Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، آیت‌الله قربانعلی دری‌نجف‌آبادی امروز ۱۷ مرداد ماه در خطبه‌های عبادی و سیاسی نمازجمعه اراک افزود: غدیر چراغ روشنایی برای بشیریت تا قیام قیامت است و ولایت امیرالمومنین (ع) بزرگترین افتخار برای شیعان است.

وی بیان کرد: بر اساس روایات، پیروان واقعی امیرالمونین (ع) پیروزمندان حقیقی دنیا و آخرت هستند و شیعان باید قدر خود را بدانند و در همه امور زندگی راه حضرت علی (ع) را سرمشق زندگی خود قرار دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه اراک با تبریک عید سعید غدیر خم ادامه داد: امام راحل از شاگردان غدیر است و پرچم غدیر امروز بر دوش رهبر معظم انقلاب اسلامی است.

آیت‌الله دری نجف آبادی عنوان کرد: تجلی غدیر در قیامت است و همه باید افتخار و تلاش کنند تا حاصل عمر آنها عشق به امام علی (ع) و فرزندان آن امام همام باشد.

وی گفت: سیاست دشمنان، هیتلری و چنگیزخانی است اما سیاست جمهوری اسلامی علوی، فاطمی، حسنی و حسینی و آمیخته با اخلاق، قرآن و ولایت است.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی اضافه کرد: همه باید پس از دهه امامت و ولایت خود را برای عزاداری سرور و سالار شهیدان آماده کنند و این ایام را با معنویت، با انگیزه، قانون محور و سلامت محور و بر اساس ضوابط و دستورالعمل‌های بهداشتی مقابله با کرونا برگزار کنند.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی بیان کرد: در تمام ایام ماه محرم و صفر عزاداری‌ها باید بر اساس حفظ سلامت مردم و عزاداران برگزار شود و همه بدانند در مقابل هرگونه سهل‌انگاری که موجب افزایش شیوع این بیماری شود، مسئولند.

وی اظهار داشت: بحث همدلی و مواسات در ایام ماه محرم و صفر و در روزهای باقی مانده از ایام ذی الحجه باید مورد توجه جدی قرار گیرد و مردم می‌توانند نذورات خود را در قالب تهیه بسته‌های غذایی برای نیازمندان و آسیب‌دیدگان از کرونا اختصاص دهند.

امام جمعه اراک افزود: از هفدهم ماه شعبان و با دستور رهبر معظم انقلاب بحث همدلی و مواسات در استان مرکزی مورد توجه قرار گرفته و در مرحله نخست، حدود ۱۸۰ هزار بسته غذایی تهیه و بین نیازمندان توزیع شده و امید است در مرحله دوم نیز مردم این استان افتخارآفرینی کنند و گام‌های بلندی در این بخش بردارند.

آیت‌الله دری نجف آبادی تصریح کرد: مردم در کمک به نیازمندان با خداوند و امام زمان (عج) معامله کنند و بدانند اجر و پاداش اصلی آنها نزد خداوند و در آخرت است.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی ضمن همدردی با مردم لبنان در حادثه انفجار مهیب گفت: به طور قطع در این حادثه دست‌های پلیدی در کار بوده است.

آیت‌الله دری نجف آبادی عنوان کرد: دشمنان از هر طریقی به دنبال غارت کشورهای اسلامی و رسیدن به منافع خود و اسرائیل جنایتکار هستند اما کور خوانده‌اند و آنها باید فکری به حال مسایل کشورهای خود کنند.

وی عنوان کرد: وجود ۲ هزار و ۷۵۰ تن نتیرات آمونیاک در انبار شماره ۱۲ بیروت نیز یک غفلت و اشتباه بوده که امید است یک درس باشد.

امام جمعه اراک اضافه کرد: امید است دولت، مجلس و مردم لبنان با کمک کشورهای همسایه دست در دست هم گذارند تا به زودی خرابی‌های ایجاد شده را از نو بسازند.

آیت‌الله دری نجف آبادی در بخش دیگری از خطبه‌های نمازجمعه اراک از تلاش‌ها و اقدام هوشمندانه و مقتدرانه وزارت اطلاعات در ضربه به انجمن موسوم به پادشاهی ایران و دستگیری سرکرده گروهک تروریستی تندر قدردانی کرد.

کد خبر 538216 برچسب‌ها نماز جمعه استان مرکزی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: نماز جمعه استان مرکزی آیت الله دری نجف آبادی استان مرکزی جمعه اراک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۹۲۴۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علاقه مردم آذربایجان به مرحوم حسنی بی حد و اندازه است

سخنگوی شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: عشق و علاقه مردم آذربایجان به مرحوم حسنی بی حد و اندازه بوده و برگزاری مراسمی در خور شأن و جایگاه حسنی (ره) بسیار ضروری به نظر می‌رسد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، نشست هماهنگی گرامیداشت سالگرد ارتحال مجاهد نستوه آذربایجان، نماینده سابق ولی فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه در سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری ارومیه برگزار شد؛ توماج وحیدافشار در این نشست ضمن تأکید بر برگزاری هرچه باشکوه‌تر مراسم سالگرد ارتحال شیخ غلامرضا حسنی (ره) اظهار کرد: بزرگداشت یاد و خاطره مجاهد نستوه آذربایجان که در طول عمر پربرکت خویش لنگر امنیت در منطقه آذربایجان و غرب و شمال‌غرب کشور بوده‌اند، بسیار ضروری است.

