Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - رحمت الله فیروزی پور نماینده شهرستان نطنز و بخش قمصر ، حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی نقدعلی نماینده خمینی شهر و پروین صالحی نماینده شهرستان مبارکه در مجلس شورای اسلامی پنج شنبه 16 مرداد ماه با حضور در ذوب آهن اصفهان ، ضمن بازدید از خط تولید بویژه فرایند "تولید ریل ملی "، با مدیرعامل و دیگر مسئولین این شرکت دیدار و گفتگو کردند .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش خبرگزاری آریا : نماینده نطنز و قمصر در حاشیه این بازدید ضمن قدردانی از تلاش مسئولین وکارگران ذوب آهن اصفهان جهت تحقق جهش تولید گفت : گزارش های مربوط به این شرکت نشان دهنده توسعه و پیشرفت ذوب آهن اصفهان است و امیدواریم با توجه به بهبود شرایط این شرکت در تامین مواد اولیه که با حمایت وزارتخانه های صمت و رفاه صورت گرفته است ، شاهد شکوفایی هر چه بیشتر این مجتمع عظیم صنعتی باشیم .
ذوب آهن اصفهان قلب تپنده صنعت کشوراست حجت الاسلام محمدتقی نقدعلی نماینده خمینی شهر نیز ، ذوب آهن را قلب تپنده صنعت کشور دانست و گفت : این شرکت با تولید ریل و تامین کامل نیاز کشور به انواع این محصول ، افتخار بزرگی آفریده است و خوشبختانه دیگر نیازی به واردات ریل نداریم .
وی با اشاره به کاهش مشکلات ذوب آهن اصفهان در تامین مواد اولیه با حمایت وزارت خانه های صمت و رفاه گفت : افزایش تولید واحدهای فولادی نقش مهمی در تنظیم بازار این محصولات دارد و دولت و مجلس برنامه گسترده ای جهت نظارت بر عرضه این محصولات دارند.
تولید ریل توسط ذوب آهن اصفهان ، گام بزرگی برای توسعه حمل و نقل ریلی کشور است پروین صالحی نماینده شهرستان مبارکه نیز بالندگی و رشد ذوب آهن اصفهان را که از قدمت بالایی در صنایع کشور برخوردار است ، بسیار مهم دانست و گفت : تولید وتامین نیاز کشور به ریل توسط ذوب آهن اصفهان ، گام بزرگی برای توسعه حمل و نقل ریلی کشور است و لذا باید از مسئولین و کارگران این شرکت قدردانی نمود . وی افزود : شاهد هستیم که در ذوب آهن اصفهان ، عزم راسخی برای جهش تولید وجود دارد و شرایط این شرکت نشان می دهد که این هدف محقق می شود .
رویکرد ذوب آهن اصفهان به سمت تولید محصولات با ارزش افزوده بالاتر است منصور یزدی زاده مدیرعامل ذوب آهن اصفهان نیز گفت : روش تولید ذوب آهن اصفهان به شیوه کوره بلند است و محصولات آن از کیفیت بالایی برخوردارند و لذا رویکرد این شرکت به سمت تولید محصولات با ارزش افزوده بالاتر است تا هم نیاز کشور به این محصولات رفع شود و هم شرایط اقتصادی این شرکت بهبود یابد. مدیرعامل ذوب آهن با اشاره به تولید محصولات جدید همچون ورق سازه های فولادی ، انواع ریل و اخیراً میلگرد 40 ، گفت : در سال جهش تولید تلاش می کنیم به لحاظ کمی و کیفی شاهد رشد چشمگیری در تولید این شرکت باشیم .
یزدی زاده با اشاره به رکوردشکنی ذوب آهن اصفهان در صادرات در سال گذشته گفت : امسال تلاش می کنیم از رکورد سال گذشته در صادرات عبور کنیم و البته تامین نیاز بازار داخلی در اولویت است اما محصولات مازاد بر نیاز داخل صادر می شود تا بتوانیم نیاز ارزی شرکت را تامین کنیم .
وی افزود : سال گذشته علاوه بر تامین نیاز ارزی خود ، 120 میلیون دلار نیز به نظام بانکی کشور وارد کردیم که این امر یک مسئولیت اجتماعی برای ذوب آهن اصفهان است . مدیرعامل ذوب آهن اصفهان اظهار داشت : محصولات ذوب آهن به طور کامل در بورس کالا عرضه می شود اما متاسفانه قیمت این محصولات در بورس کالا با قیمت در بازار متفاوت است که این امر به ضرر تولید کننده و مصرف کننده می باشد .
امیدواریم دولت و مجلس با برنامه خوبی که در این زمینه دارند ، این مشکل عمده را حل نمایند. روابط عمومی شرکت ذوب آهن اصفهان

