Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-25@03:40:56 GMT

آمریکا مقامات هنگ کنگ را تحریم کرد

تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۹۳۲۹۷

دولت آمریکا تحریم‌هایی را علیه ۹ مقام بلندپایه هنگ کنگ به بهانه نقش آن‌ها در کاهش آزادی‌های سیاسی در هنگ کنگ اعمال کرد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،  به نقل از خبرگزاری رویترز، آمریکا روز جمعه تحریم‌هایی را علیه کری لام رئیس اجرایی هنگ کنگ، رئیس پلیس فعلی و سابق این منطقه و نیز هشت مقام بلندپایه دیگر به خاطر آن چه دولت آمریکا نقش آن‌ها در کاهش آزادی‌های سیاسی در هنگ کنگ می‌خواند اعمال کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 این تحریم‌ها به موجب یک دستور اجرایی اعمال شد که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا ماه گذشته میلادی برای مجازات چین بر سر اقداماتش علیه مخالفت‌ها در هنگ کنگ امضا کرد.  این تحریم‌ها تازه‌ترین اقدام دیپلماتیک دولت ترامپ علیه دولت چین در آستانه انتخابات ریاست جمهوری ماه نوامبر می‌باشد.  این تحریم‌ها علاوه بر لام، کریس تانگ، رئیس پلیس هنگ کنگ و استفان لو، سلف وی، و نیز جان لی کاچیو، وزیر امنیت هنگ کنگ و ترزا چنگ، وزیر دادگستری این منطقه را هدف گرفته است.  شش مقام تحریم شده دیگر شامل لو هوئینینگ، بالاترین مقام چینی این منطقه و زیا بائولونگ، مدیر دفتر امور هنگ کنگ و ماکائو در پکن می‌باشند.  وزارت خزانه داری آمریکا در بیانیه‌ای گفت اعمال قانون «بی رحمانه» امنیت ملی توسط دولت چین موجب تضعیف خودمختاری هنگ کنگ و زمینه سازی برای سانسور افراد و نهاد‌هایی شده است که در چشم چین غیردوستانه قلمداد می‌شوند. در این بیانیه آمده است: «کری لام مستقیما مسوول اجرای سیاست‌های دولت چین در سرکوب آزادی و فرایند‌های دمکراتیک است.»  مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا در بیانیه‌ای جداگانه گفت این تحریم‌ها «این پیام روشن را می‌فرستد که اقدامات مقامات هنگ کنگ پذیرفتنی نیست» و خلاف تعهدات چین مبنی بر «یک کشور، دو نظام» است.  وی در پیامی در توئیتر افزود: «ما وقتی مردم هنگ کنگ دچار سرکوب بی رحمانه به دست حزب کمونیست چین یا عوامل آن‌ها هستند کنار نمی‌نشینیم.»  به موجب این تحریم ها، هرگونه اموال این مقامات در آمریکا مسدود و همه آمریکایی‌ها از دادوستد با آن‌ها منع می‌شوند.     برچسب ها: امریکا ، هنگ کنگ ، تحریم ، مقامات

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: امریکا هنگ کنگ تحریم مقامات تحریم ها هنگ کنگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۹۳۲۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لغو مراسم سالانه «انجمن قلم آمریکا» به دلیل تحریم نویسندگان در حمایت از غزه

سوزان نوسل، رئیس انجمن قلم آمریکا آمریکا اعلام کرد: «این یک رویداد محبوب است و کار بسیار زیادی برای آن انجام می شود، بنابراین همه ما از این نتیجه متأسفیم، اما در نهایت به این نتیجه رسیدیم که برگزاری جشن به روشی که امیدوار بودیم و برنامه ریزی کرده بودیم ممکن نیست.»

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، انجمن قلم آمریکا که یک سازمان ادبی و بیان آزاد است همه ساله صدها هزار دلار جایزه اهدا می‌کند. یکی از این جوائز شامل جایزه ۷۵ هزار دلاری موسوم به ژان اشتاین برای بهترین کتاب است.

اما امسال (۲۰۲۴) با انصراف ۹ نفر از ۱۰ فینالیست ژان اشتاین، همراه با نامزدهای رشته های مختلف از ترجمه تا شعر، ادامه مراسم در تالار شهر منهتن غیر قابل اجرا شد.

شبکه ای‌بی‌سی نیوز آمریکا گزارش داد در میان کسانی که این مراسم را ترک کردند، راشل الیزا گریفیث، اولین فینالیست در بخش رمان و همسر سلمان رشدی، رئیس سابق انجمن قلم آمریکا است.

 سوزان نوسل، رئیس انجمن قلم آمریکا آمریکا اعلام کرد: «این یک رویداد محبوب است و کار بسیار زیادی برای آن انجام می شود، بنابراین همه ما از این نتیجه متأسفیم، اما در نهایت به این نتیجه رسیدیم که برگزاری جشن به روشی که امیدوار بودیم و برنامه ریزی کرده بودیم ممکن نیست.»

دیگر خبرها

  • عقب نشینی آمریکا از تحریم گردان «نتزاه یهودا »پس از فشار تل آویو
  • لغو مراسم سالانه «انجمن قلم آمریکا» به دلیل تحریم نویسندگان در حمایت از غزه
  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران نیستیم
  • تحریم های جدید ضد ایرانی دولت بایدن
  • خبرگزاری آمریکایی: احتمالاً بایدن تحریم‌های نفتی ایران را اجرا نخواهد کرد
  • بایدن اثر تحریم های ضد ایرانی را خنثی می‌کند
  • مادورو: آمریکا به توافقنامه امضا شده احترام نمی‌گذارد
  • پولیتیکو: ۳ دولت اخیر آمریکا در مقابل ایران ناکام شدند
  • مقامات آمریکایی: تحریم واحد نظامی نیتسح یهودا امروز ممکن است رخ دهد
  • واکنش رئیس حزب کار اسرائیل به تحریم آمریکا علیه گردان نتزاه یهودا