Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام امیدی با اشاره به اجرای برنامه های ویژه عید غدیر با رعایت پروتکل های بهداشتی و اجتماعی در کانون های مساجد استان فارس، گفت: ویروس کرونا مغلوب ارادت شیعیان به امام علی (ع) در عیدالله الاکبر است.

حجت الاسلام «حسین امیدی» با تشریح ویژه برنامه های کانون های فرهنگی هنری مساجد استان فارس به مناسبت فرارسیدن عید غدیرخم، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیراز گفت: عید غدیر یکی از مناسبت های مهمی است که هرسال با اجرای برنامه ها و مراسم های جشن و سرور برگزار می شد که امسال با توجه به شیوع ویروس منحوس کرونا، برنامه ها به اشکال مختلف غیر تجمعی و مجاز در حال برگزاری است و از عید قربان که دهه ولایت و امامت آغاز می شود، برنامه های با محوریت غدیر نیز کلید می خورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان فارس با اشاره به اجرای برنامه های ویژه عید غدیر با رعایت پروتکل های بهداشتی و اجتماعی در کانون های مساجد استان فارس، خاطرنشان کرد: همانطور که در مناسبت های اخیر مشاهده شد، ویروس کرونا مغلوب ارادت شیعیان به امام علی (ع) در عیدالله الاکبر است و با توجه به شیوع ویروس کرونا و وضعیت قرمز در برخی نقاط استان فارس برنامه ها بیشتر به شکل غیر تجمعی، مجازی برگزار خواهد شد.

وی همچنین از برگزاری جشن و سرور در فضای مجازی همراه با مداحی و منبر های مجازی ائمه جماعات خبر داد و افزود: راه اندازی پویش «من غدیری ام» در فضای مجازی از برنامه هایی است که با انتشار استوری، عکس نوشته، پیام های صوتی و تصویری در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها همراه است.

حجت الاسلام امیدی با بیان اینکه تکریم ایتام و تداوم کمک به نیازمندان با تاسی از مولای متقیان حضرت علی (ع) در قالب بسته بندی و توزیع بسته های غذایی و بهداشتی و کمک های مومنانه تداوم دارد، گفت: کانون های مساجد به نوعی متولی برگزاری هستند و با جمع آوری کمک های مردمی و خیرین و تهیه بسته های غذایی، بهداشتی و غذای گرم به یاری نیازمندان می شتابند.

وی همچنین توزیع نان صلواتی، اطعام و نذری به ویژه به نیازمندان و آسیب دیدگان از وضعیت شیوع ویروس کرونا، راه اندازی کاروان های شادی، اجرای مسابقه کتابخوانی از خطبه های غدیر در فضای مجازی و برگزاری مسابقات فرهنگی و هنری با محوریت واقعه غدیر خم در فضای مجازی را از دیگر برنامه ها برشمرد.

به گفته مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان فارس، بر اساس گزارش های دریافتی همچنین برنامه هایی نظیر تهیه و تولید سرود و نماهنگ با موضوع غدیر و تبریک اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد به مناسبت عید غدیر خم، برگزاری مسابقات پیامکی با محوریت عید غدیر در فضای مجازی، تکریم سادات کانون های فرهنگی هنری مساجد در روز عید غدیر، اهدای هدیه به هم نامان مولا علی (ع)، برپایی ایستگاه های صلواتی با رعایت پروتکل های بهداشتی و پخش مداحی و بسته های صوتی ویژه عید سعید غدیر خم از ماذنه ها و بلندگو های مساجد نیز همزمان با عید سعید غدیر اجرا می شود.

حجت الاسلام امیدی همچنین از تهیه شرح مختصری از خطبه غدیر با عنوان «خطابه غدیر در یک نگاه» از سوی آموزش و مطالعات فرهنگی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان فارس خبر داد و گفت: این فایل آموزشی به منظور انتشار در فضای مجازی و آشنایی بیشتر اعضای کانون ها با سخنرانی مهم نبی مکرم اسلام(ص) در حج الوداع تهیه شده است و از سوی ستاد ارتباطات رسانه ای فهما در روز عید غدیر منتشر خواهد شد.

 

پایان پیام/130

منبع: شبستان

کلیدواژه: کرونا در فارس عید سعید غدیر خم عید غدیر خم عید غدیر کانون های مساجد فارس شیراز کانون های فرهنگی هنری مساجد استان فارس کانون های مساجد فضای مجازی حجت الاسلام ویروس کرونا برنامه ها کانون ها ویژه عید عید غدیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۹۲۲۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع ۱۰۰۰ بسته گوشت میان خانواده‌های کم برخوردار مازندران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، احسان آهنگرافزود: این  بسته های گوشت قربانی مشارکتی ماه شوال به همت موسسه و کانون فرهنگی هنری حضرت خدیجه کبری سلام الله علیها قم وبا همکاری برنامه تلویزیونی سمت خدا شبکه ۳ سیما توسط ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد مازندران جهت کمک به نیازمندان آبرومند و مسجدی فراهم شد.

وی تصریح کرد نیازمندان از قبل به همت مدیران مسئول کانون‌های فرهنگی هنری مساجد مازندران شناسایی شده اند وبسته ها در جامعه هدفی. اعضای کمیته امداد امام. بهزیستی و زنان بی سر پرست یا بد سرپرست یا قشر آسیب پذیر جامعه تفسیم می‌گردد

آهنگر بیان کرد: از زمانیکه کرونا آغاز شده در این طرح خیرین محترم در اول هرماه قمری بسته های گوشت را آماده کرده  ودر اختیار نیازمندان آبرومندقرار می‌گیرد وهربسته آن ۱.۵ کیلوگرم استکه جمعا ۱ تن میباشد و ارزش تقریبی آن حدود ۷۵۰تا ۸۰۰ میلیون تومان می‌باِشد.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • تحول در رویدادها و برنامه‌های کانون‌های مساجد
  • اجرای طرح "مسجد، پایگاه قرآنی" در ۱۰۲ کانون فرهنگی هنری همدان
  • استفاده از ظرفیت‌های مردمی در برگزاری برنامه‌های دهه کرامت
  • توزیع گوشت میان خانواده‌های کم برخوردار مازندران
  • توزیع ۱۰۰۰ بسته گوشت میان خانواده‌های کم برخوردار مازندران
  • عضویت 106 هزار نوجوان در کانون های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی
  • توزیع هزار بسته گوشت قربانی در استان قزوین 
  •  توزیع  هزار بسته گوشت قربانی در استان قزوین 
  • هویت‌بخشی به گروه‌های سرود کانون‌های مساجد امری مهم است
  • توزیع ۱۲۰۰ بسته گوشت گرم در استان اصفهان