Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

«ایلهان عمر» عضو زن مسلمان مجلس نمایندگان آمریکا عصر جمعه در واکنش به انتصاب «الیوت آبرامز» به عنوان مسوول جدید گروه اقدام [علیه] ایران در وزارت خارجه آمریکا نوشت: الیوت آبرامز به کنگره دروغ گفت و بر کشتار صدها شهروند غیرنظامی سرپوش گذاشت.

وی افزود: الیوت آبرامز نباید مسوول سیاست [در قبال] ایران - یا هر سیاست دیگری - باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«برایان هوک» مسوول پیشین گروه اقدام علیه ایران در وزارت خارجه آمریکا روز گذشته اعلام کرد که از سمت خود کناره‌گیری می‌کند. «مایک پمپئو» وزیر امور خارجه آمریکا با تایید این مطلب، آبرامز را که در حال حاضر نماینده ویژه ایالات متحده در امور ونزوئلا است، با حفظ سمت جایگزین هوک کرد.

آبرامز در دولت‌های رونالد ریگان، جورج دابلیو بوش هم فعالیت داشته است. او یک نئومحافظه‌کار است که در ماجرای ایران-کنترا هم دخالت داشت. وی در سال ۱۹۹۱ میلادی، به دلیل سرپوش پنهان کردن اطلاعات مهم ماجرای ایران-کنترا از کنگره، گناهکار اعلام شد.

بعدها جورج اچ. دابلیو. بوش او را به خاطر این جرم بخشید و آبرامز به خدمت در پست‌های سیاست خارجی در داخل و خارج از دولت ادامه داد.

عمر پیشتر نیز هنگامی که آبرامز در جلسه استماعی در کنگره حضور یافته بود، او را به چالش کشید. نماینده مینه‌سوتا در مجلس آمریکا خطاب به آبرامز گفت: «آقای. آبرامز، در سال ۱۹۹۱ شما به ۲ مورد از مخفی نگه داشتن اطلاعات از کنگره در رابطه با موضوع ایران-کنترا محکوم شدید که بعداً توسط رییس جمهوری جورج اچ. دابلیو. بوش بخشیده شد. نمی‌فهمم که چرا اعضای این کمیته یا مردم آمریکا باید شهادت امروز شما را صادقانه بپندارند».

عمر همچنین به مساله کشتار السالوادور در سال ۱۹۸۱ هم اشاره کرد که ارتش مسلح شده آن کشور از سوی آمریکا، هزار غیرنظامی را به قتل رساند و گفت: در سال ۱۹۸۲، آبرامز گزارش‌های خبری درباره این قتل عام را بی‌اعتبار و تبلیغ چپ خواند و رد کرد و پس از آن، پرونده دولت ریگان در السالوادور را "یک دستاورد شگفت آور" توصیف کرد.

این عضو دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا از آبرامز پرسید: آیا فکر می‌کنید کشتار گسترده یک دستاورد شگفت‌آور است که تحت نظر ما اتفاق افتاد؟

منبع: خبرگزاری ایرنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: آبرامز هوک آمریکا کنگره وزارت خارجه سیاست خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۹۲۰۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش وزارت خارجه به اتهام تازه آمریکا علیه ایران

به گزارش خبرآنلاین کنعانی تصریح کرد نهادهای آمریکایی نمی‌توانند با برچسب زدن‌های مختلف بی‌اساس به اشخاص و نهادهای ایرانی، موج انتقادات جهانی نسبت به سیاست‌های حمایتی نامحدود آمریکا از جنایات جنگی و نسل‌کُشی رژیم صهیونیستی در نوار غزه و کرانه باختری فلسطین و نیز سرکوب‌های خشونت‌آمیز معترضان در داخل آمریکا را منحرف سازند. 

سخنگوی دستگاه دیپلماسی تاکید کرد به دولت آمریکا توصیه می‌کنیم به جای اتهام زنی‌های بی اساس به دیگر کشورها و ملت‌ها، به حمایت‌های تسلیحاتی، نظامی، مالی و سیاست‌های بین‌المللی خود از رژیم آپارتاید و اشغالگر صهیونیستی علیه ملت مظلوم فلسطین پایان داده و در سیاست‌های مداخله جویانه و نیز تهدیدآفرین خود نسبت به حقوق بشر، حقوق بشردوستانه بین‌المللی، حقوق بین الملل و صلح و امنیت بین‌المللی بازنگری نموده و مسئولانه رفتار نمایند.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899054

دیگر خبرها

  • ایران به اتهامات سایبری از طرف آمریکا پاسخ داد
  • ایران ادعاهای آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی درباره فعالیت‌های سایبری را قویاً رد کرد
  • واکنش ایران به ادعای آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی درباره فعالیت‌های سایبری
  • واکنش وزارت خارجه به اتهام تازه آمریکا علیه ایران
  • واکنش ایران به ادعای آمریکا در خصوص فعالیت‌های سایبری
  • تاکتیک رسانه‌ای واشنگتن پست در قبال عملیات وعده صادق
  • بایدن سیاست دودولتی را کنار گذاشت/ آمریکا در قبال فلسطین بر خلاف منافع ملی خود عمل کرد
  • سیاست بایدن در قبال فلسطین می‌تواند به شکست وی در انتخابات منجر شود
  • رویکرد متناقض آمریکا در قبال مساله فلسطین
  • مداخله ۹۵میلیارد دلاری آمریکا در معادلات جهانی | واشنگتن استراتژی سدنفوذ را احیا می‌کند؟