Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@06:33:32 GMT

جانشین برایان هوک کیست و چه کرد؟

تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۹۴۱۵۵

جانشین برایان هوک کیست و چه کرد؟

به گزارش ایرنا، آبرامز که در حال حاضر نماینده فعلی آمریکا در امور ونزوئلاست، در حالی جانشین هوک شده که چند روز پیش در جلسه استماعی در سنای آمریکا گفت که همچنان روی برنامه براندازی «نیکولاس مادورو» رییس جمهوری ونزوئلا «سخت کار می‌کند.»
وی با حفظ سمت قرار است مسؤول گروه اقدام علیه ایران باشد و کارزار فشار حداکثری دولت دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا علیه ایران را ادامه دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
فارن پالیسی در این باره نوشت: آبرامز اکنون به طور همزمان مسؤول دو ابتکار مهم در سیاست خارجی ترامپ شده که هیچ کدام از آنها به پیروزی قابل توجهی که کاخ سفید انتظارش را داشت، منجر نشده است.

کارنامه آبرامز
الیوت آبرامز یک جنگ‌طلب بدنام و حامی جوخه‌های ترور در آمریکای لاتین است که کارنامه سیاهی در دروغگویی و اقدامات جنایتکارانه در قبال کشورها از گواتمالا گرفته تا عراق، دارد.
«استفن مایلز» مدیر اجرایی گروه ضدجنگ «پیروزی بدون جنگ» می‌گوید: دوره کاری آبرامز در قبال السالوادور، گواتمالا، نیکاراگوئه و پانام مملو است از بدترین وسوسه‌هایی که سیاست خارجی آمریکا به خود دیده است، یعنی جنگ‌طلبی، نقض گسترده حقوق بشر و حمایت از رژیم‌های خودکامه.
تحلیلگران معتقدند که وی همچون سایر منصوبان ترامپ برای سمت جدیدش مناسب نیست و با ادامه سیاست‌های شکست‌خورده همچنان به منافع آمریکا لطمه می‌زند و فقط در زمینه ایجاد هرج و مرج موفقیت کسب می‌کند.
گروه ضدجنگ «کدپینک» نیز زنگ هشدار را در مورد انتصاب آبرامز به صدا درآورد و در بیانیه‌ای اعلام کرد: او در دهه ۱۹۸۰ از سرکوب خشونت‌بار بومیان «مایا» توسط ژنرال «افراین ریوس مونت» حمایت کرد. این اقدام بقدری بی‌رحمانه بود که سازمان ملل از آن به عنوان نسل‌کشی نام برده است.
او ادعا کرده است که ارتش السالوادر مسؤول کشتار سال ۱۹۹۱ در روستای «ال موزوته» نیست اما واقعیت این است که این کشتار را گروهی رقم زدند که توسط آمریکا آموزش دیده بودند. این گروه بیش از ۵۰۰ غیرنظامی را به قتل رساند و حتی گلوی کودکان را نیز برید.  
وی در سال ۱۹۹۱ اعتراف کرد که از ارائه اطلاعات به کنگره در مورد دخالتش در پرونده موسوم به «ایران-کنترا» دروغ گفته است.  
آبرامز نه تنها این کشتار را انکار کرد بلکه بر حمایت از دولت وقت السالوادور تاکید کرد و در سال ۱۹۹۴ در مصاحبه‌ای مدعی شد که سابقه آمریکا در السالوادرو یکی از درخشان‌ترین دستاوردهاست.
