Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-19@23:09:23 GMT

پیش بینی تولید ۱۱ میلیون تن شیرخام تا پایان سال

تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۹۳۸۵۱

به گزارش اکوفارس، سعید سلطانی سروستانی مدیر عامل اتحادیه دامداران کشور در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه کمبودی در عرضه شیر و گوشت وجود ندارد، اظهار کرد: با توجه به انباشت دام در واحد‌های دامداری و دستور ستاد تنظیم بازار برای خرید گوشت، کارها به کندی پیش می‌رود.  با وجود آنکه قیمت خرید گوشت از دامداران غیرکارشناسی است، از این رو خواستار اصلاح نرخ هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سلطانی سروستانی قیمت تمام شده هر کیلو دام سبک را بدون احتساب سود ۳۷ هزار تومان اعلام کرد و گفت: این در حالی است که هر کیلو دام سبک با نرخ ۳۳ هزار تومان از دامداران خریداری می‌شود.

مدیر عامل اتحادیه دامداران کشور ادامه داد: در حال حاضر دامداران ۶۰ تا ۷۰ درصد نهاده مورد نیاز را از بازار آزاد و مابقی را با نرخ مصوب خریداری می‌کنند.

او با اشاره به اینکه قیمت مصوب ۲ هزار و ۹۰۰ تومانی شیر خام جوابگوی هزینه تولید نیست، بیان کرد: با توجه به افزایش هزینه‌های تولید، قیمت منطقی هر کیلو شیر خام ۳ هزار و ۳۰۰ تومان است که متاسفانه علی رغم پیگیری‌های صورت گرفته، قیمت خرید از دامداران اصلاح نشده است.
پیش بینی تولید ۱۱ میلیون تن شیرخام تا پایان سال

سلطانی ادامه داد: با وجود افزایش هزینه‌های تولید پیش بینی می‌شود که تولید شیر خام به ۱۱ میلیون تن برسد که اگر در سال جهش تولید مسئولان به اصلاح قیمت خرید توجه نکنند، شاهد افت تولید و استمرار زیان دامداران خواهیم بود.

مدیر عامل اتحادیه دامداران در پایان از انباشت ۳۰۰ هزار راس دام سنگین در دامداری‌ها خبر داد و گفت: پشتیبانی امور دام تقاضای خرید ۴۰ هزار تن  گوشت را از دامداران کرده است که در صورت اصلاح نرخ، دامداران مشکلی در عرضه ندارند.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۹۳۸۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۲۰ درصدی برداشت محصول گندم در گیلانغرب

جبار ولی‌پور مدیر جهاد کشاورزی گیلانغرب گفت : باتوجه به پراکنش مناسب بارندگی‌ها پیش بینی می‌شود امسال ۶۶ هزارتن گندم از مزارع گندم شهرستان برداشت گردد که نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد افزایش خواهد داشت.

جبار ولی‌پور با اشاره به اینکه سطح زیرکشت گندم در سال جاری ۳۱ هزار هکتار است، افزود: برداشت گندم در مناطق گرمسیری از ۱۵ اردیبهشت آغاز می‌شود.

وی اظهار کرد: ۱۵۰ دستگاه کمباین بومی و غیر بومی کار برداشت گندم را به انجام می‌رسانند.

مدیر جهاد کشاورزی گیلانغرب گفت: امسال در راستای تحقق شعار جهش تولید سطح زیر کشت کلزا نیز سه برابر شده و با ۶۵۰ هکتار کشت پیش بینی می‌شود یک هزار و ۳۰۰تن عملکرد داشته باشیم که ۲و نیم برابر بیشتر از سال قبل است.

سرپرست فرمانداری گیلانغرب با تاکید بر لزوم اتخاذ تمهیدات لازم در خصوص هماهنگی همه دستگاه‌های اجرایی مرتبط در جهت تسهیل در امر برداشت، گفت: تدابیر لازم به منظور استقرار اکیپ‌های آتش نشانی در نقاط گرمسیری و همچنین جلوگیری از قاچاق گندم اندیشیده شده است.

علیرضا نظری افزود: چهار مرکز خرید گندم در شهر گیلانغرب، حومه، گواور و حیدریه در نظر گرفته شده و پیش بینی می‌شود ۵۵ هزارتن گندم مازاددبر نیاز کشاورزان از مجموع ۶۶ هزار تن گندم برداشت شده از طریق این مراکز خرید تضمینی انجام شود .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • امسال نیازی به واردات گندم نداریم
  • افزایش ۲۰ درصدی برداشت محصول گندم در گیلانغرب
  • پیش بینی ذخیره سازی بیش از ۶۰۰ هزار تن گندم در لرستان
  • آخرین فرصت خرید نهال گردوی اصلاح شده فقط با 40 هزار تومان
  • پیش بینی ذخیره ۶۰۰ هزار تن گندم در لرستان
  • راهنمای خرید مانیتور ال جی و سامسونگ
  • گوشت قرمز در وضعیت سفید | چرا قیمت گوشت قرمز کاهشی شد؟
  • پیش بینی برداشت ۷۵ هزار تن گندم در بهبهان
  • نرخ فعلی خرید گندم مورد رضایت کشاورزان نیست
  • نرخ فعلی خرید تضمینی گندم با میزان تورم هم‌خوانی ندارد