Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها-سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: بی‌تردید از ظرفیت های منطقه آزاد ماکو به نفع دو ملت ایران و آذربایجان استفاده کرده و مناطق آزاد فرصتی استثنایی برای پیوند اقتصادی با سایر کشورها است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ارومیه، به نقل از سایت استانداری آذربایجان‌غربی، سید عباس موسوی امروز 17 مردادماه به همراه معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی در سفر یک روزه به منطقه آزاد ماکو و در نشست با مسئولان این منطقه با اشاره به ظرفیت های منطقه آزاد تجاری صنعتی ماکو در تقویت ارتباط ایران با سایر کشورهای همسایه اظهار داشت: مناطق آزاد برای تکمیل ظرفیت های کشور و پیوند دادن اقتصاد ملی به اقتصاد کشورهای هم جوار، ایجاد شده که حتما از این ظرفیتی که در این منطقه وجود دارد به نفع دو ملت ایران و آذربایجان استفاده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی مناطق آزاد را فرصتی استثنایی برای پیوند اقتصادی با کشورهای دیگر دانست و گفت: ایران و جمهوری آذربایجان از اشتراکات خوبی برخوردار هستند که توجه به این اشتراکات به گسترش و تقویت روابط منجر می شود.

فرودگاه کیش نخستین فرودگاه بین المللی مناطق آزاد ایرانطرح "اصلاح قانون اداره مناطق آزاد" به هیئت رئیسه مجلس تقدیم شد

در ادامه محمد رضا عبدالرحیمی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو نیز در این نشست با تاکید بر اینکه در حال حاضر 110 واحد فعال صنعتی در این منطقه به کار تولید و اشتغال مشغول هستند، افزود: وزارت امور خارجه می تواند نقش اساسی در توسعه این منطقه و رونق بیش از پیش فضای کسب و کار با همسایگان داشته باشد.

وی همسایگی منطقه آزاد ماکو با سه کشور را از ظرفیت های بزرگ برای توسعه تجارت خارجی اعلام کرد و خواستار کمک و مساعدت مسئولان بلند پایه کشوری برای توسعه صادرات جاری و افزایش تجارت خارجی شد.

بازدید از پایانه مرزی و گمرک پلدشت از دیگر برنامه های سخنگوی وزارت امور خارجه بود.

انتهای پیام/7548/ح

R7548/P/S6,48/CT12 بیشتر بخوانید... طرح "اصلاح قانون اداره مناطق آزاد" به هیئت رئیسه مجلس تقدیم شد تاخیر ۲ ساله در استقرار گیتهای گمرک در مبادی ورودی مناطق آزاد/ دستور توقف عملیات اجرایی نصب گیتها رسید قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... طرح "اصلاح قانون اداره مناطق آزاد" به هیئت رئیسه مجلس تقدیم شد تاخیر ۲ ساله در استقرار گیتهای گمرک در مبادی ورودی مناطق آزاد/ دستور توقف عملیات اجرایی نصب گیتها رسید پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ بزرگ‌ترین مجتمع پتروشیمی متانول ‌جهان ‌به دستور رئیس جمهور ‌افتتاح شد / تولید روزانه ۷ هزار تن متانول با گرید AA در ایران ۲ پایان ۲۸ روز جستجو در ارتفاعات جهان‌نما/ جسد «سها رضانژاد» پیدا شد ۳ اصفهان| شکست سپاهان برابر نساجی؛ دو نیمه، دو چهره ۴ جامعه مدرسین: شواهد بی‌شماری از دست‌های پشت‌پرده آمریکا و رژیم صهیونیستی در انفجار خون‌بار بیروت خبر می‌دهد ۵ دادستان کردکوی: نشانه‌های ارائه شده توسط خانواده "سها رضانژاد" با جسد کشف شده مطابقت دارد ۶ اولین خیابانی که سرنوشت شهر اردبیل را تغییر داد؛ مردم مخالف دو نیم شدن بازار بودند + تصاویر ۷ شیب فوتی‌های کرونا در مشهدمقدس نزولی شد ۸ سرنوشت تیم‌ دوم صعود‌کننده به لیگ برتر فوتبال در دوئل مس کرمان و آلومینیوم اراک رقم می‌خورد مهمترین اخبار استانها ویژه برنامه‌های شب و روز عید سعید غدیر در حرم رضوی برگزار می‌شود جامعه مدرسین: شواهد بی‌شماری از دست‌های پشت‌پرده آمریکا و رژیم صهیونیستی در انفجار خون‌بار بیروت خبر می‌دهد امام جمعه اراک: دوران غارتگری و زورگویی جبهه استکبار به سرآمده است پایان ۲۸ روز جستجو در ارتفاعات جهان‌نما/ جسد «سها رضانژاد» پیدا شد مهمترین اخبار تسنیم سید حسن نصرالله: هجمه ظالمانه برخی طرف‌ها به حزب‌الله/ نه اسکله بیروت را اداره می‌کنیم و نه در آن چیزی داشته‌ایم فاکس نیوز: مخالفت چین به معنای پایان تلاش‌های پامپئو برای تمدید تحریم‌های ایران است اخبار انفجار بیروت|مخالفت عون با بین‌المللی شدن تحقیقات/ نصرالله: تمام امکانات و نیروهایمان را در اختیار دولت و ملت قرار دادیم میشل عون: احدی نمی‌تواند مانع کشف حقیقت شود/ مخالفت قاطع با بین‌المللی شدن تحقیقات درباره انفجار بیروت هشدار سیاستمدار ارشد فرانسوی درباره اظهارات ماکرون در لبنان درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: وزارت امور خارجه منطقه آزاد ماکو مناطق آزاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۹۲۳۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه خواستار حداکثر خویشتن‌داری در خاورمیانه شد

