Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-29@12:44:10 GMT

هیچ جایگزین عادلانه‌ای برای حذف کنکور وجود ندارد ‌

تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۹۴۲۱۸

هیچ جایگزین عادلانه‌ای برای حذف کنکور وجود ندارد ‌

ایسنا/لرستان مباحث پیرامون کنکور سال‌هاست ذهن دانش آموزان و مسئولین آموزش‌وپرورش را به خویش مشغول کرده و درحالی‌که شماری از کارشناسان از مزایای آن داد سخن می‌گویند، شماری دیگر آن را عین ناعدالتی می‌نامند.

در خلال پنج دهه اخیر مکرراً مباحثی در رابطه با محاسن و معایب کنکور مطرح شده که در ادامه به بیان نظر عضو ناظر مجلس در شورای سنجش و پذیرش دانشجو ‌ متناسب با حال و هوای امروز کنکور می‌پردازیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو ناظر مجلس در شورای سنجش و پذیرش دانشجو معتقد است‌ هیچ جایگزین عادلانه‌ای برای حذف کنکور وجود ندارد و در شرایط بین بد و بدتر کنکور یک گزینه بد است.

مهرداد ویسکرمی در گفت‌وگو با ایسنا در رابطه با حذف کنکور اظهار کرد: تصمیمات این چنینی باید با واقعیات جامعه تناسب داشته باشد. در جامعه‌ای که آشنابازی بیداد می‌کند و عدالت اجتماعی وجود ندارد، حذف کنکور تصمیم درستی نیست.

وی با بیان اینکه کنکور در شرایط بین بد و بدتر یک گزینه بد است، اضافه کرد: کسانی که می‌گویند کنکور حذف شود، هیچ راهکار جدی برای جایگزین آن نیاورده‌اند. در شرایط فعلی کسی جایگزین عادلانه‌ای که نخبگان جذب دانشگاه‌ها شوند و نه آن‌هایی که رانت و پارتی دارند، نداشته است.

ویسکرمی گفت: فعلاً کنکور هست و واقعیتی تلخ است و گرچه گویای توانایی افراد نیست و ایرادهای اساسی به آن وارد بوده اما فعلاً چاره همین برگزاری کنکور است.

نماینده مردم خرم‌آباد و دوره چگنی تصریح کرد: اما اگر روشی جایگزین کنکور کنیم که صرفاً هوش شناختی مورد ارزیابی قرار نگیرد و به مافیای مؤسسات کنکوری پایان دهد، قطعاً کنکور را باید حذف شود.

وی خاطرنشان کرد: به نظر بنده مؤسسات کنکوری حتی عقل دانش‌آموزان را با این روش‌های آموزشی از بین می‌بردند و عقلانیت و سواد به کسی نمی‌دهند و فقط تست‌زدن را یاد می‌دهند و در واقع در همین مسیر برای خود تجارت راه انداخته‌اند.

ویسکرمی با بیان اینکه کنکور ظلم علی السویه است، افزود: باید راهکاری پیدا شود که این عوارضی که هم‌اکنون کنکور دارد را نداشته باشد؛ مثلاً شما سؤالات را تشریحی کنید دست افراد می‌افتد و در این صورت امکان تقلب بالاست.

عضو ناظر مجلس در شورای سنجش و پذیرش دانشجو ‌در بخش دیگری از سخنان خود گفت: یکی از بحث‌های اساسی که مردم دارند از آن آسیب می‌بینند بحث سهمیه‌های کنکور است و من روی این موضوع از طرف کمیسیون آموزش مأمور شده‌ام که راهکاری بیاندیشیم تا سهمیه‌ها به سمت عدالت برود. تا می‌گوییم عدالت در سهمیه نباید ذهنیت به سمت حذف سهمیه شهدا، جانبازان و ایثارگران برود بلکه سهمیه‌های بسیار مختلفی با روش‌هایی که حتی معلوم نیست چگونه اجرا می‌شوند، وجود دارد که اگر این‌ها اصلاح شوند خیلی از دغدغه‌های مردم و داوطلبان در بحث کنکور رفع می‌شود.

وی گفت: حذف کنکور در شرایطی امکان‌پذیر خواهد بود که روش جدید عادلانه برگزار شود و افراد براساس شایستگی، سلامت، توان علمی و هوش وارد مراکز آموزش عالی شوند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی مجلس شورای اسلامی كنكور حذف کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۹۴۲۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«نون خ ۵» بعد از شب‌های قدر جایگزین «زیر خاکی ۴» می‌شود

سریال «زیرخاکی ۴» که از شب اول ماه مبارک رمضان به روی آنتن شبکه یک سیما رفت امشب به‌پایان می‌رسد و بعد از شب‌های قدر (۱۵ فروردین) قرار است فصل پنجم «نون خ» روانه آنتن این شبکه شود.

در این فصل از سریال «زیرخاکی» که همچون فصول قبل ساخته جلیل سامان است بازیگرانی همچون پژمان جمشیدی، ژاله صامتی، گیتی قاسمی و اصغر نقی زاده و... به ایفای نقش پرداخته اند.

در «نون خ ۵» نیز بازیگرانی همچون سعید آقاخانی، کاظم نوربخش، هدیه بازوند، سیروس میمنت، حمیدرضا آذرنگ، پاشا جمالی و... حضور دارند.

سعید آقاخانی، کارگردان و بازیگر «نون خ» پیشتر بیان کرده بود: فصل جدید نون خ اولین سریال جاده‌ای رسانه ملی است که لوکیشن ثابت ندارد.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری رادیو تلویزیون

دیگر خبرها

  • چسب‌های زیستی جایگزین چسب‌های صنعتی خواهند شد
  • (عکس) جایگزین سراتو به بازار آمد!
  • «اعتبار» جایگزین «دهن‌لق» شد
  • جایگزین سراتو به بازار آمد!/ عکس
  • درختان زیتون در جبالبارز جایگزین درختان جنگلی می شوند
  • رایان مسی جایگزین لیونل می‌شود
  • «نون خ ۵» بعد از شب‌های قدر جایگزین «زیر خاکی ۴» می‌شود
  • مشارکت‌محوری و مردمی‌سازی به دنبال توزیع عادلانه ثروت در نظام سلامت است
  • طوفان توییتری استقلالی ها با هشتگ واگذاری عادلانه
  • همکاری اپل با بایدو/ هوش مصنوعی چینی جایگزین گوگل می‌شود