Web Analytics Made Easy - Statcounter

هم زمان با توقف تولید پراید در ایران ،شرکت سایپا از خودروی کراس اوور(نیم شاسی) خود رونمایی کرد.

به گزارش قدس آنلاین در مراسم رونمایی از این خودرو که فعلا با نام پروژه آن " SP100 " شناخته می شود رئیس دفتر رئیس جمهور، معاون امور صنایع وزارت صنعت، مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا و فعالان عرصه صنعت خودرو و قطعه سازی کشور حضور داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته مدیر عامل سایپا نامگذاری این خودرو با همکاری فرهنگستان زبان فارسی انجام می گیرید که در همین راستا تا کنون چندین نام برای بررسی به فرهنگستان ارائه شده است.

سلیمانی خاطر نشان کرد: تولید انبوه این خودرو در سال 99 انجام شده و محصول نهایی نیز تا قبل از پایان دولت در اختیار مردم قرار می گیرد.

کراس اوور جدید سایپا از نظر ساختار و پلتفرم مشابه خودروی شاهین بوده و از پلتفرم SP100 سایپا در آن استفاده شده است  و بنابر این شاید بتوان آن را به نوعی محصول نیم شاسی خودروی شاهین هم دانست.

دو کیسه هوا (۶ کیسه هوای ۱۰ نقطه ای در نسخه فول آپشن اتوماتیک)، سانروف، نمایشگر لمسی، دوربین و سنسور پارک عقب، رینگ آلومینیومی تراش خورده، تریم داخلی چرم، صندلی راننده برقی، استارت دکمه ای، فرمان کمکی برقی، کروز کنترل، تهویه اتوماتیک، آینه تاشو برقی، چراغ روشنایی روز، سنسور نور، سیستم کنترل پایداری و… از جمله امکانات سایپا SP100 کراس اوور است.

بر اساس این گزارش کراس اوور جدید سایپا با پیشرانه های مختلف به بازار می آید و جعبه دنده ۵ سرعته دستی و ۶ سرعته اتوماتیک  بر روی آن نصب می شود.

SP100 کراس قرار است تا با پیشرانه هایی با قدرت ۱۰۸ تا ۱۵۶ اسب بخار به بازار عرضه شود و فعلا در نسخه تک دیفرانسیل جلو به مرحله تولید برسد.

برای مشاهده تصاویر در ابعاد بزرگ بر روی آن کلیک نمایید

منبع: عصر ایران

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: سایپا خودروی جدید کراس اوور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۹۲۳۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوآوی از نرم‌افزار جدید خودروی هوشمند رونمایی کرد

 به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از رویترز، شرکت فناوری هوآوی در چین از یک برند نرم‌افزاری جدید برای رانندگی هوشمند رونمایی کرد تا جدیدترین دستاورد خود را برای تبدیل شدن به بازیگر اصلی در صنعت خودروهای الکتریکی به رخ بکشد.

جین یوژی (Jin Yuzhi)، مدیرعامل واحد خودروی هوشمند در هوآوی گفت نام تجاری این خودرو «کیان کان» (Qiankun) است و در عین خودران بودن، صندلی راننده دارد و مجهز به سیستم صوتی تحت فرمان راننده است.

جین گفت: «امسال رانندگی هوشمند برای نخستین بار در حد انبوه و گسترده تجاری‌سازی خواهد شد و تعداد خودرو‌های مجهز به سیستم خودران هوآوی در جاده‌ها تا پایان سال به بیش از ۵۰۰ هزار دستگاه خواهد رسید.»

هوآوی در نوامبر گذشته اعلام کرده بود این واحد به یک شرکت جدید تبدیل می‌شود که فناوری‌ها و منابع اصلی واحد را دریافت می‌کند و از شرکای خود مانند خودروسازی چانگان (Changan) نیز دعوت به سرمایه‌گذای کرده است.

جین گفت، همچنین تاکنون از هفت مدل خودروی برقی با مشارکت خودروسازان چینی رونمایی کرده است که فروش خوبی داشتند.

این ایجاد تنوع در مدل خودرو‌های برقی در بحبوحه تشدید جنگ قیمت در بازار خودرو‌های جهان آغاز است چرا که این بازار با کاهش سرعت فروش و عمیق‌تر شدن نگرانی‌های مربوط به ظرفیت مازاد دست‌وپنجه نرم می‌کند و بیش از ۴۰ برند برای جلب‌توجه مصرف‌کننده با یکدیگر در حال رقابت هستند.

انتهای پیام/

نازنین احسانی طباطبایی

دیگر خبرها

  • مرسدس جی کلاس برقی رونمایی شد؛ شاسی‌بلند چهار موتوره با گشتاور شگفت‌انگیز (+عکس)
  • ◄ 6 ماشین هیبریدی در ایران؛ از سدان تا شاسی بلند
  • طرح فروش سایپا با خودروی ۱۵۱ آغاز شد
  • هوآوی از نرم‌افزار جدید خودروی هوشمند رونمایی کرد
  • آغاز فروش سایپا با خودروی ۱۵۱ آغاز شد
  • قیمت خودرو‌های سایپا امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت خودرو‌های سایپا امروز سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • تانسو 06 ؛ شاسی بلند جدید چری که قرار نیست زیاد گران باشد! (+تصاویر)
  • اظهارات علیرضابیگی درباره فساد چای دبش، خودرو‌های شاسی بلند، اعتراضات سال ۱۴۰۱ و ...
  • اظهارات جنجالی علیرضابیگی درباره فساد چای دبش، خودروهای شاسی بلند، اعتراضات سال 1401 و ...