Web Analytics Made Easy - Statcounter

در صورت برتری مس کرمان و مس رفسنجان مقابل رقبای خود، صعود این دو تیم به لیگ برتر فوتبال در فاصله یک هفته تا پایان لیگ دسته اول قطعی می‌شود. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، هفته سی‌وسوم و ماقبل پایانی مسابقات لیگ دسته اول فوتبال باشگاه‌های کشور امشب (جمعه) برگزار می‌شود. در این چارچوب تیم صدرنشین مس رفسنجان که در آستانه صعود به لیگ برتر است، به مصاف نود ارومیه می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مس تنها یک امتیاز تا لیگ برتر فاصله دارد و حتی در صورت شکست برابر نود یا برتری مس کرمان مقابل آلومینیوم اراک، صعود خود را قطعی خواهد کرد. شاگردان محمد ربیعی این فرصت را دارند تا در صورت شکست نود و نیز توقف همنام کرمانی، قهرمانی خود را در لیگ یک مسجل کنند. نود هفته گذشته با شکست مقابل بادران، شانس صعود را از دست داد و انگیزه چندانی در دو هفته پایانی مسابقات ندارد.

ربیعی: امیدوارم قدر صعود به لیگ برتر را بدانیم

در حساس‌ترین دیدار هفته، مس کرمان میزبان آلومینیوم اراک خواهد بود. شاگردان مجتبی حسینی هم این هفته با برتری مقابل رقیب خود، به لیگ برتر صعود می‌کنند. البته تساوی در این مسابقه برای تیم کرمانی نتیجه بدی نخواهد بود. در صورت رقم خوردن نتیجه تساوی در این دیدار،  مس کرمان با 61 امتیاز در جایگاه دوم جدول باقی می‌ماند و در هفته پایانی مسابقات هم به مصاف تیم قعرنشین علم و ادب تبریز می‌رود. دیداری که برای نارنجی‌پوشان، چندان سخت محسوب نمی‌شود و می‌تواند آنها را به لیگ برتر بازگرداند.

در آن سوی میدان اما آلومینیوم‌سازان به شدت به پیروزی در این مسابقه نیاز دارند. شاگردان رسول خطیبی پیش از کسب دو پیروزی متوالی در دو هفته گذشته، دو شکست بدموقع مقابل هوادار و آرمان‌گهر سیرجان متحمل شدند که این نتایج، تیم اراکی را تا حدودی از لیگ برتر دور کرد. آلومینیوم اگر از سد مس کرمان بگذرد، با امتیازات برابر و تفاضل گل بهتر نسبت به رقیب امروز خود به رتبه دوم جدول می‌رسد، اما باید امیدوار باشد تا تیم کرمانی در هفته پایانی نتواند نتیجه خوبی مقابل تیم انتهای جدولی علم و ادب به دست بیاورد.

در دیدار حساس تیم‌های انتهای جدولی هم ملوان بندرانزلی مقابل رایکای بابل صف‌آرایی می‌کند. ملوانان که عمده فصل را در چهار رتبه انتهایی جدول سپری کردند، اکنون در رده چهاردهم جدول جای دارند و برتری برابر رایکا، بقای آنها را در لیگ دسته اول تضمین می‌کند. دیگر تیم شمالی این مسابقه، خطر سقوط را به صورت جدی احساس می‌کند و برتری در این بازی، گام بلندی برای فرار شاگردان علی نظرمحمدی از سقوط به لیگ دسته دوم به شمار می‌رود.

برنامه کامل دیدارهای هفته سی‌وسوم لیگ دسته اول فوتبال به شرح زیر است:

شنبه - 18 مرداد 99

* ملوان بندرانزلی - رایکای بابل، ساعت 20، ورزشگاه تختی بندرانزلی
داور: پیام حیدری، کمک‌ها: مهدی الوندی و محمد شاکر، داور چهارم: ناصر جنگی
ناظر: حسین خانبان

* داماش گیلانیان - قشقایی شیراز، ساعت 20، ورزشگاه سردار جنگل رشت
داور: حامد صادقی‌جو، کمک‌ها: رحیم شاهین و حمیدرضا آذرنیاد، داور چهارم: عنایت قوچ‌کانلو
ناظر: ایرج امینی‌فر

* مس کرمان - آلومینیوم اراک، ساعت 20، ورزشگاه امام علی (ع) کرمان
داور: اشکان خورشیدی، کمک‌ها: مهدی عالیقدر و محمدجواد مداح، داور چهارم: وحید صالحی
ناظر: اسماعیل صفیری

* گل ریحان البرز - علم و ادب تبریز، ساعت 20، ورزشگاه انقلاب کرج
داور: امید جمشیدی، کمک‌ها: رضا درویشی و بهروز عالمی روشن، داور چهارم: فرهاد امینی
ناظر: ایرج ساعدی

* فجر شهید سپاسی شیراز - نیروی زمینی تهران، ساعت 20، ورزشگاه پارس شیراز
داور: عبدالنبی پورخلف، کمک‌ها: رحیم حاجی‌پور و مازیار معتمدنیا، داور چهارم: عادل بیت سیاح
ناظر: محمود رفیعی

