Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان طی سخنانی در لویه جرگه مشورتی صلح تاکید کرد که تصور پیروزی از راه جنگ در افغانستان اشتباه است.

 

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، عبدالله عبدالله، رئیس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان طی سخنانی در لویه جرگه مشورتی صلح گفت: برخی‌ها شاید فکر کنند که از طریق جنگ پیروز می‌شوند که این یک تصور اشتباه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تاریخ ۴۰ سال اخیر کشور نشان داده است که هیچ گروهی از طریق جنگ به پیروزی نمی‌رسد.

عبدالله اظهار داشت: افغانستان در مرحله حساس تاریخی قرار دارد؛ تصمیم و فیصله اعضای جرگه بحث مرگ و زندگی برای مردم و کشور است.

رئیس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان همچنین اضافه کرد: اعضای جرگه روی دو گزینه تداوم جنگ و برقراری صلح و ثبات تصمیم خواهند گرفت.

وی افزود: مطمئن هستیم که در این جرگه به نتیجه‌ای خواهیم رسید که به نفع صلح و مردم باشد؛  اگر خداوند متعال بخواهد که موانع برداشته و مذاکرات صلح آغاز شود، برقراری آتش‌بس برنامه اصلی مورد بحث ما خواهد بود.

وی یادآور شد که جامعه جهانی متعهد شده است که پس از صلح در بازسازی و وصل افغانستان به منطقه و جهان کمک می‌کند و در کنار مردم افغانستان می‌ایستد.

گفتنی است که لویه جرگه مشورتی صلح از روز جمعه (۱۷ اسد/ مرداد) در کابل آغاز به کار کرد.

بر اساس توافقنامه صلح آمریکا و طالبان، دولت افغانستان باید ۵ هزار زندانی طالبان را آزاد کند و از این تعداد، تاکنون ۴۶۰۰ زندانی این گروه آزاد شده است. همچنین دولت افغانستان ۵۰۰ زندانی طالبان را خارج از لیست این گروه آزاد کرده است.

محمد اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان گفته است که بر مبنای قانون اساسی و قانون جزا، اختیار آزادی ۴۰۰ زندانی طالبان را ندارد و در مورد سرنوشت آن‌ها لویه جرگه مشورتی را فرا می‌خواند.

به گفته دولت افغانستان، این زندانیان طالبان به ارتکاب جرایم سنگین متهم هستند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: عبدالله عبدالله لویه جرگه مشورتی صلح افغانستان لویه جرگه مشورتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۹۳۷۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام ترکیب ایران در مرحله حذفی جام ملت‌ها

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی فوتسال ایران در چارچوب دیدارهای مرحله یک چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا از ساعت 12:30 امروز در سالن بانکوک آرنا مقابل قرقیزستان، تیم دوم جدول گروه C قرار می‌گیرد و امیدوار به کسب پیروزی و راهیابی به نیمه نهایی و جام جهانی است.

باقر محمدی، محمدحسین درخشانی، مهدی کریمی، سالار آقاپور و بهروز عظیمی 5 بازیکنی هستند که شروع کننده بازی برای تیم ملی فوتسال ایران در دیدار حساس مقابل قرقیزستان هستند.

وحید شمسایی در دیدار امروز ایران مقابل حریفی که در دور گروهی شگفتی‌ساز شده، دو تغییر نسبت به مسابقه گذشته برابر کویت به وجود آورده که سعید مومنی(دروازه‌بان) و مسلم اولادقباد از جمع نفرات اصلی خارج شده و جای خود را به باقر محمدی و مهدی کریمی داده‌اند.

ملی پوشان فوتسال ایران در مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا سه پیروزی مقابل تیم‌های افغانستان، بحرین و کویت به دست آوردند و حالا هم در تلاش برای رسیدن به مراحل بالاتر و قهرمانی هستند.

دیگر خبرها

  • پیکان به دنبال اولین پیروزی برابر مس/ برنامه ۷ دیدار مرحله حساس
  • تاجیکستان با پیروزی مقابل افغانستان به جام جهانی صعود کرد
  • اعلام ترکیب ایران در مرحله حذفی جام ملت‌ها
  • قبرستان‌ تاریخی طرشت زیر پای مسافران ایستگاه مترو دانشگاه شریف
  • جابجایی بیش از ۷۴ هزار تن کالا از طریق خطوط آهن افغانستان
  • انتخاب رئیس جدید هیئت کارگری استان اصفهان
  • هدیه شمسایی و شاگردانش به مردم افغانستان
  • سرمربی تاجیکستان: صعود تیم های فارسی زبان باعث خرسندی است
  • تیم فوتسال افغانستان به مرحله حذفی صعود کرد
  • تحولات منطقه‌ای محور رایزنی کاظمی قمی و امیرخان متقی