Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-25@20:48:16 GMT

تکلیف 20 میلیون جامانده سهام عدالت چیست؟

تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۹۲۵۱۲

تکلیف 20 میلیون جامانده سهام عدالت چیست؟

خبرگزاری آریا - بر اساس ادعای کمیسیون اقتصادی مجلس حدود 20 میلیون نفر از دهک‌های بالای درامدی مشمول دریافت سهام عدالت شده‌اند، این درحالی است که وزارت اقتصاد برای ارائه سهام عدالت به 20 میلیون نفر جامانده حقیقی این سهام مقاومت می‌کند.
بررسی‌های انجام شده توسط وزارت رفاه که اخیرا جزییات آن در قالب یک گزارش توسط معاون این وزارت خانه در کمیسیون اقتصادی مجلس ارائه شد نشان‌ می‌دهد، از دهک درامدی اول تا دهک دهم در سال 85 مشمول دریافت سهام عدالت شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بر این اساس 80 درصد از دهک اول درامدی سهام عدالت در اختیار دارند و متاسفانه 20 درصد این دهک که مستحق دریافت سهام عدالت هستند از دریافت آن جامانده‌اند.
همچنین 60 درصد دهک دهم درامدی نیز سهام عدالت دریافت کرده‌اند که به تبع نباید افراد حاضر در این دهک جز مشمولان سهام عدالت باشند. این آمار نشان می‌دهد، توزع سهام عدالت عادلانه نبوده است چرا که بر خلاف قانون توزیع سهام عدالت به جای شش دهک اول در 10 دهک انجام شده است.
به گفته طغیانی سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس، علت اصلی این موضوع نیز به عدم وجود پایگاههای دقیق اطلاعاتی در زمان توزیع سهام عدالت بازمیگردد که این رویه باید اصلاح شود. در آن دوره سهام عدالت به صورت قشری توزیع شد و بر این اساس کلیه کارمندان، بازنشستگان و... مشمول سهام عدالت شدند، این درحالی است در هر قشری افراد از دهک اول تا دهم وجود دارد.
متاسفانه این نقص در توزیع سهام عدالت وجود دارد و با ارائه سهام عدالت به جاماندگان تلاش می‌شود تا قدری توزیع سهام عادلانه تر باشد.
از سوی دیگر به گفته محمد رضا پورابراهیمی، حدود 20 میلیون نفر در سال 1385 واجد دریافت سهام عدالت نبوده اند، در واقع با توجه به آنکه جزء دهکهای پایین درامدی نبوده‌اند سهام عدالت دریافت کرده‌اند. از سوی دیگر حدود 20 میلیون نفر جزو دهک‌های پایین درامدی بوده‌اند اما از دریافت سهام عدالت جامانده‌اند.
چندی قبل وزیر اقتصاد گفته بود سهام عدالت به شش دهک پایین درامدی توزیع شده است اما حالا تحقیقات وزارت رفاه نشان می‌دهد، توزیع سهام عدالت به صورت ناعادلانه انجام شده و تقریبا نیمی از دریافت‌کنندگان این سهام مستحق دریافت نبوده‌اند.
بر این اساس وزارت اقتصاد برای ارائه سهام عدالت به 20 میلیون نفر جامانده حقیقی این سهام مقاومت می‌کند بایستی درخصوص مشمولان دهک دهمی یا ثروتمندِ سهام عدالت شفاف‌سازی کند.
منبع: تسنیم

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: دریافت سهام عدالت توزیع سهام عدالت سهام عدالت میلیون نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۹۲۵۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدعیان جامانده به دنبال جام؛ در انتظار خلق شگفتی

به گزارش قدس آنلاین، مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی فوتبال از امروز پنج‌شنبه ۶ اردیبهشت و با انجام یک بازی بین دو تیم لیگ برتری مس رفسنجان و پیکان آغاز می‌شود. دو تیم ۲۴ فروردین و در هفته بیست و سوم نیز رو در روی هم قرار گرفته بودند که این بازی با نتیجه تساوی دو بر دو به پایان رسید. مس رفسنجان که با هدایت محرم نویدکیا تاکنون شکستی را تجربه نکرده است، در مرحله یک شانزدهم نهایی دست به کار بزرگی زد و توانست استقلال تهران را با نتیجه دو صفر از پیش رو بردارد.

