Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، فرید مرادیان گفت: براساس ارزیابی انجام شده، هم اکنون ضروری‌ترین نیازهای مردم آسیب‌دیده و متاثر از انفجار اخیر بیروت در این شهر حادثه دیده ارسال داروهای بیماران سرطانی، کیت‌های تشخیصی و داروهای درمان کرونا است.

وی توضیح داد: همچنین وسایل یکبار مصرف پزشکی از جمله ماسک، مواد بهداشتی مانند الکل و ضدعفونی کننده‌ها، اقلام بهداشتی مصرفی، وسایل و تجهیزات انجام عمل‌های جراحی کوچک، دستگاه‌های سترون کردن وسایل جراحی (اتوکلاو) و کیف‌های کمک‌های اولیه از دیگر نیازهای ضروری مردم حادثه دیده شهر بیروت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون بهداشت درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر اضافه کرد: بسته‌های غذایی آماده برای شرایط اضطراری عمومی و پیچیده برای توزیع در میان حادثه دیدگان و متاثرین از انفجار اخیر از دیگر نیازهای شهر بیروت است.

مرادیان گفت: امیدواریم با حضور پررنگ جمعیت هلال احمر به نمایندگی از دولت و مردم بشردوست جمهوری اسلامی ایران و ارائه خدمات متنوع امدادی، بهداشت و درمان اضطراری در شهر بیروت به مصدومان و مجروحان انفجار اخیر باری از دوش مردم آسیب دیده لبنان برداشته شود.

نخستین محموله کمک‌های بشردوستانه جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران حاوی ۹۵ تن مواد غذایی و دارویی به همراه یک بیمارستان صحرایی آماده، شامگاه چهارشنبه (۱۵ مرداد ۹۹) برای خدمات‌رسانی به مجروحان و حادثه دیدگان از انفجار هولناک بندر بیروت به لبنان ارسال شد.

ایران نخستین کشوری است که هلال احمر آن پس از اعلام آمادگی برای ارسال کمک‌های فوری دارویی و غذایی، تیم پزشکی و درمانی برای کمک به مجروحان، یک تیم ۳۷ نفره پزشکی هلال‌احمر شامل متخصصین عمومی، ارتوپد، بیهوشی و اتاق عمل، اطفال، مغز و اعصاب، متخصص پرستاری، کارشناس اتاق عمل و کارشناس بیمارستان صحرایی به لبنان اعزام کرده است.

جمعیت هلال احمر در مرحله نخست ارسال این محموله امدادی بشردوستانه، هزار و ۳۰۰ بسته غذایی ۷۲ ساعته، ۲۶۵ بسته غذایی یک‌ماهه، ۲ دستگاه موتور برق ۵۰kw و ۲۰۰ عدد کیسه حمل جسد به وزن تقریبی ۱۳ تن به لبنان ارسال کرده است.

محموله کمک‌های بشردوستانه جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در پی درخواست «جرج کتانه» رییس صلیب سرخ لبنان مبنی بر نیاز به کمک‌های انسان دوستانه دولت و هلال‌احمر ایران برای ارائه خدمات به آسیب‌دیدگان و مجروحان حادثه انفجار بندر بیروت به لبنان ارسال شده است.

در پی این حادثه دولت لبنان به مدت ۲ هفته حالت فوق‌العاده اعلام کرده است.

عصر سه‌شنبه در پی وقوع آتش‌سوزی گسترده‌ در یکی از انبارهای مواد آتش‌زا واقع در بندر بیروت، انفجار مهیبی رخ داد که در آخرین آمار تا این ساعت ۱۵۴ تن کشته و شمار زخمی‌ها پنج هزار تن اعلام شده است.

ایرنا

انتهای پیام/

20 / 20 گروه تخصصی ارزیاب عالی جمعیت هلال احمر فرید مرادیان انفجار بیروت نخستین محموله کمک‌های بشردوستانه وسایل یکبار مصرف پزشکی جمعیت هلال احمر

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: انفجار بیروت نخستین محموله کمک های بشردوستانه وسایل یکبار مصرف پزشکی جمعیت هلال احمر جمعیت هلال احمر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۹۳۳۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک بیش از یک میلیارد ریالی مردم نوعدوست زنجان به همنوعان در غزه

به گزارش خبرگزاری مهر، حکمت الله هاشمی گفت: از ابتدای آغاز جنگ غزه، هلال احمر جمهوری اسلامی ایران هماهنگی‌هایی را در خصوص رسیدن کمک‌های انسان دوستانه به مردم غزه با فدراسیون جهانی صلیب سرخ انجام داد.

وی خاطرنشان کرد: جمعیت هلال احمر ایران جلسات متعددی را به صورت وبیناری با دبیرکل فدراسیون بین‌المللی صلیب سرخ و رؤسای جمعیت‌های هلال احمر فلسطین، مصر و سایر کشورهای منطقه در این خصوص برگزار کرده است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: در این جلسات، بر ایجاد صندوق مشارکت‌های مردم منطقه به منظور کمک به مردم مظلوم غزه توافقاتی شده و پیگیری‌های لازم برای تشکیل این صندوق نیز در دست اقدام است.

هاشمی ادامه داد: در همین راستا نیز در سطح استان زنجان در مراسم روز قدس و عید سعید فطر مردم نوعدوست استان زنجان در ۱۰ صندوق در شهرستان‌های زنجان، ابهر، خرم دره، خدابنده، طارم، ایجرود و ماهنشان یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال به مردم مظلوم غزه کمک نقدی کردند.

وی یادآوری کرد: هموطنان نوعدوست و علاقمند به کمک برای مردم مظلوم غزه می‌توانند با شماره گیری کد دستوری #۵*۱۱۲* کمک‌های نقدی خود را به مردم مظلوم غزه به حساب جمعیت هلال احمر واریز کنند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: علاوه بر این صندوق‌های کمک نیز در سطح شعب و مرکز استان فعال است.

کد خبر 6081279

دیگر خبرها

  • ۲ مصدوم در حادثه رانندگی در محور قزوین - رشت
  • سیل و آب‌گرفتگی در ۸ استان جنوبی کشور/ امدادرسانی به بیش از ۵۲۰۰ حادثه‌دیده
  • سیل و آبگرفتگی در ۸ استان جنوبی کشور/ امدادرسانی به بیش از ۵۲۰۰ حادثه‌دیده
  • یک فوتی و ۶ مصدوم در حادثه رانندگی صوفیان
  • کمک بیش از یک میلیارد ریالی زنجانی ها به مردم غزه
  • کمک بیش از یک میلیارد ریالی زنجانی‌ها به مردم غزه
  • کمک بیش از یک میلیارد ریالی مردم نوعدوست زنجان به همنوعان در غزه
  • امدادرسانی به ۱۳۵ حادثه دیده سیل جنوب سیستان و بلوچستان
  • سیلاب در محور خاش به ایرانشهر جان ۳ نفر را گرفت
  • سیلاب محور خاش به ایرانشهر جان ۳ نفر را گرفت