Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-23@18:05:30 GMT

آمریکا رئیس اجرایی هنگ‌کنگ را تحریم کرد

تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۹۲۴۵۳

آمریکا رئیس اجرایی هنگ‌کنگ را تحریم کرد

وزارت خزانه‌داری آمریکا از تحریم چندین نفر از مقامات ارشد منطقه ویژه اداری هنگ‌کنگ از جمله رئیس اجرایی این منطقه خودمختار خبر داد.

به گزارش قدس آنلاین، وزارت خزانه‌داری آمریکا روز جمعه طی بیانیه‌ای اعلام کرد که نام «کری لام» رئیس اجرایی منطقه ویژه اداره هنگ‌کنگ و 11 نفر دیگر از مقامات این منطقه به فهرست اشخاص تحت تحریم دفتر کنترل دارایی‌های خارجی (اوفک) که از نهادهای زیرمجموعه وزارت خزانه‌داری آمریکاست، افزوده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزارت خزانه‌داری آمریکا در بیانیه خود با اشاره به اینکه تحریم مقامات ارشد هنگ‌کنگ در راستای فرمان اجرایی شماره 13936 دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا انجام گرفته است، مدعی شد که دلیل تحریم این مقامات «تضعیف خودمختاری هنگ‌کنگ و محدود کردن آزادی بیان یا تجمع شهروندان هنگ‌کنگی» بوده است.

دولت چین بارها اظهارات و اقدامات مداخله‌جویانه آمریکا و برخی کشورهای اروپایی در خصوص هنگ‌کنگ را محکوم کرده و به آنها هشدار داده است که دخالت در امور داخلی خود را نخواهد پذیرفت.

طی ماه‌های اخیر تنش میان آمریکا و چین به‌دلایل مختلف ــ از جمله مسئله هنگ‌کنگ و اتهامات آمریکا علیه چین در ارتباط با شیوع ویروس کرونا ــ افزایش یافته است و آمریکا به‌بهانه‌های مختلف فشارهای خود بر پکن را شدت بخشیده است.

شدت تنش‌ها بین آمریکا و چین به حدی رسیده است که برخی کارشناسان شرایط را به جنگ سرد تشبیه می‌کنند.

طی هفته‌های اخیر «مایک پامپئو» در سخنرانی‌های خود خواستار تشکیل جبهه‌ای متحد از کشورهایی به اصطلاح آزاد جهان در برابر چین شده است.

وزارت امور خارجه چین چندی پیش طی بیانیه‌ای در واکنش به اظهارات جنجالی مایک پامپئو، با اشاره به اینکه وزیر امور خارجه آمریکا واقعیات را درباره چین وارونه جلوه می‌دهد و تعصبات ایدئولوژیک بر افکارش سایه افکنده است، به دولت آمریکا توصیه کرد که از ذهنیت جنگ سرد فاصله بگیرد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: هنگ کنگ تحریم آمریکا وزارت خزانه داری آمریکا هنگ کنگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۹۲۴۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مادورو: آمریکا به توافقنامه امضا شده احترام نمی‌گذارد

رئیس جمهور ونزوئلا در دیدار هیئتی از ایران  اعمال مجدد تحریم‌های آمریکا علیه کشورش را «اشتباهی جدی» توصیف کرد و گفت: ایالات متحده به یک کلمه از توافقنامه امضا شده در اکتبر گذشته در قطر احترام نمی‌گذارد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، "نیکلاس مادورو"، رئیس دولت ونزوئلا بعدازظهر روز دوشنبه از هیئتی از جمهوری اسلامی ایران به ریاست آیت‌الله رضا رمضانی، دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت (عج) جمهوری اسلامی ایران که به منظور تقویت روابط راهبردی بین دو کشور به ونزوئلا سفر کرده، استقبال کرد.

رئیس‌جمهور ونزوئلا در این دیدار اعمال مجدد تحریم‌های آمریکا علیه کشورش را «اشتباهی جدی» توصیف کرد و گفت: ایالات متحده به یک کلمه از توافقنامه امضا شده در اکتبر گذشته در قطر احترام نمی‌گذارد.

اشاره او به مذاکراتی است که توسط قطر در سپتامبر 2023 انجام که منجر به مبادله زندانیان شد و در آن 10 آمریکایی و 18 ونزوئلایی آزاد شدند و ونزوئلا گفت که واشنگتن همچنین به پایان تحریم‌ها در صورت برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری در سال 2024 رای داده است.

مقامات آمریکایی اخیراً اعلام کردند که دولت بایدن تحریم‌ها را مجدداً علیه ونزوئلا اعمال خواهد کرد و مدعی شدند که دولت مادورو از "انتخابات فراگیر و رقابتی" حمایت نکرده است.

آمریکا و ونزوئلا تبادل زندانی انجام دادندایران تمدید مجدد تحریم‌های نفتی علیه ونزوئلا را محکوم کرد

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آمریکا تحریم‌های مرتبط با ایران اعمال کرد
  • خبرگزاری آمریکایی: احتمالاً بایدن تحریم‌های نفتی ایران را اجرا نخواهد کرد
  • بایدن اثر تحریم های ضد ایرانی را خنثی می‌کند
  • مادورو: آمریکا به توافقنامه امضا شده احترام نمی‌گذارد
  • تأکید قاطع «مادورو» بر مخالفت با قیمومیت آمریکا و تحریم‌های جدید
  • انتقاد کوبا از گزارش ۲۰۲۳ آمریکا درباره حقوق بشر کشورها
  • مقامات آمریکایی: تحریم واحد نظامی نیتسح یهودا امروز ممکن است رخ دهد
  • واکنش رئیس حزب کار اسرائیل به تحریم آمریکا علیه گردان نتزاه یهودا
  • سیاست تحریم‌ شکسته خورده است/رژیم صهیونیستی تهدیدی برای تمام منطقه است
  • سخنگوی وزارت خارجه: مقامات ذی‌ربط احضار سفیر سوئیس به سپاه را تکذیب کردند | تبادل پیام با آمریکا