Web Analytics Made Easy - Statcounter

امشب حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) بیش از تمام شبهای سال درخشیدن گرفته و نور ساطع شده از آذین بندهای صحن و سرای حرم مطهر تمام شهر را روشن کرده است، زائران و مجاوران همزمان با غروب آفتاب رهسپار حرم مطهر شدند تا نماز شکر را به واسطه این عید بزرگ بجا آورده و سالروز ولایت و امامت حضرت علی (ع) را به پیشگاه مقدس حضرت امام رضا (ع)  تبریک گویند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همه شهر بویژه خیابانهای منتهی به حرم مطهر رضوی آذین بندی و با پارچه نوشته‌های مزین به نام امیرالمومنین علی (ع) مزین شده است، در میان نوری که از روشنایی‌های شهر به چشم می‌خورد، گنبد زرد حرم مطهر رضوی و صحن و سرای آستان حضرت دوست درخشش بیشتری داشته و همه را به سوی خود می‌کشاند.

پس از اقامه نماز مغرب و عشا ویژه برنامه‌های عید غدیر خم در حرم مطهر رضوی با رعایت پروتکلهای بهداشتی آغاز شد و معاون تبلیغات آستان قدس رضوی از این برنامه به عنوان "شمیم ولایت" نام برد و گفت:  عموم خدمه آستان قدس رضوی برای برگزاری مراسم جشن با رعایت پروتکل بهداشتی فعال هستند و در ویژه برنامه شب عید غدیر، آیت الله سید احمد خاتمی به سخنرانی خواهد پرداخت و در ادامه سیدمهدی رضایی، عباس واعظی و جمال مقدم به مدیحه‎سرایی می‎پردازند.

حجت الاسلام حجت گنابادی نژاد افزود: در شب عید غدیر علاوه بر سخنرانی و مداحی، نمایش آئینی واقعه غدیر خم، شعرخوانی سیدروح الله مؤید، معرفی کتاب و مسابقه برای زائران تدارک دیده شده است.

وی ادامه داد: طبق سنت هر ساله در صبح روز عید غدیر دعای ندبه همزمان با طلوع آفتاب قرائت می شود، امسال نیز قرائت این دعا با نوای حجت الاسلام و المسلمین جعفر اسلامی فر خواهد بود.

معاون تبلیغات آستان قدس رضوی گفت: ویژه برنامه جشن روز عید غدیر با عنوان مراسم خطبه خوانی غدیر، ‌صبح شنبه برگزار می‌شود که در این برنامه ‌آیت الله سیداحمد علم الهدی نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی به قرائت، شرح و توضیح خطبه غدیر پرداخته و مداحان و ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت (ع) به مدیحه‌سرایی، مولودی‌خوانی و شعرخوانی می‎پردازند.

جشن سادات

وی اجرای تواشیح، نمایش آئینی غدیر، مسابقه، سخنرانی گفتگو محور و شب شعر را از دیگر برنامه‌های روز عید غدیر برشمرد و افزود: برای شام عید غدیر مراسم با شکوه جشن سادات با حضور خدام، روحانیون و هیات های مذهبی و سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین علیرضا پناهیان و مدیحه سرایی تدارک دیده شده که در صحن جامع رضوی برگزار می‎شود.

وی گفت: صوت و تصویر مراسم به صورت زنده توسط نمایشگرهای پهن پیکر در صحن های حرم مطهر رضوی پخش خواهد شد و مخاطبان خارج از حرم می توانند از طریق رسانه ملی و درگاه اینترنتی رضوی تی.وی این برنامه ها را دنبال کنند.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: حرم امام رضا نقاره زنی عید غدیر پارسی خبر حرم مطهر رضوی عید غدیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۹۲۸۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ۲۸۵ عنوان برنامه در دهه کرامت در استان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، حجت الاسلام خاضع در جلسه بزرگداشت دهه کرامت افزود: دهه کرامت فرصت خوبی برای تبیین عقاید و باور‌های دینی جامعه برای پاسخ گویی به شبهات است.
وی افزود: ترویج فرهنگ ازدواج آسان و تبیین جایگاه عفاف و حجاب مهمترین مسائلی است که باید در این دهه به آن توجه کرد.
خاضع تجلیل از دختران کارکنان، برگزاری جشن، اعزام مبلغ به مناطق محروم و کمتر برخوردار، آذین بندی ادارات و بازار، برپایی ایستگاه صلواتی، استفاده فرهنگی از ظرفیت تلویزیون‌های شهری، تولید محتوا برای فضای مجازی، توزیع بسته‌های معیشتی بین محرومان، کمک برای زادی زنان و دختران جرائم غیرعمد و برپایی نشست‌های تخصصی عفاف و حجاب را از دیگر برنامه‌های این دهه در استان عنوان کرد..
مدیرکانون‌های خدمت رضوی استان هم گفت: امسال ۴۰ عنوان برنامه شامل جشن‌های زیرسایه خورشید در شهر‌ها و روستا‌ها با حضور خادم‌های رضوی برگزار می‌شود.
ستار هدایت خواه گفت: در کانون‌های خدمت رضوی روز میثاق با امت و ولایت در نماز جمعه، میثاق یاران و بازدید از خانواده‌های شهدا، اهدا هدیه‌های جشن تولد، بحث کتاب و کتاب خوانی و نقد و بررسی آنها، برگزاری اجتماع رضوی، چهارشنبه‌های امام رضایی درمدارس، شعرخوانی، برپایی اجتماع برای حمایت از مردم غزه، غبار روبی گلزار شهدا، عیادت از خادم یاران، برپایی نمایشگاه، پیاده روی و نذرخون، از برنامه‌های کانون خدمت رضوی در استان است.
آیت اله حسینی نماینده ولی فقیه در استان هم گفت: برنامه‌های دهه کرامت باید با نگاه خاص و به صورت ویژه برگزار شوند.

دیگر خبرها

  • حجت الاسلام علم الهدی: بشارت خداوند به استقامت کنندگان در راه حق
  • اجرای ۲۸۵ عنوان برنامه در دهه کرامت در استان
  • پذیرایی نجم‌الدین شریعتی از زائران در چایخانه حرم مطهر رضوی
  • کاهش حوادث کار در خراسان رضوی
  • ببینید | حضور نجم الدین شریعتی در چایخانه حضرت در حرم مطهر رضوی
  • مراسم صبحگاه یگان حفاظت حرم مطهر امام رضا(ع) برگزار شد
  • نشست هماهنگی برنامه‌های دهه کرامت با حضور مسوولان ملی برگزار شد
  • نشست هماهنگی برنامه‌های دهه کرامت با حضور مسئولان ملی در قم
  • ۱۲ هزار خادم در قم در ماه مبارک رمضان به زائران و روزه‌داران خدمت کردند
  • ۵۶۰ هزار افطاری ساده و گرم در حرم حضرت معصومه (س) توزیع شد