فرصت های سرمایه گذاری و کمک به اجرای درست برنامه های تدوین شده دانست و اعلام کرد که ما در این سازمان از هرگونه نقد، انتقاد و پیشنهادی استقبال می کنیم و همیشه پاسخگوی اصحاب رسانه بوده و هستیم.

 رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در ادامه سخنانش از خبرنگاران و رسانه ها به عنوان یاروان دلسوز مدیران و دستگاه های اجرایی نام برد و گفت: معتقدیم که مسیر پیشرفت، توسعغه و تعالی سازمان ها با همراهی و تعامل با رسانه ها و خبرنگاران اتفاق می افتد.

حاتمی از رسانه ها خواست عملکرد سازمان جهاد کشاورزی را نقد کنند و برای توسعه این بخش به مسئولان این سازمان راهکار پیشنهاد دهند.

او بخش کشاورزی کرمانشاه را مستعد و توانمند دانست و گفت: این استان دارای ذخایر ارزشمندی در این بخش است که نه تنها توان تامین نیازهای مردم استان را دارد بلکه اکنون نیز نیاز مردم دیگر استان ها را تامین می کند و حتی بخشی از تولیدات استان هم به خارج از کشور صادر می شود.

او معرفی درست بخش کشاورزی را یکی از رسالت های سازمان جهاد کشاورزی دانست و گفت: از خبرنگاران و رسانه ها نیز درخواست می کنیم در این راستا ما را کمک کنند. 
انتهای  پیام/ز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جهاد کشاورزی محصولات کشاورزی اشتغال جوانان استان کرمانشاه کشاورزی استان جهاد کشاورزی بخش کشاورزی ظرفیت ها رسانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۹۱۹۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست سازمان جهاد کشاورزی از شالیکاران گیلانی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ صالح محمدی با اشاره به اهمیت رعایت تقویم زراعی برنج در افزایش کیفیت محصول و کاهش خسارت‌ها افزود: تا کنون شالیکاران گیلانی ۱۶۷ هزار هکتار از مزارع خود را با آب‌های سنتی و سطحی شخم زده اند که باید کشاورزان باید هرچه سریعتر مزارع خود را برای کشت برنج آماده کنند. 
رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان همچنین با اشاره به اینکه تا کنون ۱۵۶ هزار هکتار از شالیزار‌های گیلان خزانه گیری شده گفت: ضدعفونی و جوانه دار کردن بذر، آماده سازی و خزانه گیری برنج، ایجاد زهکش در زمان وزش باد و بارندگی، هوادهی و کنترل دمای خزانه برنج به ویژه در ساعات گرم روز‌های آفتابی از مهمترین اقداماتی است که کشاورزان باید توجه داشته باشند. 
وی اضافه کرد: تعریض و ترمیم مرز کرت‌ها، لایروبی آب بندان‌ها، ترمیم کانال‌های آبرسان و سردهنه‌ها باید در اولویت قرار گیرد. 
گیلان ۲۳۸ هزار هکتار شالیزار و ۳۰۰ هزار شالیکار دارد.

دیگر خبرها

  • گروه هوش مصنوعی سازمان جهاد کشاورزی فارس تشکیل شود
  • ۵۰ طرح آبیاری در اراضی کشاورزی قزوین اجرایی شد
  • پرورش شتر؛ ظرفیت مغفول مانده در داورزن است
  • ۴۱ مرکز خرید گندم در اردبیل راه‌اندازی شد
  • درخواست سازمان جهاد کشاورزی از شالیکاران گیلانی
  • مدیریت عوامل خسارت‌زا زنگ زرد گندم و سن غلات در فارس
  • ارائه ۴۳ بسته سرمایه‌گذاری بخش گردشگری لرستان به سرمایه‌گذاران
  • پهن شدن فرش صورتی رنگ در باغ‌های خراسان جنوبی
  • پیچیدن عطر گل محمدی از گلستانهای خراسان جنوبی
  • پخت نان کامل به صورت نمونه در تعدادی از نانوایی‌ها