* نود ارومیه - مس رفسنجان، ساعت 20، ورزشگاه شهید باکری ارومیه
داور: سیدمهدی مرجان‌زاده، کمک‌ها: جعفر مهاجر و سیدامیر قاسمی، داور چهارم: عبدالحسین باستان
ناظر: شاهین حاج‌بابایی

* بادران تهران - سپیدرود رشت، ساعت 20، ورزشگاه غدیر تهران
داور: احمد محمدی، کمک‌ها: بهزاد پناهی و سیدامرالله طراح، داور چهارم: امید سعیدفر
ناظر: بابک وسیله‌بر

* آرمان‌‌گهر سیرجان - هوادار تهران، ساعت 20، ورزشگاه امام علی (ع) سیرجان
داور: روح‌الله شریفی، کمک‌ها: شهرخ دانشور و علی فرزانمنش، داور چهارم: مجتبی افرا
ناظر: قاسم واحدی

* خوشه طلایی ساوه - استقلال خوزستان، ساعت 20، ورزشگاه شهیدچمران ساوه
داور: حسن اکرمی، کمک‌ها: فرزاد بهرامی و میلاد قاسمی دماوندی، داور چهارم: پیام ساری اصلانی
ناظر: فرشید افشار

جدول رده‌بندی لیگ دسته اول فوتبال

انتهای پیام/

R1402/P/S3,27/CT7 واژه های کاربردی مرتبط فوتبال تیم فوتبال آلومینیوم اراک مس رفسنجان تیم فوتبال مس کرمان لیگ دسته اول بیشتر بخوانید... اسامی داوران بازی‌های هفته سی‌وسوم لیگ دسته اول فوتبال اعلام شد قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... اسامی داوران بازی‌های هفته سی‌وسوم لیگ دسته اول فوتبال اعلام شد واژه های کاربردی مرتبط فوتبال تیم فوتبال آلومینیوم اراک مس رفسنجان تیم فوتبال مس کرمان لیگ دسته اول پربیننده‌ترین اخبار ورزشی ۱ اهدای مدال مریم هاشمی به رهبر انقلاب بهانه جدید برای تخریب/ «تحریف» به ورزش رسید ۲ باشگاه پرتغالی خواهان مهاجم پرسپولیس شد ۳ درخواست مجیدی از بازیکنان در تمرین امروز استقلال/ مطهری غایب بود ۴ ترکیب ذوب‌آهن برای دیدار برابر پرسپولیس اعلام شد ۵ حضور زنوزی در تمرین تراکتور + تصاویر ۶ اعلام ترکیب پرسپولیس برای دیدار برابر ذوب‌آهن ۷ دوپینگ مریم هاشمی تأیید شد/ جایگاه قهرمانی ووشوی ایران تغییر نکرد ۸ گل جهانبخش کاندیدای عنوان زیباترین گل فصل لیگ برتر انگلیس شد مهمترین اخبار ورزشی گل‌محمدی: اگر بدهی‌ها را می‌دادیم، برانکو و کالدرون روی چشم ما جا داشتند/ نگه داشتن انگیزه‌ها واقعاً سخت است پیروانی: ورزشگاه آزادی به قهرمانی‌های ما عادت کرده است/ تیم‌های لیگ دنبال ایستادن روبه‌روی ما بودند لیگ برتر فوتبال| پرسپولیس میهمان جشن قهرمانی‌اش را دست پُر بدرقه کرد/ شکست شاگردان گل‌محمدی پس از ۱۶ هفته + جدول مهدی: مرحله نیمه نهایی جام حذفی را قبل از تاسوعا و عاشورا برگزار می‌کنیم/ برای تعیین زمان فینال منتظر اردوی تیم ملی هستیم مهمترین اخبار تسنیم گفتگوی بدون تعارف با همتی: قیمت ارز به تدریج پایین می‌آید سید حسن نصرالله: نه اسکله بیروت را اداره می‌کنیم و نه در آن چیزی داشته‌ایم/ مقاومت بزرگتر از آن است که کذّابان خدشه‌ای به آن وارد کنند فاکس نیوز: مخالفت چین به معنای پایان تلاش‌های پامپئو برای تمدید تحریم‌های ایران است اخبار انفجار بیروت|استقبال وزیر خارجه لبنان از اظهارات رهبر مقاومت/ نصرالله: حزب‌الله هیچ چیزی در اسکله بیروت ندارد میشل عون: احدی نمی‌تواند مانع کشف حقیقت شود/ مخالفت قاطع با بین‌المللی شدن تحقیقات درباره انفجار بیروت درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: فوتبال تیم فوتبال آلومینیوم اراک مس رفسنجان تیم فوتبال مس کرمان لیگ دسته اول فوتبال تیم فوتبال آلومینیوم اراک مس رفسنجان تیم فوتبال مس کرمان لیگ دسته اول لیگ دسته اول فوتبال آلومینیوم اراک هفته سی وسوم لیگ برتر تیم فوتبال داور چهارم مس رفسنجان مس کرمان ساعت 20 کمک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۹۳۷۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

