Web Analytics Made Easy - Statcounter

نادر بذرافشان در گفت‌وگو با ایسنا، درباره وضعیت یک هفته اخیر بازار سکه و طلا داخلی با بیان اینکه در طول هفته‌ای که گذشت، به طور میانگین در حدود ۸۲ دلار قیمت انس جهانی افزایش داشته است، اظهار کرد: قیمت هر انس جهانی از مرز ۲۰۰۰ دلار هم گذشت که در طول چند سال اخیر بی‌سابقه بوده است. به دلیل کاهش قیمت دلار در بازار معاملات آمریکا، گسترش کروناویروس و اتفاقات جهانی همچون حادثه انفجار بیروت، سرمایه‌گذاری به سمت طلا در سطح دنیا بیشتر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیش‌بینی می‌شد که تا پایان سال میلادی، انس جهانی به ۲۰۰۰ دلار برسد؛ اما این عوامل سبب شد که این اتفاق زودتر و طی یک هفته اخیر بیفتد.

دبیر هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران ادامه داد: این افزایش بی‌سابقه انس قیمت‌های جهانی باعث شد که تا حدودی افزایش در بازارهای جهانی و به‌تبع بازارهای داخلی کشورها ایجاد شود اما در ایران، کنترل ارز و ثبات نسبی آن در داخل سبب شد که بازار داخلی تاثیر چندانی از افزایش قیمت انس جهانی نداشته و آرام باشد؛ مقدار جزئی قیمت‌ها افزایش داشت اما به نسبت افزایشی که در قیمت انس جهانی که ۸۲ دلار بود، انتظار افزایش بسیار بیشتری می‌رفت اما خوشبختانه تاثیر چندانی در بازار داخلی ما نداشت.

وی تاکید کرد: علاوه براین طی چند روز گذشته، علاوه بر اینکه چندی است (تقریبا از اواخر سال گذشته) که تقاضا برای مصنوعات طلا، به صفر رسیده، شاهد کاهش تقاضا برای خرید سکه نیز  بوده‌ایم. تا پیش از یک هفته گذشته تقاضا برای خرید سکه وجود داشت اما در حدود یک هفته است که تقاضا برای خرید سکه نیز حدود ۸۰ درصد کاهش یافته است که این عامل نیز در عدم تاثیرپذیری از افزایش انس بی‌تاثیر نبوده است. کاهش تقاضا و ثبات قیمت ارز باعث خواهد شد که بازار التهاب نداشته باشد.

بذرافشان پیش‌بینی کرد: احتمالا هفته آینده نیز بازار افزایشی نخواهد بود و این امکان نیز وجود دارد که چنانچه قیمت ارز همچنان کنترل شود و تقاضا به همین حد پایین باشد، قیمت‌ها ریزش هم خواهد کرد و بازار ثبات پیدا کند.

این عضو اتحادیه طلا و جواهر تهران در رابطه با آخرین قیمت‌های معاملاتی ( روز پنجشنبه) برای سکه و طلا در بازار داخلی، گفت: هر قطعه سکه تمام طرح جدید ۱۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، سکه تمام طرح قدیم ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان، نیم سکه پنج میلیون و ۶۵۰ هزار تومان، ربع سکه سه میلیون و ۲۵۰ هزار تومان و سکه‌های یک گرمی نیز یک میلیون و ۷۶۰ هزار تومان قیمت دارند. این در حالی است که پس از آنکه طی دو هفته گذشته حباب سکه برای هر قطعه تا یک میلیون الی یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان هم پیش رفت؛ در حال حاضر کاهش یافته و به حدود ۷۰۰ هزار تومان رسیده است.

وی افزود: همچنین هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز یک میلیون و ۱۱۲ هزار و ۳۰۰ تومان،  هر مثقال طلای ۱۸ عیار پنج میلیون و ۱۲۵ هزار تومان و هر مثقال طلا ۱۷ عیار نیز چهار میلیون و ۸۹۰ هزار تومان قیمت دارند. آخرین نرخ برای انس جهانی نیز ۲۰۶۰ دلار ثبت شده است.