مس و پیکان تاکنون ۸ بار به مصاف هم رفته اند که ۵ بازی با نتیجه تساوی به پایان رسیده و ۳ پیروزی هم سهم پیکان بوده است. این دو تیم تاکنون و در ادوار مختلف رقابت‌های جام حذفی به مصاف هم نرفته اند و این بازی نخستین دیدار رو در روی دو تیم در جام حذفی است.

تیم پیکان در مرحله یک شانزدهم نهایی موفق شد تیم ستارگان بهمن جوان را با یک گل شکست دهد و جواز حضور در این مرحله را به دست آورد. پیکان با هدایت رضا عنایتی توانسته در دیدارهای اخیر خود در لیگ برتر نتایج قابل قبولی را کسب کند و در ۵ بازی آخر خود تنها یک شکست برابر پرسپولیس دارد و توانست دو تیم بالای جدولی ملوان و سپاهان را شکست دهد.

دیدار تیم‌های مس و پیکان از ساعت ۱۷:۴۵ و با قضاوت مهدی اجاقی برگزار می‌شود.

برنامه مسابقات مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی به شرح زیر است:

پنجشنبه ۶ اردیبهشت

*مس رفسنجان- پیکان تهران - ساعت ۱۷:۴۵- ورزشگاه شهدای مس رفسنجان

جمعه ۷ اردیبهشت

* مس کرمان- چادرملو اردکان- ساعت ۱۷:۴۵- ورزشگاه امام علی (ع) کرمان
* فجر شهید سپاسی شیراز- گل گهر سیرجان - ساعت ۱۸- ورزشگاه حافظیه شیراز
* هوادار تهران- مس سونگون ورزقان - ساعت ۱۸:۱۵- ورزشگاه پاس قوامین تهران
* آلومینیوم اراک- پرسپولیس - ساعت ۱۸:۱۵- ورزشگاه امام خمینی (ره) اراک
* تراکتور تبریز- ذوب آهن اصفهان - ساعت ۱۸:۳۰- ورزشگاه یادگار امام
* ملوان بندر انزلی- سایپا تهران - ساعت ۱۸:۳۰- ورزشگاه تختی بندر انزلی
* آبی پوشان جنوب - فولاد مبارکه سپاهان - ساعت ۱۹:۳۰- ورزشگاه شهدای فولاد

دیگر خبرها

  • اگر سود سهام عدالت دریافت نمی‌کنید بخوانید
  • اگر سود سهام عدالت دریافت نمی‌کنید بخوانید | یک راه بسیار ساده برای دریافت سود سهام عدالت
  • مدعیان جامانده به دنبال جام؛ در انتظار خلق شگفتی
  • با اصلاح اطلاعات حساب بانکی خود سود سهام عدالت را دریافت کنید
  • جزئیات دریافت و توزیع قرآن و ادعیه در طرح ملی نورباران
  • تصاویری از مراسم امضای قرارداد واگذاری استقلال و پرسپولیس | تعیین تکلیف ۵ درصد از سهام باقیمانده
  • سهامداران عدالت بخوانند؛ تغییرات در واریز سود سهام؟
  • سهامداران عدالت بخوانند/ تغییرات در واریز سود سهام؟
  • پیش درامدی از لیگ برتر فوتبال ساحلی
  • حمله ایران به اسرائیل هنوز در کانون توجه کاربران مجازی/ آیا اسرائیل به تاسیسات هسته‌ای ایران حمله می‌کند؟ / سود مرحله سوم سهام عدالت کی واریز می‌شود؟ / سیل دوبی و واقعیت‌هایی که سانسور شد/ داغ شدن عنوان جدول لیگ برتر در فضای مجازی