Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به  نقل از ایرنا، سید عباس موسوی طی پیامی که در صفحه خود در توئیتر منتشر کرد، نوشت: تفاوتی بین جان بولتون، برایان هوک یا الیوت آبرامز نیست؛ وقتی سیاست آمریکا در قبال ایران مطرح است؛ مقامات آمریکایی لقمه بزرگتر از دهان خود برداشته‌اند.

وی تصریح کرد: برای مایک پمپئو، دونالد ترامپ و آیندگان هم به همین صورت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا روز گذشته با تایید خبر استعفای «برایان هوک»، «الیوت آبرامز» نماینده فعلی آمریکا در امور ونزوئلا را جایگزین وی معرفی کرد.

استعفای نماینده آمریکا در امور ایران | چه کسی جایگزین هوک می‌شود؟

پمپئو تصریح کرد: پس از پایان دوره برایان هوک، الیوت آبرامز علاوه بر مسوولیت‌های خود به عنوان نماینده ویژه در ونزوئلا، سمت نماینده ویژه برای ایران را نیز به عهده خواهد گرفت.

برایان هوک که از حدود دو سال پیش به عنوان نماینده ویژه آمریکا در امور ایران منصوب شد، به هدف اصلی سیاست موسوم به فشار حداکثری دست نیافت و مشخص نیست استفاده از یک نومحافظه‌کاری که در ماجرای کودتای ونزوئلا ناموفق بوده است و پیش از این هم در رسوایی دیگری در تاریخ آمریکا مشارکت داشته، درست یک هفته پیش از طرح قطعنامه پیشنهادی آمریکا در شورای امنیت که از پیش شکست آن هویدا است، با چه هدفی انجام می‌شود.

رمزگشایی واشنگتن پست از دلایل برکناری نماینده ویژه امریکا در امور ایران | هوک مجبور به استعفا شد کد خبر 538219 برچسب‌ها ایران و آمریکا سخنگوی وزارت خارجه

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: ایران و آمریکا سخنگوی وزارت خارجه نماینده ویژه برایان هوک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۹۲۵۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تظاهرات‌ها در آمریکا در حمایت از ایران نگران‌کننده است

به گزارش همشهری آنلاین، جان بولتون در پاسخ به سوال مجری که خواستار اظهارنظر او درباره تغییر جریان تظاهرات‌ها در آمریکا از آتش‌بس به سمت حمایت از حماس و ایران شده گفت: «من فکر می‌کنم بسیار نگران‌کننده است.»

مشاور امنیت ملی اسبق آمریکا تصریح کرد: «این مسئله به نظر من نشان‌دهنده عدم رهبری موثر در این زمینه است که ما الان نزدیک به یک نسل آدم داریم که درس‌های هولوکاست را به یاد نمی‌آورد؛ لازم است این درس‌ها مجددا به آنها آموزش داده شود.»

جان بولتون همچنین مدعی شد که به این افراد باید آموزش داده شود که چرا اسرائیل یک «کشور قانونی» است و نه یک «کشور ظالم.»

در حالی که بیش از ۳۴ هزار فلسطینی که اکثر آنها زن و کودک هستند در حملات اسرائیل در غزه به شهادت رسیده‌اند جان بولتون از جنگ غزه به عنوان «جنگ تمدن در برابر بربریت» یاد کرد.

بولتون یکی از طرفداران سرسخت اسرائیل در آمریکا است و گزارش‌هایی از ارتباطات مالی او با لابی‌های طرفدار این رژیم منتشر شده است.

خود بولتون در کتاب خاطراتش که چند وقت پیش منتشر شد اعتراف کرده که لابی‌های حامی اسرائیل به دنبال آن بودند که او در دولت دونالد ترامپ به مقام وزیر خارجه برسد.

کد خبر 846505 منبع: فارس برچسب‌ها ایران و اسرائیل خبر ویژه جان بولتون ایالات متحده آمریکا فلسطین - حماس

دیگر خبرها

  • تظاهرات‌ها در آمریکا در حمایت از ایران نگران‌کننده است
  • ادعای عجیب روزنامه آمریکایی از طرح اولیه حمله اسرائیل به ایران | حمله بزرگ به اهداف نظامی در نزدیکی تهران؟ | آمریکایی‌ها: ما نتانیاهو را منصرف کردیم!
  • بایدن برای منصرف‌کردن ایران از حمله به اسرائیل التماس می‌کرد
  • وال‌استریت‌ژورنال: دولت بایدن ملتمسانه به‌دنبال منصرف‌کردن ایران از حمله به اسرائیل بود
  • اسرائیل از آمریکا می خواهد به هر شکل ممکن در جنگ علیه ایران شرکت کند
  • تولید تانک‌های مشهور ام ۱ آبرامز (M۱ Abrams) در یک کارخانه نظامی آمریکایی (فیلم)
  • آخرین تحولات اوکراین| منهدم شدن ۵ تانک آبرامز آمریکایی توسط ارتش روسیه
  • تانک‌های آمریکایی آبرامز؛ شکار پهپادهای روسی
  • روایت «سی ان ان» از سردرگمی واشنگتن در معادلات جدید میان ایران و اسرائیل
  • چاد نیرو‌های آمریکایی را تهدید به اخراج کرد