منبع: الف

کلیدواژه: هزار تومان یک میلیون انس جهانی خرید سکه یک هفته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۹۲۶۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طلا تغییر فاز داد؛ سکه سرگردان میان تنش‌ها

قیمت سکه امامی در دو روز گذشته تقریبا ۶۰۰ هزار تومان بالا رفت. این در حالی است که روند قیمت‌ها در بازار جهانی طلا و نفت متفاوت بوده و قیمت‌ها نزولی شده است. آیا طلای جهانی بازار سکه را نزولی خواهد کرد؟

به گزارش اقتصادنیوز، بازار سکه در دو روز گذشته شاهد رشد پلکانی قیمت سکه امامی است. به عبارتی دیگر این فلز گران بهای داخلی روز سه شنبه ۳ پله صعود کرد و از مرز ۴۴ میلیون تومان به محدوده ۴۴ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان رسید.

این پایان ماجرا نبود و در روز چهارشنبه هم سکه بازان سه پله دیگر بالا رفتند. بر این اساس آن‌طور که سایت اتحادیه طلا و جواهر اعلام کرده هر قطعه سکه امامی در عصر چهارشنبه ۴۴ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان نرخ گذاری شد.

به نظر می‌رسد یکی از مهمترین خبر‌هایی که همچنان در بازار دست به دست می‌شود اخبار خاورمیانه است. فعالت بازار معتقدند سیگنال‌های که از این منطقه ارسال می‌شود یکی از مولفه‌های تاثیر گذار بر روی قیمت هاست.

البته در معاملات پشت خطی شب گذشته یک نکته مهم مورد توجه سکه بازان قرار گرفته بود. طبق اعلام سایت‌ها قیمت اونس طلا که پیش از تلافی حمله موشکی دمشق توسط ایران رکورد‌های تازه‌ای را ثبت کرده بود یا فروکش کردن تب هیجانی اخبار خاورمیانه در سرازیری قرار گرفت و شب گذشته در حدود ۲ هزارو ۳۷۴ دلار به فروش رسید که در مقایسه با روز قبل تقریبا ۱۰ دلار کاهش را نشان می‌دهد.

از سوی دیگر فارغ از افت قیمت طلا، بررسی‌ها حکایت از کاهش قیمت نفت در بازار جهانی دارد. فعالان اقتصادی می‌گویند که عقب نشینی همزمان طلا و نفت نشان می‌دهد سطح ریسک خاورمیانه در کوتاه‌مدت پایین آمده و این اتفاق در کاهش قیمت‌ها منعکس شده است.

تحلیلگران اقتصادی برای بازار امروز هم قیمت سکه را دو سناریو پیش بینی کرده اند. نخست اینکه بازار همچنان شاهد رشد هیجانی و پلکانی قیمت هاست. دوم اینکه با توجه به کاهش قیمت اونس طلا جناج افزایشی بازار سکه در مسیر صعود با چالش همراه شود. به عقیده آن‌ها در صورتی که سناریو اول رخ دهد سکه ممکن است به سمت ۴۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان حرکت کند. در غیر این صورت با توجه با کاهش قیمت طلای جهانی احتمال عقب نشینی تا پله سوم کانال ۴۴ میلیون تومان وجود دارد. البته عده‌ای دیگر هم می‌گویند که سکه بازان به نوسانات بازار ارز توجه بیشتری دارند.

دیگر خبرها

  • تداوم کاهش قیمت سکه در بازار
  • طلا تغییر فاز داد؛ سکه سرگردان میان تنش‌ها
  •  سیگنال بازارهای جهانی به دلار تهران
  • رمزگشایی از مولفه‌های کاهش قیمت دلار
  • رمز گشایی از مولفه‌های کاهش قیمت دلار
  • تولید جهانی نفت کاهش یافت
  • تخلیه التهاب بازار ارز و طلا و تداوم کاهش قیمت‌ها
  • قیمت جهانی طلا امروز ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
  • قیمت جهانی طلا به ۲۳۸۳ دلار و ۱۴ سنت رسید
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۹