Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-16@20:35:35 GMT

نکات ضروری درباره پرداخت حقوق کارگران

تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۹۳۰۰۰

نکات ضروری درباره پرداخت حقوق کارگران

وحید حاجی زاده کارشناس حوزه اختلافات کارگری و کارفرمایی در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: کلیه پرداخت‌های مستمر و ثابت که ماهیانه همراه با حقوق به کارگران پرداخت می‌شود جزئی از حقوق پایه آن هاست.

او گفت: عنوان پرداخت‌های ثابت ماهیانه که اکثر کارفرمایان از آن استفاده می‌کنند تغییری در این خصوص ایجاد نمی‌کند و باعث می‌شود که در کلیه محاسبات کارگران از جمله عیدی، سنوات و مانده مرخصی ملاک عمل در محاسبه قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حاجی زاده گفت: به طور مثال اگر ماهیانه به کارگران مبلغ ثابت ۵۰۰ هزار تومان با عنوان کارانه پرداخت شود این مبلغ جزئی از حقوق پایه محسوب شده و در زمان محاسبات مزایای پایان کار می‌بایست مبلغ ۵۰۰ هزار تومان به حقوق پایه اضافه شده و سپس محاسبات انجام شود.

این کارشناس حوزه اختلافات کارگری و کارفرمایی با بیان اینکه در صورت تخلف از این موضوع حق شکایت در مراجع حل اختلاف برای کارگران محفوظ است.

بیشتربخوانید

آیا کارفرما می‌تواند هر دستوری به کارگر بدهد؟ داشتن پروانه کسب مانع از پرداخت بیمه بیکاری است؟

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کارگران مشمول قانون کار کارگاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۹۳۰۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگران امسال چقدر حقوق می‌گیرند؟ (فیلم)



منبع:همشهری

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: وزیر کار: حداقل حقوق کارگر یعنی کسی نمی‌تواند کمتر از این رقم پرداخت کند (فیلم) واکنش وزیر کار به ماجرای پیشنهاد افزایش حقوق که در فضای مجازی پربازدید شد (فیلم) لطیفی: افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان به فروردین ماه می‌رسد (فیلم)

دیگر خبرها

  • (اینفوگرافیک) با حقوق کارگران چند کیلو گوشت می‌توان خرید؟
  • با حقوق کارگران چند کیلو گوشت می‌توان خرید؟ (اینفوگرافیک)
  • افزایش ۳۰درصدی مستمری مددجویان بهزیستی خراسان رضوی
  • دستمزد ۱۴۰۳ ثابت ماند، حق مسکن افزایش نیافت
  • دستمزد ۱۴۰۳ ثابت ماند، حق مسکن کارگران افزایش نیافت
  • پایه حقوق کارگران در ۱۴۰۳ چقدر است؟
  • کارگران امسال چقدر حقوق می‌گیرند؟ (فیلم)
  • کارگران امسال چقدر حقوق می‌گیرند؟
  • حقوق وزارت کار ۱۴۰۳ بالاخره چقدر است؟
  • حداقل حقوق ۱۴۰۳ همراه با جزئیات کامل