Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، آیت الله شیخ عیسی قاسم رهبر نهضت اسلامی بحرین در پیامی ضمن ابراز همدردی با مردم لبنان در پی انفجار رخ داده در بندر بیروت، این حادثه را عظیم و خطیر خواند و گفت این حادثه و هول و هراس ناشی از آن امتحانی برای لبنان و آزمونی برای سنجش انسانیت جامعه بشری در راه تعاون و همبستگی برای کمک به این کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیام آیت الله عیسی قاسم به شرح زیر می‌باشد:

بسم الله الرحمن الرحیم

اگر انسجام و بهم پیوستگی کیهانی (کوْنی) در کار نبود کل هستی نابود می‌گشت و بدون وجود انسجام و بهم پیوستگی در جوامع بشری، هیچ جامعه‌ای باقی نمی‌ماند و همچنین اگر از هم گسیختگیِ کامل جایگزین پیوند‌های بین جوامع بشری می‌شد، قطعاً حیات متشتت می‌گشت.

توانایی‌های جوامع نیرومند نیز در اثر شدائد روزگار تضعیف می‌شوند و اگر مردم در سختی‌های ویرانگر عظیم یکدیگر را رها می‌کردند، هر روز جامعه‌ای سقوط می‌کرد و هر روز قومی از مردم به فراموشی سپرده می‌شد.

بزرگترین و قدرتمندترین کشور جهان نیز ممکن است برای نجات یافتن از آثار وحشت‌ها و (حوادث) هول آمیز مهیبی که قدرت آن کسور و بسیاری از توانایی‌های آن را به فراموش می‌برد، نیازمند لطف و کمک دیگران گردد.

هول و وحشت گسترده و شدیدی که در پی این انفجار ویرانگرِ زلزله گون (انفجار بندر بیروت) برادران و خواهران لبنانی را در برگرفت، آزمایش و امتحان جدی است برای آنچه در این عالم از وجدان دینی و انسانی باقی مانده و تذکر و یادآوری ارزش‌ها و کرامت انسانی است.

چه اینکه اگر چنین حادثه خطیر و بزرگی باعث تعاون جامعه بشری برای کاهش اثرات مضر این آن، اقدام به تسلی بخشی عملی و ایجاد همبستگی در جهت بازگرداندن لبنان و لبنانی‌ها به وضعیت عافیت نگردد، این بدان معنی است که بازگشت انسان به انسانیتش بسیار دشوار و دور از دسترس شده است! و انحلال جامعه بشری به حد هولناکی رسیده که شواهد متعدد آن با غیاب اخلاقیاتی که حیات بر آن قائم است مشهود می‌باشد.

عیسی احمد قاسم، ۶ اوت ۲۰۲۰

 

انتهای پیام/پ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: انفجار بیروت مبارزه با تروریسم رهبر نهضت اسلامی بحرین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۹۳۰۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۹۹ درصد خانواده‌های اخراج شده از پاکستان غذای کافی برای خوردن ندارند

سازمان بین‌المللی نجات کودکان اعلام کرد حدود 250 هزار کودک افغانستانی پس از بازگشت اجباری از پاکستان با کمبود سرپناه، غذا و دسترسی به آموزش مواجه‌ هستند.

نظرسنجی این سازمان نشان می‌دهد که 99 درصد خانواده‌های اخراج شده از پاکستان، غذای کافی برای خوردن ندارند.

این سازمان در گزارشی اظهار داشت از اردیبهشت سال گذشته که دولت اسلام‌آباد روند اخراج اجباری افغان‌ها را آغاز کرد تاکنون 520 هزار شهروند افغانستان به کشورشان اخراج شده‌اند.

این سازمان مدافع حقوق کودکان تاکید کرد تقریبا نیمی از بازگشت‌کنندگان، کودکان هستند که از گرسنگی رنج می‌برند.

بر اساس این گزارش، حدود سه چهارم بازگشت‌کنندگان و خانواده‌های جوامع میزبان، برای اینکه کودکان خردسال بتوانند حداقل در دو روز هفته گذشته غذا بخورند، حجم وعده‌های غذایی بزرگسالان را کاهش داده‌اند.

حدود چهل درصد از بازگشت‌کنندگان و خانواده‌های جوامع میزبان، مجبور بوده‌اند حداقل در سه روز از هفته غذا قرض بگیرند یا به دوستان و اقوام خود تکیه کنند.

طبق این نظرسنجی، نزدیک به یک ششم از خانواده‌های اخراج شده در خیمه زندگی می‌کنند و لوازم خانگی بسیار محدودی برای تأمین معیشت خود دارند یا اصلاً وسایلی ندارند.

نظر سنجی نشان می‌دهد که تنها یک سوم از پناهجویان اخراج شده توانسته‌اند دارایی‌های خود را از پاکستان به افغانستان بیاورند.

در همین حال، تقریبا نیمی از بازگشت‌کنندگان می‌گویند که در افغانستان شغلی وجود ندارد و 81 درصد نیز هیچ مهارتی برای اشتغال ندارند.

سازمان نجات کودکان می‌گوید که تقریباً دو سوم (65 درصد) از کودکانی که به افغانستان بازگشته‌اند، در مدارس ثبت‌نام نشده‌اند.

ارشاد ملک رئیس سازمان نجات کودکان در افغانستان گفت: خانواده‌ها تقریبا بدون هیچ چیز به افغانستان بازمی‌گردند. اکثر آن‌ها برای حمایت از خود به اقوام یا دوستان متکی هستند و این جوامع از قبل منابع کمی برای حمایت از خود دارند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • ۵ ارتش قدرتمند خاورمیانه بر اساس تجربه جنگی، تعداد پرسنل و تسلیحات نظامی (+عکس)
  • ۹۹ درصد خانواده‌های اخراج شده از پاکستان غذای کافی برای خوردن ندارند
  • سردار حق‌طلب: مراکز هسته‌ای دشمن را شناسایی کردیم/ دست‌مان روی ماشه شلیک موشک‌های قدرتمند است
  • شناسایی مراکز هسته ای اسرائیل از سوی ایران /دست ها برای شلیک موشک‌های قدرتمند روی ماشه است /به هر اقدامی، حتما و قطعا پاسخ می دهیم
  • مراکز هسته‌ای دشمن را شناسایی کردیم/ دست‌مان روی ماشه شلیک موشک‌های قدرتمند است
  • ترکیه‌: غزه با وخیم‌ترین فاجعه بشری مواجه است
  • باغ‌های قصردشت نیازمند بازنگری اقتصادی و زیست محیطی است
  • جهش تولید با مشارکت مردم نیازمند توجه ویژه دستگاه قضایی است
  • صهیونیست‌ها ۳ هزار فلسطینی را از غزه ربودند
  • تازه‌ترین جزئیات از خسارات بارش‌ها در جنوب کشور