Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهور ترکیه توافق دریایی اخیر میان یونان و مصر را بی ارزش خواند که تاثیری بر منطقه ویژه اقتصادی ترکیه در مدیترانه شرقی نخواهد داشت.

«رجب طیب اردوغان»، رئیس جمهور ترکیه در سخنانی توافق دریایی اخیر میان یونان و مصر را بی ارزش خواند که تأثیری بر منطقه ویژه اقتصادی ترکیه در مدیترانه شرقی نخواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اردوغان با اشاره به اینکه مصر و یونان حقی برای امضای این توافق ندارند، در این ارتباط افزود: نیازی به گفتگو با کسانی که حقی در قلمرو دریایی ندارند، نیست.

پیش از این نیز، مولود چاووش‌اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه توافق‌نامه اخیر یونان و مصر درباره تعیین حریم اختیارات دریایی را فاقد اعتبار قانونی دانسته و گفته بود که این توافق از نظر اتحادیه اروپا نیز بسیار مأیوس کننده است.

واکنش‌ها در ترکیه پس از آن صورت می‌گیرد که وزارت خارجه مصر روز پنجشنبه اعلام کرد که قاهره و آتن در تلاش برای استفاده از منابع منطقه شرقی دریای مدیترانه توافق نامه ترسیم مرزهای دریایی دو کشور را امضا کردند.

این توافقنامه در شرایطی امضا می‌شود که تنش‌ها در منطقه شرق دریای مدیترانه به دنبال اقدامات ترکیه برای اکتشاف منابع انرژی تشدید شده است./ آناتولی

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۹۲۲۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر هنیه به آنکارا برای دیدار با اردوغان

ترکیه یکی از کشور‌های اسلامی منطقه‌ای است که از زمان آغاز جنگ غزه در هفتم اکتبر از رژیم صهیونیستی به دلیل توحش علیه فلسطینیان انتقاد می‌کند. رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه روابط خوبی با مقامات فلسطینی حماس دارد و تاکنون بار‌ها علی رغم انتقادات صهیونیست‌ها با آن‌ها دیدار و گفتگو کرده است. 

به گزارش الجزیره، ان تی وی امروز (چهارشنبه) اعلام کرد اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس قرار است طی آخر هفته با سفر به ترکیه با رجب طیب اردوغان دیدار و گفتگو کند. 

برنامه ریزی برای انجام این سفر یک هفته پس از حملات رژیم صهیونیستی به خانواده هنیه در غزه انجام می‌شود که طی آن ۳ فرزند و ۴ نوه رئیس دفتر سیاسی حماس در عملیات صهیونیست‌ها جان باختند. 

رجیب طیب اردوغان که از منتقدان سرسخت رژیم صهیونیستی محسوب می‌شود با تایید این خبر، از میزبانی آنکارا از رهبران گروه‌های فلسطینی در پایان هفته و دیدار با آن‌ها خبر داد. 

جنگ غزه و نیز حل و فصل اختلافات داخلی میان گروه‌های فلسطینی از جمله مواردی است که پیش‌بینی می‌شود در این نشست پیرامون آن به رایزنی پرداخته شود.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • امضای توافق‌نامه اقتصادی و فرهنگی میان کره شمالی و بلاروس 
  • اردوغان: اسرائیل در ارتکاب جنایت از هیتلر پیشی گرفته است
  • اردوغان به عراق سفر می‌کند
  • سفر هنیه به آنکارا برای دیدار با اردوغان
  • هنیه به ترکیه می‌رود
  • هنیه به ترکیه می‌رود/ برنامه دیدار با اردوغان
  • اردوغان: اسرائیل به دنبال ایجاد یک درگیری منطقه ای است/ کشورهایی که در مورد حمله به کنسولگری ایران سکوت کردند، برای حمایت از اسرائیل به میدان آمدند
  • اردوغان: نتانیاهو مسئول درگیری‌های منطقه است
  • اردوغان: نتانیاهو مسئول تمام درگیری‌های منطقه است
  • اردوغان: اسرائیل مسئول تنش‌ها در منطقه است