Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران؛ سعید ارکان زاده یزدی، روزنامه نگار، در یک رشته توییت در حساب شخصی خود نوشت: «سال ۱۹۹۷، ۲۵ روزنامه‌نگار در هاروارد بحث می‌کردند که شغل‌شان به‌جای خدمت به مردم،‌  به ضرر آن‌ها شده. تصمیم گرفتند ببینند که اصلا ارزش‌هایی که روزنامه‌نگاران به آن‌ها پایبند هستند چیست. نتیجه شد کتاب «عناصر روزنامه‌نگاری» که بیل کوواچ و تام روزنستیل در سال ۲۰۰۱ منتشر کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کتاب یکی از مهم‌ترین کتاب‌های کلاسیک روزنامه‌نگاری است که در ایران هم دو بار ترجمه شده: ترجمه داوود حیدری تحت عنوان «عناصر روزنامه‌نگاری» در مرکز مطالعات رسانه‌ها و ترجمه حمیدرضا زاهدی در انتشارات اطلاعات با عنوان «اصول روزنامه‌نگاری». ویرایش سوم کتاب اصلی در ۲۰۱۴ منتشر شده.

کتاب برپایه برگزاری ۲۱ همایش با شرکت سه هزار روزنامه‌نگار و سخنرانی ۳۰۰ نفر و ۱۰۰ ساعت مصاحبه نوشته شده. در ۹ فصل، ۹ عنصر مهم روزنامه‌نگاری را برمی‌شمارد که شاید در این روزها باید بار دیگر آن‌ها را بخوانیم تا دریابیم روزنامه‌نگاران درباره کارشان چطور فکر می‌کنند:

1- نخستین تعهد روزنامه‌نگاری بازگویی حقیقت است.

2- روزنامه‌نگاری بیش از هرچیز به شهروندان وفادار است.

3- جوهر اصلی روزنامه‌نگاری اصل تایید صحت خبر است.

4- روزنامه‌نگاران باید استقلال خود را از کسانی که خبر آن‌ها را پوشش می‌دهند حفظ کنند.

5- روزنامه‌نگاری باید ناظر مستقل قدرت باشد.

6- روزنامه‌نگاری باید امکان نقد و توافق را برای مردم مهیا کند.

7- روزنامه‌نگاری باید تلاش کند رویدادهای مهم را جذاب و متناسب ارایه کند.

8- روزنامه‌نگاری باید خبر را جامع و متناسب با اهمیت آن تهیه کند.

9- روزنامه‌نگاران در برابر وجدان خود مسئولند.»

اخبار مرتبط ربیعی: می توانیم حق گویی خبرنگاران را مجاهدتی عظیم بنامیم + عکس رییس جمهور: اطمینان دارم در این سال پایانی تقید خبرنگاران به حقیقت، پشتیبان فعالیت‌های دولت خواهد بود جهانگیری: به خبرنگاران در انجام وظایفشان کمک کنیم خبرنگاران بیمه کرونا می شوند تابش: خبرنگار و رسانه آزاد و مستقل می‌تواند بهترین ضمانت برای مبارزه با فساد باشد خبرهای خوب رییس جمهور در مورد پتروشیمی/ هدیه ای برای خبرنگاران

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت بودجه 99 ویروس کرونا روزنامه نگاری روزنامه نگاران سهام عدالت بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی روزنامه نگاری روزنامه نگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۹۲۶۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیت‌الله اعرافی: موقوفات در اختیار ادارات تعیین تکلیف شود

مدیر حوزه‌های علمیه کشور گفت: ادارات به حق و حقوق موقوفات پایبند باشند و با وقف همراهی شود تا نیات واقفان محقق شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، آیت الله علیرضا اعرافی امروز در دیدار حجت الاسلام اسکندری؛ مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم، گفت: موقوفات در اختیار ادارات تعیین تکلیف شوند.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با اشاره به اینکه ادارات به حق و حقوق موقوفات پایبند باشند و با وقف همراهی شود تا نیات واقفان محقق شود، افزود: مردم نیز حقوق موقوفه‌ها را بدهند، البته در طبقات پایین‌تر جامعه نیازمند ملاحظه هستیم.

آیت الله اعرافی تصریح کرد: اگر به درستی از وقف استفاده شود، این سنت حسنه می‌تواند تحولات خوب و مطلوبی را در جامعه ایجاد کند.

حجت الاسلام عباس اسکندری نیز در این جلسه گفت: اوقاف در قم از ظرفیت‌های خوبی برخوردار است و با حمایت لازم می‌توانیم اقدامات بزرگی را رقم بزنیم.

وی با اشاره به اینکه نیازمند حمایت از اوقاف هستیم، عنوان کرد: در استان قم برخی پروژه‌های اقتصادی را آغاز کردیم که در صورت بهره‌برداری و واگذاری آن‌ها موقوفات درآمد بهتری خواهند داشت.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با بیان اینکه یکی از علت‌هایی که در دوره صفویه وقف رشد کرد، این بود که در آن دوره حتی دست‌اندرکاران نیز به وقف پایبند بودند، افزود: یکی از اولویت‌های ما همکاری با حوزه‌های علمیه است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بیش از ۹۰ درصد کردستانی‌ها پایبند به حجاب هستند
  • ثبت لرزه‌ نگاری در مرکز اورژانس همدان برای نخستین بار
  • اهدای ۵۰۰ جلد کتاب با‌ارزش به کتابخانه‌های عمومی بوشهر
  • سند براندازی نبود، کتاب هانتینگتون بود!
  • روزنامه‌نگاران رکن اصلی جهاد تبیین هستند
  • توضیحات علوی‌تبار درباره ادعای رئیسی در خاطرات آیت الله هاشمی رفسنجانی/سند براندازی نبود، کتاب هانتینگتون بود!
  • وقوع زلزله ۴.۸ ریشتری در استان سیستان‌وبلوچستان
  • آیت‌الله اعرافی: موقوفات در اختیار ادارات تعیین تکلیف شود
  • دیدار «السودانی» و «بایدن» در کاخ سفید
  • حساب و کتاب یک روزنامه؛ حمله سپاه به اسرائیل چقدر شد؟ | اینفوگرافیک