Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اداره سنجش آموزش‌وپرورش خراسان رضوی بابیان اینکه حدود 9 هزار دانش‌آموز استان در امتحانات نهایی شهریورماه سال جاری شرکت می‌کنند، گفت: برای برگزاری این امتحانات ۷۴ حوزه امتحانی در نظر گرفته‌شده و تمامی تمهیدات و الزامات بهداشتی نیز پیش‌بینی‌شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی آموزش‌وپرورش خراسان رضوی، حسین فاطمی نژاد اظهار کرد:  ارزشیابی نوبت شهریورماه در پایه‌های مختلف تحصیلی مطابق دستورالعمل‌های وزارتی از ۲۲مردادماه آغاز و تا ۱۳شهریورماه ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اداره سنجش آموزش‌وپرورش خراسان رضوی ادامه داد:  بر این اساس ارزشیابی‌های تابستانی (شهریور) در پایه‌های هفتم و هشتم دوره اول متوسطه و پایه‌های دهم و یازدهم دوره دوم متوسطه شاخه نظری به‌صورت مجازی و ارزشیابی‌های پایه نهم به‌صورت حضوری برگزار خواهد شد.

وی بابیان اینکه  ارزشیابی‌های دروس داخلی و نهایی پایه دوازدهم و نیز دروس افتاده سنوات قبل برای دانش‌آموزان پایه‌های یازدهم و دوازدهم به‌صورت حضوری برگزار خواهد شد، افزود: در شاخه‌های فنی حرفه‌ای و کاردانش ارزشیابی دروس عمومی ، شایستگی‌های غیر فنی و پایه فنی به‌صورت مجازی و ارزشیابی دروس شایستگی‌های فنی و استانداردهای مهارتی به‌صورت حضوری برگزار می‌شود.

فاطمی نژاد خاطرنشان کرد: ارزشیابی از دانش‌آموزان متقاضی جهش تحصیلی ،تغییر شاخه یا تغییر رشته در پایه دهم پایه دهم و تغییر رشته درون شاخه‌ای در پایه یازدهم و همچنین ارزشیابی دروس داخلی و هماهنگ داوطلبان آزاد(طرح جامع ، پایه ششم ، تعیین پایه و..) و نیز دانش‌آموزان بزرگ‌سال ،ایثارگران و آموزش از راه دور به‌صورت حضوری خواهد بود.

رئیس اداره سنجش آموزش‌وپرورش خراسان رضوی بابیان اینکه امسال حدود ۹ هزار دانش‌آموز استان در امتحانات نهایی شهریورماه شرکت خواهند کرد، یادآور شد: برای برگزاری این امتحانات ۷۴ حوزه امتحانی آماده و تمامی تمهیدات و الزامات بهداشتی پیش‌بینی‌شده است.

انتهای پیام/ 70042

منبع: فارس

کلیدواژه: امتحانات نهایی شهریور اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی آموزش وپرورش خراسان رضوی صورت حضوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۹۳۰۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاثیر ۵۰ درصدی امتحانات نهایی در کنکور سراسری

رضا رضایی مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان امروز در گردهمایی مشترک کارشناسان سنجش و حراست، روسای حوزه‌های اجرا و تصحیح و مسئولان حفاظت آزمون‌های نهایی خرداد ماه ۱۴۰۳ گفت: تاثیر قطعی امتحانات نهایی در کنکور، مسیری برای پررنگ شدن تلاش دانش آموزان در دوران تحصیل است.

وی افزود: دانش آموزان پایه دهم، یازدهم و دوازدهم، امتحانات نهایی دارند و این تصمیم فراهم نمودن مسیری روشن برای دانش آموزانی است که در طول دوران تحصیل خود تلاش می‌کنند و نقش موسسات کنکوری را کمرنگ خواهد کرد.

رضایی با اشاره به کسب ۶ رتبه تک رقمی توسط دانش آموزان کرمانی در کنکور سراسری ۱۴۰۲ تصریح کرد: مصوبه تاثیر قطعی امتحانات نهایی در پذیرش داوطلبان دانشگا‌ها نشان داد که دانش آموزان مناطق محروم می‌توانند به دانشگاه خوب راه یابند و نشانه آن در نفرات برتر کنکور مشخص بود که تعداد زیادی از این نفرات از مناطق محروم بودند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به تجهیز حوزه‌های امتحانی امتحانات نهایی شهرستان‌ها و مناطق استان با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان گفت: تمامی امکانات آموزش و پرورش استان و نهاد‌های دولتی در اختیار آموزش و پرورش استان در راستای برگزاری امتحانات نهایی با حداکثر دقت است.

رضایی با اشاره به تاثیر ۵۰ درصدی نمره امتحانات نهایی در کنکور سراسری گفت: تاثیر نمره امتحانات نهایی در کنکور سراسری نقش موثری در تحقق عدالت آموزشی دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • مسئولان با افزایش تعداد دروس تک ماده راه فرار را به دانش آموزان یاد می‌دهند
  • امتحانات نهایی باعث حذف کنکور می‌شود؟
  • برگزاری مسابقه ادبی تاسیمرغ در کشور
  • آزمون‌های نهایی دانش آموزان به سازمان جدید سنجش واگذار می شود
  • تاثیر ۵۰ درصدی امتحانات نهایی در کنکور سراسری
  • شرایط استفاده دانش آموزان از " تک ماده " امتحانات نهایی
  • دانش‌آموزان در ۴ درس می‌توانند «تک ماده» کنند
  • شرایط استفاده دانش‌آموزان از "تک‌ماده" امتحانات نهایی
  • امکان استفاده از تک‌ماده در ۴ امتحان نهایی
  • دانش‌آموزان در ۴ درس امتحان نهایی می‌توانند تک ماده کنند