او همچنین یکی از افراد ضدفلسطینی است و بشدت از اسرائیل حمایت می‌کند. وی در دولت جورج بوش رییس جمهوری اسبق آمریکا معاون شورای امنیت ملی بود و تلاش زیادی کرد تا از مذاکرات صلح در خاورمیانه جلوگیری کند. این مقام آمریکایی بارها از فشار واشنگتن بر رژیم صهیونیستی جلوگیری کرد تا این رژیم بتواند به شهرک‌سازی‌ها ادامه دهد.  
آبرامز در سال ۲۰۱۵ از دعوت «جان بینر» رییس وقت مجلس نمایندگان آمریکا از بنیامین نتانیاهو برای سخنرانی در کنگره حمایت کرد. این در حالی است که دعوت از نتانیاهو بدون تایید «باراک اوباما» رییس جمهوری پیشین آمریکا انجام شد.  
آبرامز سال‌ها تلاش کرد تا آمریکا را برای حمله به عراق ترغیب کند. او در سال ۱۹۹۸ نامه‌ای به «بیل کلینتون» رییس جمهوری وقت آمریکا نوشت و از او خواست تا صدام را سرنگون کند.
وی سپس با تاکید بر رویکرد جنگ‌طلبانه خود از تلاش‌ها برای سرنگونی «معمر قذافی» رهبر پیشین لیبی حمایت کرد.
او از مخالفان برجام است و تقلای فراوانی کرد تا مانع از انجام مذاکرات و حصول توافق شود.  
این سیاستمدار نومحافظه‌کار در رقابت‌های انتخاباتی سال ۲۰۱۶ میلادی آمریکا یکی از منتقدان ترامپ بود و حتی گفته می‌شد که ترامپ در سال ۲۰۱۷ به دلیل انتقادهای آبرامز از وی، پیشنهاد معاون وزیر خارجه برای او را رد کرده بود.
اما در نهایت، ترامپ وی را مسؤول پرونده ونزوئلا کرد اما همانگونه که از ابتدا معلوم بود پروژه او برای براندازی در ونزوئلا به نتیجه نرسید و پیش‌بینی می‌شود در مورد ایران نیز همچون هوک دستاوردی نخواهد داشت.
«باربارا لیف» سفیر سابق آمریکا در امارات گفت: دولت ترامپ در چاله عمیقی غرق شده که خود آن را ایجاد کرده بود و هیچ راهی برای مذاکره با ایران ندارد. اگر واشنگتن قبل از انتخابات سوم نوامبر تماس بگیرد، تهران آن را پاسخ نخواهد داد.
به نوشته فارن پالیسی، هوک که یکی از هدایت‌کنندگان کارزار «فشار حداکثری» علیه ایران است، چند روز دیگر نیز در سمتش به کار خود ادامه خواهد داد تا شاهد رای‌گیری شورای امنیت سازمان ملل درباره قطعنامه جدید آمریکا علیه ایران باشد.
بنا بر این گزارش، این قطعنامه با شکست مواجه خواهد شد زیرا چین و روسیه که حق وتو دارند از این قعطنامه حمایت نخواهند کرد.  
با این حال، دولت ترامپ تهدید کرده است که این قطعنامه را به تصویب می‌رساند و برای فعال کردن مکانیسم ماشه در برجام تلاش خواهد کرد. برخی مقام‌های سابق دولتی در آمریکا معتقدند که هدف دولت ترامپ این است تا در صورت پیروزی «جو بایدن» در انتخابات ریاست جمهوری، وضعیت مورد نظر خود را به وی تحمیل کند.  
«جارت بلانک» هماهنگ‌کننده سابق وزارت خارجه آمریکا در امر اجرای برجام می‌گوید: سیاست دولت آمریکا در قبال ایران برای شکست انتخاباتی ترامپ آماده می‌شود و تلاش می‌کند تا گزینه‌هایی را بر بایدن تحمل کند. اما من فکر می‌کنم که تلاش آنها شکست خواهد خورد.

