Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-24@09:27:15 GMT

نکات ضروری درباره پرداخت حقوق کارگران

تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۹۳۴۰۲

نکات ضروری درباره پرداخت حقوق کارگران

وحید حاجی زاده کارشناس حوزه اختلافات کارگری و کارفرمایی  اظهار کرد: کلیه پرداخت‌های مستمر و ثابت که ماهیانه همراه با حقوق به کارگران پرداخت می‌شود جزئی از حقوق پایه آن هاست.

او گفت: عنوان پرداخت‌های ثابت ماهیانه که اکثر کارفرمایان از آن استفاده می‌کنند تغییری در این خصوص ایجاد نمی‌کند و باعث می‌شود که در کلیه محاسبات کارگران از جمله عیدی، سنوات و مانده مرخصی ملاک عمل در محاسبه قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حاجی زاده گفت: به طور مثال اگر ماهیانه به کارگران مبلغ ثابت ۵۰۰ هزار تومان با عنوان کارانه پرداخت شود این مبلغ جزئی از حقوق پایه محسوب شده و در زمان محاسبات مزایای پایان کار می‌بایست مبلغ ۵۰۰ هزار تومان به حقوق پایه اضافه شده و سپس محاسبات انجام شود.

این کارشناس حوزه اختلافات کارگری و کارفرمایی با بیان اینکه در صورت تخلف از این موضوع حق شکایت در مراجع حل اختلاف برای کارگران محفوظ است.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: پرداخت حقوق حقوق کارگران کارگر و کارفرما پارسی خبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۹۳۴۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتحاد پرسپولیسی‌ها به ضرر درویش!

بازیکنان اصلی پرسولیس برای تمدید قرارداد فصل آینده با باشگاه تصمیم مشترک مالی گرفتند.

به گزارش مشرق، بدقولی‌های باشگاه پرسپولیس در پرداخت مبلغ قراردادهای فصل جاری بازیکنان این تیم باعث اعتراض تعدادی از آنها در میکسدزون بازی‌ها شد تا رضا درویش برای حفظ آرامش این تیم مجبور به حضور در تمرینات شود.

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس نه تنها برای پرداخت نزدیک به ۶۰ درصد از قرارداد هر یک از اعضای تیم با مشکل جدی کسر بودجه مواجه است بلکه حالا با معضل تمدید قرارداد نزدیک به ۱۰ بازیکن این تیم در پایان فصل روبروست.

سروش رفیعی، فرشاد فرجی، مهدی ترابی، دانیال اسماعیلی‌فر، گئورگی گولسیانی، وحید امیری، وحدت هنانوف و مرتضی پورعلی‌گنجی نفراتی هستند که در پایان فصل، دیگر قراردادی با پرسپولیس ندارند اما به دلیل بدقولی‌های باشگاه حاضر به تمدید قرارداد هم نیستند.

تعدادی از این بازیکنان در گفت و گو با مدیر برنامه‌های خود هرگونه تمدید قرارداد با باشگاه را منوط به تسویه مبلغ این فصل خود اعلام کرده اند. آنها در تصمیمی مشترک قصد دارند تنها در صورت دریافت تمام و کمال مبلغ قراردادهای فصل جاری، نسبت به تمدید قرارداد خود اقدام کنند.

این در حالی است که میزان طلب این بازیکنان بابت امسال حدود ۹۵ میلیارد تومان است که باید پرداخت شود اما باشگاه فعلا هیچ پولی برای این وضع ندارد.

منبع: مهر

دیگر خبرها

  • اعتراض به کسر از حقوق مستمری بگیران تامین اجتماعی
  • حکم قرض به شرط پرداخت مبلغ اضافه
  • اتحاد پرسپولیسی‌ها به ضرر درویش!
  • اعطای وام ضروری به بازنشستگان + شرایط پرداخت
  • هزینه ثبت شرکت در سال ۱۴۰۳
  • پرداخت ۲۵۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه طی سفر‌های رئیس جمهور به خراسان جنوبی
  • مبلغ حق مسکن کارگران افزایش می‌یابد
  • افزایش مبلغ حق مسکن؛ عیدی کارگران در هفته کارگر
  • نشست «باید از حقوق کارگران دفاع کرد»
  • سقف تراکنش‌های بانکی بانک رفاه کارگران افزایش یافت