Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، آیت الله شیخ عیسی قاسم، رهبر نهضت اسلامی بحرین در پیامی ضمن ابراز همدردی با مردم لبنان در پی انفجار رخ داده در بندر بیروت، این حادثه را عظیم و خطیر خواند و گفت: این حادثه و هول و هراس ناشی از آن امتحانی برای لبنان و آزمونی برای سنجش انسانیت جامعه بشری در راه تعاون و همبستگی برای کمک به این کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



پیام آیت الله عیسی قاسم به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

اگر انسجام و بهم پیوستگی کیهانی در کار نبود کل هستی نابود می‌گشت و بدون وجود انسجام و بهم پیوستگی در جوامع بشری، هیچ جامعه‌ای باقی نمی‌ماند و همچنین اگر از هم گسیختگیِ کامل جایگزین پیوندهای بین جوامع بشری می‌شد، قطعاً حیات متشتت می‌گشت.

توانایی‌های جوامع نیرومند نیز در اثر شدائد روزگار تضعیف می‌شوند و اگر مردم در سختی‌های ویرانگر عظیم یکدیگر را رها می‌کردند، هر روز جامعه‌ای سقوط می‌کرد و هر روز قومی از مردم به فراموشی سپرده می‌شد.

بزرگترین و قدرتمندترین کشور جهان نیز ممکن است برای نجات یافتن از آثار وحشت‌ها و (حوادث) هول آمیز مهیبی که قدرت آن کسور و بسیاری از توانایی‌های آن را به فراموش می‌برد، نیازمند لطف و کمک دیگران گردد.

هول و وحشت گسترده و شدیدی که در پی این انفجار ویرانگرِ زلزله گون (انفجار بندر بیروت) برادران و خواهران لبنانی را در برگرفت، آزمایش و امتحان جدی است برای آنچه در این عالم از وجدان دینی و انسانی باقی مانده و تذکر و یادآوری ارزش‌ها و کرامت انسانی است.

چه اینکه اگر چنین حادثه خطیر و بزرگی باعث تعاون جامعه بشری برای کاهش اثرات مضر این آن، اقدام به تسلی بخشی عملی و ایجاد همبستگی در جهت بازگرداندن لبنان و لبنانی‌ها به وضعیت عافیت نگردد، این بدان معنی است که بازگشت انسان به انسانیتش بسیار دشوار و دور از دسترس شده است! و انحلال جامعه بشری به حد هولناکی رسیده که شواهد متعدد آن با غیاب اخلاقیاتی که حیات بر آن قائم است مشهود می‌باشد.

عیسی احمد قاسم، ۶ اوت ۲۰۲۰

انتهای پیام/

منبع: تقریب

کلیدواژه: جامعه بشری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۹۳۹۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار نماینده ولی فقیه در گیلان با جامعه کارگری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ نماینده ولی فقیه در گیلان به مناسبت گرامیداشت هفته کار و کارگر با اشاره به جایگاه رفیع کار و کارگر در اسلام استان گفت: عمده ملزومات زندگی مردم جامعه محصول کار و تلاش کارگران است، که باید به این قشر از جامعه بیشتر توجه شود.

آیت الله رسول فلاحتی با اشاره به تقاضای بازار برای مصرف کالا‌های ایرانی، گفت: بیشتر کشور‌ها امروز تمایل دارند تولیدات ایرانی را مصرف کنند و همچنین، کشور‌هایی همچون ترکیه، سوریه و عراق بهترین میدان عرضه تولیدات فنی و مهندسی ایرانیان هستند.

وی با تاکید بر ضرورت برآورد میزان نیاز داخلی برای تولید در عرصه‌های مختلف، اضافه کرد: در حال حاضر ۲۳۸ هزار هکتار شالیزار داریم، اما مشخص نیست که تولید برنج از این مقدار شالیزار پاسخگوی نیاز داخلی باشد تا در صورت نیاز با حمایت مسئولان تلاش بیشتری برای جهش تولید انجام شود.

آیت‌الله فلاحتی با اشاره به تلاش دولت برای احیای شرکت‌ها و صنایع تعطیل و نیمه تعطیل کشور، افزود: با احیای این شرکت‌ها، کارگران و تولیدکنندگانی که براثر مشکلات بیکار شدند با سرمایه‌گذاری‌های جدید به عرصه تولید بازمی گردند.

امام جمعه رشت با تاکید بر لزوم ایجاد توازن میان افزایش حقوق کارگری و کالا‌های مصرفی، افزود: با توجه به اینکه رهبر معظم انقلاب مسئله امنیت شغلی را مطرح کردند، برخی کارفرمایان با جذب کارگر ۸۹ روزه برای کارگران نگرانی ایجاد می‌کنند در حالی که متولیان امر باید به مشکلات کارگران توجه و برای حل آن تلاش کنند.

آیت‌الله فلاحتی همچنین با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص ارتباط صنعت با مدارس و دانشگاه، افزود: دانش‌آموزان پس از پایان تحصیلات متوسطه، باید مهارت لازم در رشته تحصیلی خود را داشته باشد.

نمایندگان تشکیلات کارگری و کارفرمایی، مدیران شورای هماهنگی گیلان، مدیران تعاون کار و بسیج کارگری و کارخانجات استان هم موضوعات مربوط به حوزه خود را مطرح کردند

دیگر خبرها

  • دیدار نماینده ولی فقیه در گیلان با جامعه کارگری
  • سرفصل خدمات انقلاب اسلامی به معنویت و انسانیت اختصاص یابد
  • اعتراض آوارگان فلسطینی به سیاست‌های آنروا
  • سر فصل خدمات انقلاب اسلامی به معنویت و انسانیت اختصاص یابد
  • سر فصل انقلاب اسلامی به معنویت و انسانیت اختصاص یابد
  • دینِ انسانیت در حال فراگیر شدن است
  • روحانیت باید توجه به آخرت را به جامعه تزریق کند
  • وزیر دفاع اسبق لبنان: اسرائیل عامل انفجار بندر بیروت بود
  • مسائل روز جامعه در تولید آثار هنری مورد توجه باشد
  • نعیم قاسم:مقاومت تنها گزینه برای مقابله با توحش اسرائیل است