Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، نشریه فارن‌پالیسی گزارش داده دولت آمریکا روز سه‌شنبه قطعنامه‌ای را که خواستار تمدید تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران است در شورای امنیت سازمان ملل متحد به رأی خواهد گذاشت.

فارن‌پالیسی این قطعنامه را نمونه‌ای از سندی با ویژگی‌های «دیپلماسی ترامپ» توصیف کرده و نوشته است: «این قطعنامه جسورانه است و به دنبال تحمیل تعهدات حقوقی جامع به کشورها و ملزم کردن آنها به مقابله با کشتی‌های حامل بارهای ایران و توقیف آنها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

پیش‌نویس قطعنامه آمریکا علاوه بر این، به دنبال تحمیل مجازات‌هایی مانند مصادره دارایی‌ها و منع سفر برای افراد و نهادهای ایرانی از جمله سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است.رسانه آمریکایی تصریح کرده قطعنامه آمریکا احتمالاً از حمایت اندک در میان متحدان اروپایی این کشور برخوردار خواهد شد، زیرا این کشورها فکر می‌کنند که تصویب چنین قطعنامه‌ای به نابودی توافق هسته‌ای برجام منجر خواهد شد.

دیپلمات‌های سازمان ملل به فارن‌پالیسی گفته‌اند انتظار می‌رود ایالات متحده این قطعنامه را روز دوشنبه رسماً ارائه کند و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تا سه‌شنبه در خصوص آن رأی‌گیری انجام شود.

چین و روسیه به صراحت اعلام کرده‌اند که این قطعنامه را وتو خواهند کرد، اما ممکن است نیازی به انجام این کار هم نباشد، زیرا واشنگتن ممکن است از ۹ رأی لازم برای تصویب هم برخوردار نباشد.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۹۳۸۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تا کمتر از دو ماه دیگر، غزه تمام مراحل قحطی را پشت سر می‌گذارد

جیان کارلو سیری، مدیر برنامه جهانی غذا در ژنو در خصوص ادامه محاصره غزه و همه‌گیر شدن گرسنگی گفت: «ما روز به روز به وضعیت قحطی نزدیک‌تر می‌شویم. سوءتغذیه در میان کودکان در حال گسترش است. تخمین می‌زنیم که ۳۰ درصد کودکان زیر دو سال در حال حاضر به شدت دچار سوءتغذیه شده و ۷۰ درصد از جمعیت شمال غزه با گرسنگی فاجعه بار روبرو هستند». 

به گزارش وبسایت سازمان ملل، این مقام در یکی از شدیدترین هشدار‌هایی که تا کنون صادر شده گفت: «شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد هر سه مرحله قحطی یعنی ناامنی غذایی، سوء تغذیه و مرگ و میر در شش هفته آینده پشت سر گذاشته خواهد شد». 

مدیر برنامه جهانی غذا گفت که بعد از ۷ ماه بمباران رژیم صهیونیستی، مردم دیگر حتی نمی‌توانند ابتدایی‌ترین نیاز‌های غذایی خود را برآورده کنند. به گفته او «آن‌ها تمام راهبرد‌های مقابله با گرسنگی مثل خوردن علوفه حیوانات و فروختن اموال برای خرید غذا را به پایان رسانده‌اند. آنها به شدت فقیر هستند و مشخصا برخی از آنان دارند از گرسنگی می‌میرند».

به گفته این مقام سازمان ملل، تنها راه برون رفت از این وضعیت آن است که در مدت زمان بسیار کوتاهی مواد غذایی به صورت روزانه وارد غزه شود.

گزارش پیشین سازمان ملل که ماه مارس منتشر شد، نشان می‌داد احتمالا تا ماه مه غزه وارد دوره قحطی خواهد شد. گفته می‌شود احتمالا قحطی تا ماه ژوئیه در سراسر نوار غزه گسترش خواهد یافت. 

پیش از این، دفتر رسانه‌ای دولتی غزه اعلام کرده بود که رژیم صهیونیستی به طور گسترده‌ای مانع ورود کمک‌ها به نوار غزه می‌شود و آمار‌هایی که از ورود کامیون‌های کمکی به غزه منتشر می‌کند، «جعلی» است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • آمریکا بر جنایت های اسرائیل در غزه سرپوش می گذارد
  • آمریکا بر جنایت های اسرائیل در غزه سرپوش می گذارد 
  • فارن افرز: چرا قدرت بزرگ‌تر همیشه در ژئوپلیتیک بهتر عمل نمی‌کند؟
  • تا کمتر از دو ماه دیگر، غزه تمام مراحل قحطی را پشت سر می‌گذارد
  • سرنوشت سیاسی بایدن در گروِ تحریم نفتی ایران | فارن پالسی: بایدن به دام افراطیون برای تحریم ایران نیفتد
  • جامائیکا کشور مستقل فلسطین را به رسمیت خواهد شناخت
  • فارین پالیسی: ۷۴ درصد اسرائیلی‌ها با واکنش به حمله موشکی ایران مخالفند
  • در هوای مهاجرت ۷۰ میلیون ایرانی!/کلاه‌ها را به احترام ایران از سر بردارید/خطر دوقطبی شدن در موضوع تعطیلات
  • مادورو: آمریکا به توافقنامه امضا شده احترام نمی‌گذارد
  • فال حافظ امروز سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ با معنی و تفسیر