Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-24@01:49:30 GMT

ساز و کار ثبت سفارش تا ترخیص کالا از گمرک

تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۹۳۰۰۳

ساز و کار ثبت سفارش تا ترخیص کالا از گمرک

‍‍‍‍‍‍

معاون فنی گمرک گفت: استفاده از کد رهگیری بانک و فراخوانی اطلاعات اعلامیۀ تأمین ارز توسط صاحبان کالا و اظهار کنندگان، باعث صحت اطلاعات ثبت سفارش می شود. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، مهرداد جمال ارونقی با حضور در برنامه گفتگوی ۱۸ و ۳۰ شبکه خبر افزود: در این اتفاق اطلاعات ارسالی از سوی وزارت صمت برای ترخیص کالا‌ها از گمرکات که در بستر سامانه به ما می‌رسید دچار اختلال شده بود و باعث ایستایی در تشریفات ترخیص و اجازه خروج برخی کالا‌ها شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه این اختلال و ارتباط با لینک جایگزین با وزارت صمت حداکثر یک هفته به طول انجامید، گفت: گمرک طی این هفت روز درباره کالا‌های اظهار شده، کالا‌های فسادپذیر و داروها، با گشایش یکی از قفل‌ها تشریفات را انجام و آن‌ها را ترخیص کرد.

معاون فنی گمرک با بیان اینکه منشا ارز کالا‌هایی که توسط وزارت صمت ثبت سفارش می‌شود، باید توسط بانک مرکزی تعیین و تایید شود، افزود: مقرر شد فعلا از بین ۱۵۰ فقره کالای ثبت سفارش شده، منشا ارز ۱۰۰ فقره کالا تایید و ثبت سفارش آن انجام شود و به دلیل صیانت از منابع ارزی کشور، کد رهگیری به بانک ارائه و بعد از دریافت کدرهگیری ترخیص کالا صورت پذیرد.

وی گفت: ظرف ۱۶ روز گذشته با تدابیر ستاد اقتصادی دولت، ترخیص کالا‌ها با اولویت کالا‌های اساسی و اجزاء واحد‌های تولیدی انجام شد.

قاسمی کارشناس گمرک در ارتباط تلفنی با برنامه، با مناسب دانستن دریافت کد رهگیری برای ترخیص کالا‌ها در گمرکات در ظاهر گفت: این موضوع نباید به گونه‌ای اجرا شود که مرحله‌ای به سایر مراحل دست و پاگیر موجود اضافه شود.

وی افزود: در حالیکه اکثر سامانه‌ها مرتبا دچار اخلال می‌شوند و سرمایه گذار باید برای ترخیص کالا مراحل دشوار زیادی را پشت سر بگذارد این قانون نباید باعث شود تا او یک مرحله دیگر را هم طی کند.   مشروح این گفت و گو را در ویدئوی زیر ببینید: کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

 

برچسب ها: گمرک ، ثبت سفارش ، ترخیص ، کنترل مجوز ، کالا

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: گمرک ثبت سفارش ترخیص کنترل مجوز کالا ترخیص کالا ثبت سفارش کالا ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۹۳۰۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بخشنامه جدید گمرک برای تسهیل صادرات تولیدکنندگان

به گزارش خبرگزاری مهر، اداره کل دفتر صادرات گمرک با هدف تسریع و تسهیل در تجارت خارجی و رفع موانع تولید و صادرات، بخشنامه جدید صادر کرد که به شرح ذیل است؛

«پیرو بخشنامه‌های شماره ۱۷۳/۱۵۱۷۹۰ مورخ ۸۸/۰۷/۰۷، ۲۲۲۸۸۸ مورخ ۹۴/۱۱/۲۰ و ۱۱۷/۶۳۲۰۹ مورخ ۹۵/۰۴/۰۶ و در راستای اجرای بند ۳ صورت جلسه هشتمین جلسه کمیته راهبردی مدیریت مخاطره یا ریسک در گمرک در سال ۱۴۰۲ و به منظور تسریع و تسهیل در تجارت خارجی و رفع موانع تولید و کاهش هزینه‌های صادرکنندگان و افزایش توان رقابتی صادرات کالاهای ایرانی دستور فرمائید، در مواردی که تولیدکنندگان اقدام به صدور محصول تولیدی خود نموده و تعیین نوع کالا منوط به اخذ نظریه آزمایشگاه (تعیین ماهیت) است، چنانچه صادرات محموله مربوطه توسط آن صادرکننده در آن گمرک مسبوق به سابقه بوده و قبلاً نسبت به اخذ نظریه آزمایشگاه اقدام گردیده و بر اساس آن کالای اظهاری درست اظهار شده باشد، به شرط اینکه:

کالای صادراتی مشمول ضوابط خاصی همچون اخذ مجوز، پرداخت عوارض صادراتی، مشتقات مایع نفت و گاز موضوع دستورالعمل ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز و صادرات از محل ورود موقت برای پردازش (ماده ۵۱ قانون امور گمرکی) و نیز صادرات از محل ورود قطعی جهت استرداد حقوق ورودی (ماده ۶۶ قانون امور گمرکی) نباشد، با تشخیص و موافقت مدیریت آن گمرک از ارسال مکرر کالا به آزمایشگاه خودداری و وفق سابقه اقدام و شماره کوتاژ و تاریخ اظهارنامه استنادی به صورت سیستمی در اظهارنامه صادراتی درج و نظریه آزمایشگاه نیز اسکن شود.

بدیهی است نمونه‌برداری و استعلام نظریه آزمایشگاه به صورت تصادفی از محموله‌های صادراتی تکراری جزو اختیارات مدیران گمرکات اجرایی بوده که جهت اعمال مدیریت ریسک قابل استفاده است.»

کد خبر 6084574 سمیه رسولی

دیگر خبرها

  • توقیف بیش از ۲۲ تن کود شیمیایی ساخت اسرائیل
  • محموله صادراتی اسرائیل در مرز بازرگان توقیف شد + جزئیات
  • توقیف بیش از ۲۲ تن کود شیمیایی ساخت رژیم جعلی صهیونیستی
  • ۱۹۰هزارتن کالا از گمرک ریلی رازی به خارج از کشور ترانزیت شد
  • افزایش ترانزیت ریلی کالا از گمرک رازی در مرز ایران وترکیه 
  • بیش از پنج میلیارد دلار مبادلات تجاری درمرز رسمی پرویزخان
  • پنج میلیارد و ۷۳۰ میلیون دلار میزان مبادلات تجاری مرز رسمی پرویزخان
  • بخشنامه جدید برای تسهیل صادرات تولیدکنندگان
  • مخبر: رویه فعلی ثبت سفارش واردات کالا و تخصیص ارز باید تغییر کند
  • بخشنامه جدید گمرک برای تسهیل صادرات تولیدکنندگان