برچسب‌ها برجام فارن پالیسی برایان هوک شورای امنیت سازمان ملل بیل کلینتون چین ایالات متحده آمریکا جو بایدن نیکاراگوئه قذافی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: برجام فارن پالیسی برایان هوک شورای امنیت سازمان ملل بیل کلینتون چین ایالات متحده آمریکا جو بایدن نیکاراگوئه قذافی برجام فارن پالیسی برایان هوک شورای امنیت سازمان ملل بیل کلینتون چین ایالات متحده آمریکا جو بایدن نیکاراگوئه قذافی رییس جمهوری علیه ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۹۴۱۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شاهزاده سلما دختر خلبان پادشاهن کیست؟

ذعان اردن به رهگیری پهپاد‌های ایرانی در جریان درگیری اخیر میان ایران و اسرائیل، و انتشار تصویری از دختر پادشاه اردن که خلبان است، نام پادشاه اردن و خانواده‌ی او را بر سر زبان‌ها انداخته است. در ادامه با پادشاه اردن و همسر و فرزندانش بیشتر آشنا خواهیم شد.

پادشاه اردن کیست؟

عبدالله دوم با نام کامل عبدالله بن حسین پادشاه اردن است. او در سال ۱۹۹۹ به دنبال مرگ پدرش، ملک حسین به پادشاهی اردن رسید.

وی متولد سال ۱۹۶۲ در اردن است. او فرزند همسر دوم شاه ملک حسین، شاهزاده مونا الحسین (متولد شده با نام آنتوانت آرویل گاردینر در انگلیس) است و ۴ برادر و ۶ خواهر دارد.

در کودکی، آموزش ابتدایی خود را در مدرسه اسلامی پایتخت اردن گذراند، و پس از آن تحصیلات خود را در مدرسه سنت ادموند در انگلیس ادامه داد. سپس، آموزش متوسطه‌ی خود را در دبیرستان ایگلبروک و آکادمی دیرفیلد در آمریکا گذراند. وی پس از ترک دیرفیلد، به دانشگاه آکسفورد در انگلیس رفت.

در سال ۱۹۸۰، به عنوان دانشجوی دانشکده افسری سلطنتی سندهرست ِ انگلیس وارد این دانشکده شد. یک سال بعد در نتیجه‌ی یک مأموریت، با درجه‌ی ستوان دوم، وارد سواره‌نظام سلطنتی ِ انگلیس شد.

وی از روابط نزدیکی با ارتش انگلیس برخوردار است و در سواره‌نظام سبک ِ انگلیس، که یک هنگ زرهی است، دارای درجه‌ی سرهنگی و جانشین فرمانده‌ی سواره‌نظام سلطنتی است.

او همچنین مدتی در دانشکده‌ی روابط بین‌الملل ِ دانشگاه جرج‌تاون ِ آمریکا تحصیل کرد، و توانست از آنجا با کسب درجه‌ی کارشناسی ارشد روابط بین‌الملل در سال ۱۹۸۷ دانش‌آموخته شود.

همسر پادشاه اردن کیست؟

رانیا یاسین ملقب به ملکه رانیا همسر پادشاه اردن است. او در سال ۱۹۹۹ پس از به سلطنت رسیدن همسرش، ملکه‌ی اردن شد.

رانیا در سال ۱۹۷۰ در کویت از پدر و مادری فلسطینی متولد شد.

تحصیلات ابتدایی و متوسطه را در مدرسه‌ی انگلیسی کویت گذراند و در سال ۱۹۹۱ از دانشگاه آمریکایی قاهره در مصر در رشته‌ی مدیریت بازرگانی فارغ التحصیل شد. همچنین مدتی با شرکت‌های سیتی بانک و اپل در اردن همکاری داشت. وی در سال ۱۹۹۵ در مقطع کارشناسی ارشد در رشته‌ی مدیریت از دانشگاه ژنو ِ سوئیس فارغ التحصیل شد.

رانیا در سال ۱۹۹۲ زمانی که عبدالله بن حسین هنوز یک شاهزاده بود، با او در یک ضیافت شام آشنا شد و آن‌ها در سال ۱۹۹۳ با یکدیگر ازدواج کردند.

این زوج ۴ فرزند دارند، ۲ دختر و ۲ پسر به نام‌های پرنس حسین (متولد ۱۹۹۴)، پرنسس ایمان (متولد ۱۹۹۶)، پرنسس سلما (متولد ۲۰۰۰) و پرنس هاشم (متولد ۲۰۰۵).

رانیا از زمان تبدیل شدنش به ملکه‌ی اردن نقش پررنگی در ایجاد برخی اصلاحات فرهنگی و قانونی مرتبط با حقوق زنان در اردن داشته است، از جمله برخورداری از حق رأی و حق رانندگی.

فرزندان پادشاه اردن پرنس حسین

پرنس حسین، فرزند اول پادشاه اردن و ولیعهد او، متولد سال ۱۹۹۴ در اردن است.

پس از گذراندن تحصیلات پایه‌ای در اردن، در سال ۲۰۱۶ در رشته‌ی تاریخ بین الملل از دانشگاه جرج تاون ِ آمریکا فراغ التحصیل شد.

او همچون پدرش فارغ التحصیل دانشکده افسری سلطنتی سندهرست ِ انگلیس است و در نیرو‌های مسلح اردن دارای درجه‌ی نظامی است.