معاون وزیر امور خارجه روسیه در دیدار با سفیر رژیم صهیونیستی در مسکو از طرف‌های خاورمیانه خواست حداکثر خویشتنداری را در بحبوحه تنش‌های کنونی در منطقه اعمال کنند.

به گزارش مشرق، وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که میخائیل بوگدانوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه روز پنجشنبه در دیدار با سیمونا هالپرین، سفیر رژیم صهیونیستی در مسکو از طرف‌های خاورمیانه خواست حداکثر خویشتنداری را در بحبوحه تنش‌های کنونی در منطقه اعمال کنند.

در بیانیه وزارت خارجه روسیه آمده است: در این گفتگو وضعیت کنونی منطقه و درگیری خاورمیانه مورد بحث و بررسی قرار گرفت. توجه ویژه به تشدید شدید تنش ها بر سر حمله تلافی جویانه ایران به سرزمین‌های اشغالی در ۱۴ آوریل صورت گرفت.

به گفته وزارت خارجه روسیه، همان زمان، طرف روسی بار دیگر بر نیاز به حداکثر خویشتن داری از سوی همه طرف ها تاکید کرد.

ایران روز شنبه در انتقامی قانونی برای حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری این کشور در دمشق سوریه که تعدادی از مستشاران عالی رتبه ایران به شهادت رسیدند، تعداد زیادی پهپاد، موشک بالستیک و کروز به سمت اهدافی در سرزمین‌های اشغالی شلیک کرد.

عملیات «وعده صادق» علاوه بر تخریب مواضع نظامی ارتش رژیم صهیونیستی از جمله پایگاه اطلاعاتی در منطقه «جبل الشیخ» و پایگاه هوایی «نواتیم»، هزینه‌های هنگفتی نیز برای رژیم صهیونیستی و سامانه‌های پدافند هوایی آن به همراه داشته است.

منبع: ایسنا

دیگر خبرها

  • واکنش ایران به وتوی قطعنامه فلسطین از سوی آمریکا
  • کنعانی: آمریکا بازیگر بی‌طرف و کنشگر مسئولی در جامعه جهانی نیست
  • کنعانی وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل توسط آمریکا را محکوم کرد
  • رفع مشکلات تولیدکنندگان، نیازمندهمکاری تمام دستگاه های اجرایی در سطح ملی است
  • روسیه خواستار حداکثر خویشتن‌داری در خاورمیانه شد
  • اجرایی نشدن ماده ۶۵ احکام دائمی توسعه کشور اصلی ترین عامل مشکلات تولید کنندگان
  • استقرار مدیرسرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد ماکو در مرکز خدمات سرمایه گذاری آذربایجان غربی
  • سخنگوی وزارت خارجه : تحت تأثیر هیاهوی سیاسی و تبلیغاتی بانیان شرایط موجود در منطقه و جهان قرار نمی‌گیریم
  • واکنش سخنگوی وزارت خارجه به ادعا‌های اخیر سران اروپا و وزرای گروه هفت
  • واکنش باکو به تهدید و فشارهای فرانسه