به میهمان لرتبار لیگ برتر احترام بگذارید! (یادداشت)

به گزارش "ورزش سه"، رضا مهاجری سرمربی کم‌تجربه‌ای نیست؛ او بعد از سال‌ها دستیاری در کنار مربیانی مثل فیروز کریمی، مانند خیلی از دستیاران دیگر راه خودش را جدا کرد و در نخستین سال سرمربیگری‌اش به شیرین‌فراز رفت و نماینده وقت کرمانشاه را از سقوط به دسته دوم نجات داد. ماجراجویی‌های او اما به همین‌جا ختم نشد و مهاجری به لیگ دسته دوم رفت و طی یک پروسه ۴ساله سیاه‌جامگان کم‌بضاعت و خصوصی را از لیگ دسته دوم به لیگ برتر رساند.

همه آن‌هایی که فوتبال تیم‌های مهاجری را از همان زمان سیاه‌جامگان دنبال می‌کردند به زیبا بازی کردن تیم‌هایش اذعان داشتند. فوتبال زیبا و تماشاگرپسند مهاجری به شکلی بود که وقتی به خاطر فشار بیماری قصد ترک نساجی مازندران را داشت، هواداران ایستاده او را تشویق کردند و حتی بعدتر وقتی با نتایج نه‌چندان خوب از مسجدسلیمان خداحافظی کرد، تماشاگران تیفوسی خوزستان تا فرودگاه دنبالش آمده بودند تا تیم‌شان را ترک نکند.

او امسال در خیبر هم همین روند زیبا بازی کردن را دنبال می‌کند. به آمار تیمش نگاه کنید؛ بیشترین گل زده در لیگ با میانگین نزدیک به ۲ گل در هر بازی. از این آمار مهم‌تر اینکه به جز دروازه‌بانش تقریباً همه بازیکنان خیبر برای تیم مهاجری گلزنی کرده‌اند و این یعنی او به خوبی می‌داند چگونه از بازیکنانش بازی بگیرد؛ نمونه‌اش گل دوم خیبر مقابل دریای بابل که با ارسال مدافع چپ روی پای مدافع راست تبدیل به گل شد.

تیم مهاجری روی زمین خوب کار می‌کند، بازیکنانش به خوبی یکدیگر را پیدا می‌کنند و نفوذ به دروازه آن‌ها آسان نیست، آمار هم همین را می‌گوید متوسط تقریبا هر ۲ بازی یک گل!

نکته جالب دیگر در تیم خیبر این است که تقریباً همه بازیکنان حاضر در لیست آن‌ها به میدان فرستاده شده‌اند. مهاجری بازیکن اضافه برای خیبر جذب نکرده و همگی با یک هدف مشخص به این تیم آمده‌اند و تا اینجای کار که ۲۸ بازی از لیگ می‌گذرد به همه آن‌ها به فراخور شرایط بازی رسیده است.

حالا که تیم خیبر در فاصله ۶ هفته تا پایان لیگ ۶۴ امتیازی شده، بسیاری این تیم را با شمس‌آذر مقایسه می‌کنند که صعودی زودهنگام به لیگ برتر داشت، گرچه قزوینی‌ها در مجموع ۷۰ امتیاز کسب کردند و مهاجری و یارانش حالا این فرصت را دارند تا با گذر از این امتیاز و شکستن رکورد ملوان ۷۱ امتیازی، قاطعانه‌ترین صعود تاریخ را به نام خود رقم بزنند.

با تمام این‌ها احتمالاً بایستی خیبر و مهاجری را مهمان زودهنگام لیگ برتر دانست؛ خیبر و هوادارانش زیباکننده لیگ برتر آتی خواهند بود و مهاجری و بازیکنانش هم از لحاظ فنی به دلنشین‌تر شدن فوتبال در این سطح کمک خواهند کرد و احتمالاً این گزاره ثابت خواهد شد که فوتبال ایران باید به میهمان لرتبارش احترام ویژه‌ای بگذارد.

دیگر خبرها

  • به میهمان لرتبار لیگ برتر احترام بگذارید! (یادداشت)
  • گرجستان به دنبال میزبانی فینال لیگ قهرمانان اروپا ۲۰۲۸
  • داوران بازی‌های لیگ برتر بر چه اساس انتخاب می‌شوند؟
  • پسر رئیس کمیته داوران، رکورددار تعداد داوری!
  • افشاریان دارای بیشترین قضاوت در لیگ دسته اول + جدول
  • هفته ۲۴ لیگ برتر فوتبال؛ برتری خانگی ذوب آهن مقابل آلومینیوم
  • شکست تیم فوتبال آلومینیوم از ذوب آهن
  • هفته ۲۴ لیگ برتر/ پیروزی خانگی ذوب آهن مقابل آلومینیوم
  • آلومینیوم مغلوب ذوب آهن اصفهان
  • پیروزی آرسنال در خارج از خانه