وی افزود: او که همواره مورد احترام تمامی طیف‌ها و جریان‌های سیاسی و مذهبی بود، به کابوس ضدانقلاب و دشمنان جمهوری اسلامی در منطقه تبدیل شده و ترورهای کور علیه او نشانه‌ای از عجز و ناتوانی در خصوص رو در رویی مستقیم با این روحانی بزرگ تاریخ انقلاب است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: حسنی در طول بیش از ۳ دهه نمایندگی ولی فقیه در استان حساسی همانند آذربایجان‌غربی با همراهی نیروهای نظامی و امنیتی هیچگاه اجازه کوچک‌ترین بروز ناامنی را نداده و همواره در نقش پدرانه برای حل و فصل موضوعات سیاسی و اجتماعی پیش آمده ظهور می‌کرد.

وحیدافشار با یادآوری بیانات رهبر انقلاب در خصوص آن شادروان تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب در خصوص مرحوم حسنی و در دیدار با اعضا کنگره بزرگداشت ۱۲۰۰۰ شهید آذربایجان‌غربی فرمودند «خوب است یاد کنیم از آقای حسنی (حفظه‌الله)؛ ایشان هم واقعاً جزو کسانی است که در این حوادث حقّاً و انصافاً امتحان خوبی داد در دوران مبارزات و در دوران بعد از انقلاب؛ چه قبل از جنگ، چه زمان جنگ، چه بعد از جنگ».

وی ادامه داد: در متن پیام تسلیت مقام عظمای ولایت به مناسبت ارتحال مجاهد نستوه آذربایجان نیز شاهد هستیم که معظم‌له طی پیامی به نیکی از ایشان یاد کرده و می‌فرمایند: «مجاهدت‌های مستمر و همه جانبه‌ی آن مرحوم در طول سال‌های متمادی چه در سنگرهای نظامی و چه در جایگاه رفیع امامت جمعه، چه در مقابل مهاجمان بعثی در دوران دفاع مقدس و چه در برابر ضدانقلاب مزدور داخلی، برگ‌های ماندگار و بی تکراری است از دفتر زندگی یک روحانی انقلابی و مبارز».

وحید افشار تاکید کرد: با توجه به بیانات مقام معظم رهبری در مورد ایشان، عشق و علاقه بی حد و اندازه مردم آذربایجان به مرحوم حسنی و ضرورت پاسداشت بیش از پنج دهه مجاهدت و فداکاری در راستای پیروزی و اعتلای انقلاب اسلامی برگزاری مراسمی در خور شأن و جایگاه حسنی (ره) بسیار ضروری به نظر می‌رسد تا بتوانیم قدردان گوشه‌ای از زحمات و تلاش‌هایش باشیم.

محمد نقی‌پور رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری ارومیه نیز در این نشست بر آمادگی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری ارومیه در خصوص بزرگداشت یاد و خاطره و پاسداشت مقام والای نماینده سابق ولی فقیه در آذربایجان‌غربی تأکید و اظهار کرد: در تلاش خواهیم بود که مراسمی با سطح بسیار بالا و پرمحتوا و با برنامه‌های فرهنگی، مذهبی و اجتماعی جنبی برگزار کنیم.

وی افزود: بسیار ضروری است تا هم‌زمان با بزرگداشت سالگرد ارتحال آن مجاهد نستوه، بنیاد مرحوم حسنی (ره) نیز احیا و با محوریت حفظ و نشر آثار و دیدگاه‌ها و جمع‌آوری اسناد و مدارک مرتبط با سابقه فعالیتی ایشان فعال شود.

به گزارش ایمنا، حجت الاسلام شیخ غلامرضا حسنی نماینده سابق ولی فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه فقید ارومیه در یکم خردادماه ۱۳۹۷ دار فانی را وداع و در گلزار شهدای باغ رضوان ارومیه به خاک سپرده شد.

مرحوم حسنی همچنین پس از پیروزی انقلاب اسلامی نماینده اولین دوره شورای شهر در سال ۱۳۵۸ و همچنین نماینده اولین دوره مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه ارومیه نیز بود.

کد خبر 745833

دیگر خبرها

  • شمارش معکوس نابودی اشغالگران صهیونیست آغاز شده است
  • عملیات وعده صادق روح تازه‌ای به کالبد مجاهدان طریق القدس دمید
  • علاقه مردم آذربایجان به مرحوم حسنی بی حد و اندازه است
  • تبریک شخصیت‌های لبنانی و فلسطینی به ایران 
  • آمریکا سیاست دوگانه خود در قبال تروریسم را کنار بگذارد
  • امام خمینی (ره) روح تازه‌ای به کالبد ارتش دمید
  • ارتش و سپاه در مقابل دشمنان جانانه ایستاده‌اند
  • اتحاد روزافزون نیروهای مسلح موجب عصبانیت دشمنان شده است
  • ۲۹ فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی گرامی باد
  • کلید تمام پلیدی‌ها