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: ذوب آهن اصفهان جهش تولید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۹۳۸۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دلایل عدم‌ تجاری‌سازی کیت‌های‌ برپایه DNA بررسی شد

حسام شعبانی، مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان فعال در زمینه تولید محصولات آزمایشگاهی تشخیص تقلب‌های غذایی و محصولات ژنتیکی دستکاری‌شده از طریق DNA، به خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، درباره محصولات تولید شده در این شرکت توضیح داد: درحال حاضر، این شرکت، تنها شرکت دارنده مجوز آزمایشگاه‌های تشخیص برنج تقلبی داخلی و وارداتی با عنوان «ژنوتایپینگ» یا روش تشخیص اصالت برنج از طریق انگشت‌نگاری در جهان است. 

وی به آخرین دستاورد این شرکت دانش‌بنیان در حوزه تولید کیت‌های تخصصی تشخیص تقلب مواد غذایی برپایه DNA، اشاره کرد و گفت: خط تولید کیت‌های تشخیص تقلب موادغذایی، توسط متخصصان این شرکت با هدف استفاده گسترده در کارخانه‌های تولیدکننده موادغذایی، راه‌اندازی شد. 

وی در همین راستا افزود: اما به دلایل گوناگون، ازجمله شرایط اقتصادی، شرایط نظارتی و سیاست‎های کلان، این کیت‌ها در کشور رواج پیدا نکرد. 

شعبانی درباره تولید کیت‌های عفونی پزشکی برای انسان توسط این شرکت توضیح داد: بعد از توقف تولید کیت‌های تشخیص تقلب‌های غذایی براساس دی‌ان‌ای، به دنبال کیت‌های عفونی پزشکی انسانی رفتیم. 

این فناورحوزه تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی، توضیحات بیشتری درباره کیت‌های تشخیص تقلب غذایی برپایه DNA ارائه کرد و گفت: نوع دی‌ان‌اِی، براساس کلیدواژه‌هایی که برای هر موجود زنده‌ای دارد برای تشخیص موادغذایی به کار می‌آید.

وی افزود: برای نمونه، جهت تشخیص تقلب‌های غذایی در سوسیس و کالباس از دی‌ان‌ای حیوان خوک، استفاده می‌شود.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان با اشاره به عدم‌تجاری‌سازی این کیت‌های تشخیص‌دهنده تقلب‌های موادغذایی افزود: به دلایل بسیاری از جمله عدم توجه به کیفیت در کشور ما، مشکلات ارزی و برخی قوانین سخت‌گیرانه، رقابت سالم و درستی برای تجاری‌سازی کیت‌های تشخیص دهنده برپایه دی‌ان‌ای داخلی شکل نگرفت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۸۰ درصد مواد غذایی کشور در داخل تولید می‌شود
  • ظرفیت تولید صنعت پتروشیمی تا پایان ۱۴۰۳ به بیش از ۱۰۰ میلیون تن می‌رسد
  • کشت و صنعت مغان صاحب برند بذر گندم شد
  • جامعه آزمایشگاهی حلقه واسط میان تلاشگران عرصه سلامت است
  • طراحی دستگاهی برای آنالیز توزیع فشار در کف پا
  • پروتزهای بومی مفصل زانو و لگن نیاز مراکز درمانی را تامین می‌کنند
  • دلایل عدم‌ تجاری‌سازی کیت‌های‌ برپایه DNA بررسی شد
  • تولید پاک کننده های فاقد مواد سمی، به همت دانشجویان قمی
  • دولت با تمام توان پیگیر حل مساله ریزگردها است
  • خط تولید پروتز‌های مفصل زانو و لگن گشایش یافت