وی در سال ۲۰۲۳ با رجوه آل سیف، متولد سال ۱۹۹۴ در عربستان سعودی ازدواج کرد. رجوه آل سیف دختر خالد آل سیف، کارآفرین سعودی، و همسرش عزه السدیری (از خانواده‌ی مادری پادشاه عربستان ملک سلمان بن عبدالعزیز) است.

پرنسس ایمان

پرنسس ایمان، فرزند دوم پادشاه اردن، متولد سال ۱۹۹۶ در اردن است.

او همچون پدر و برادر بزرگش، فارغ التحصیل دانشگاه جورج تاون ِ آمریکا است.

پرنسس ایمان در سال ۲۰۲۳ با جمیل الکساندر ترمیوتس ازدواج کرد که متولد سال ۱۹۹۴ در کاراکاس، پایتخت ونزوئلا و اصالتاً یونانی است. جمیل الکساندر ترمیوتس دارای مدرک لیسانس در رشته‌ی مدیریت بازرگانی است و در بخش خدمات مالی در نیویورک کار می‌کند و از مؤسسان یک شرکت سرمایه گذاری در حوزه‌ی فناوری اطلاعات در نیویورک به نام Outbound Ventures است.

پرنسس سلما

پرنسس سلما، فرزند سوم پادشاه اردن، متولد سال ۲۰۰۰ در اردن است.

او همچون پدر و برادر بزرگش، در سال ۲۰۲۰ از دانشکده افسری سلطنتی سندهرست ِ انگلیس فارغ التحصیل شد.

او همچنین در سال ۲۰۲۳ در رشته‌ی باستان شناسی از دانشگاه کالیفرنیای جنوبی در آمریکا فارغ التحصیل شد.

وی در نیروی هوایی سلطنتی اردن دارای درجه ستوان یکم/خلبان است.

در روز‌های اخیر تصاویری از پرنسس سلما در شبکه‌های اجتماعی با لباس خلبانی منتشر و ادعا شد که او شخصاً در ساقط کردن تعدادی از پهپاد‌های ایرانی بر فراز حریم هوایی اردن دخالت داشته است. با این حال، بررسی‌ها نشان داده تصاویر منتشر شده از پرنسس سلما در شبکه‌های اجتماعی، مربوط به دسامبر ۲۰۲۳ و حضور او در نیرو‌های هوایی اردن برای ارسال کمک به مردم جنگ زده‌ی فلسطین بوده و ادعای مطرح شده درباره‌ی نقش او در ساقط کردن پهپاد‌های ایرانی صحت ندارد.

پرنس هاشم

پرنس هاشم، کوچک‌ترین فرزند پادشاه اردن، متولد سال ۲۰۰۵ در اردن است.

او پس از گذراندن تحصیلات پایه‌ای در اردن، در حال حاضر به تحصیل در دانشگاه جرج تاون ِ آمریکا مشغول است.

منبع: روزیاتو

tags # اردن ، اخبار جهان سایر اخبار غذای ویژه انسان‌های اولیه چه بود و چه مزه‌ای داشت؟ | دستور پخت یک غذای مخصوص نئاندرتال‌ها! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟! انسان‌های نخستین چگونه صحبت می‌کردند؟

دیگر خبرها

  • محدودیت‌های آمریکا برای حضور مقامات ایرانی در نیویورک
  • ترامپ: بایدن کشور ما را ویران کرده و بدترین رئیس جمهور تاریخ آمریکاست/ ما باید از شر بایدن خلاص شویم (فیلم)
  • اعتراف ترامپ درباره هزینه‌های آمریکا برای جنگ در خاورمیانه (فیلم)
  • رحیم‌پور ازغدی: ترامپ یقه طرف را می‌گیره می‌خواد تجاوز کنه!
  • محمد سُرور صراف لبنانی کیست و چرا موساد او را کشت؟!
  • شاهزاده سلما دختر خلبان پادشاه اردن کیست؟
  • شاهزاده سلما دختر خلبان پادشاهن کیست؟
  • بایدن ورود کشتی های روسی به بنادر آمریکا را برای یک سال دیگر ممنوع کرد
  • ترامپ بار دیگر دادگاهی شد
  • ترامپ در دادگاه خود را به خواب زد