Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- رییس کل دادگستری استان هرمزگان بر لزوم ارائه نظرات کارشناسی در مهلت قانونی و ضرورت حفظ و ارتقای شاخص بروز ماندن رسیدگی به پرونده‌ها در دستگاه قضایی استان تأکید کرد. تاریخ انتشار: 08:03 - 18 مرداد 1399 - کد خبر: ۶۴۴۵۸۲ خبرگزاری میزان- علی صالحی در جلسه کمیته رفع اطاله دادرسی، تسریع در روند رسیدگی همراه با حفظ کیفیت در تصمیم گیری را از مهمترین رسالت‌های دستگاه قضایی برشمرد و تأکید کرد: تسریع همراه با دقت نظر در رسیدگی‌های قضایی، مطالبه به حق مردم است که باید در راستای آن گام برداریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی تصریح کرد: در قالب کمیته اجرایی رفع اطاله دادرسی و با تحلیل عملکرد هر یک از شعب، نقاط قوت و ضعف، استخراج و بلافاصله راهکار‌های لازم در راستای بهبود آمار عملکرد آن شعبه و رفع نواقص و ایرادات موجود ارائه و ابلاغ می‌شود.

این مقام قضایی در استان هرمزگان کاهش زمان رسیدگی به پرونده‌های وارده را روشی مناسب در جلب اعتماد و رضایت عمومی بیان کرد و افزود: کمیته رفع اطاله دادرسی باید با فعالیت مداوم به منظور بروز ماندن رسیدگی‌ها در استان تلاش نماید.

صالحی ضمن تأکید بر لزوم نظارت دقیق قضایی بر عملکرد کارشناسان رسمی دادگستری، عدم وصول به موقع نظرات کارشناسی و عدم ارجاع به کارشناسان مرتبط را از جمله موارد مهم در شکل گیری اطاله دادرسی عنوان کرد و یادآور شد: ضرورت دارد کارشناسان رسمی با صدور نظرات متقن و در چارچوب مهلت قانونی، دستگاه قضایی استان را به منظور حفظ و ارتقای شاخص بروز ماندن رسیدگی‌ها یاری رسانند.   بیشتر بخوانید: بازدید از پیش اعلام نشده رییس کل دادگستری استان هرمزگان از حوزه‌های قضایی شمال استان

انتهای پیام /

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: دادگستری استان هرمزگان اطاله دادرسی اطاله دادرسی رسیدگی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۹۴۳۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص شعب ویژه قضایی برای رسیدگی تخصصی به پرونده های میراث فرهنگی گلستان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان حیدر آسیابی افزود : در این راستا شعب ویژه برای رسیدگی تخصصی به جرائم حوزه میراث فرهنگی در دادسراها و محاکم استان اختصاص می یابد.
محمود اسپانلو ،دادستان مرکز استان هم در این بازدید گفت: حفظ و حراست از میراث فرهنگی  استان از وظایف اصلی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی است و در دادگستری استان هم  آمادگی هر گونه همکاری در این راستا را دارد.
محمود اسپانلو از مسئولان این اداره خواست: مسئولیت ها و تکالیف دستگاه های اجرایی و خدمات‌رسان در حوزه بافت‌ها و بناهای تاریخی را به دادستانی اعلام کنند تا از باب حقوق عامه پیگیری کنیم.
محمدجواد ساوری مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان هم در این بازدید گفت: شهر تاریخی استرآباد به دلیل وسعت کار مرمت و احیا، اعتبارات موردنیاز، همچنین تأثیر احیاء آن بر توسعه و رونق گردشگری استان از پروژه‌های مهم استان است.
خانه تاریخی شعرباف ، مدرسه تاریخی تقوی، خانه تاریخی شیرنگی، سرای باقری‌ها(هتل بوتیک هفت پیکر)، خانه تاریخی شفیعی‌ها و خانه تاریخی رضاقلی‌نژاد(هتل بوتیک سرای خان)، امامزاده نور (ع)، خانه تاریخی میرشهیدی و باغ مزار استاد محمدرضا لطفی از جمله بناهایی بود که مسئولان قضایی استان از آن دیدن کردند.

دیگر خبرها

  • وزرای خارجه ایران و ترکیه بر ضرورت آتش‌بس در غزه تاکید کردند
  • حمایت دستگاه قضایی از اجرای طرح عفاف و حجاب در استان
  • دستور مهم اژه ای به مسئولان قضایی
  • یک واحد مرغ فروشی متخلف در سبزوار پلمب شد
  • اختصاص شعب ویژه قضایی برای رسیدگی تخصصی به پرونده های میراث فرهنگی گلستان
  • ضرورت رسیدگی سریع‌تر به سیل‌زدگان مناطق جنوبی کشور
  • دستگیری عامل انتشار فیلم آدم ربایی در فضای مجازی در زابل
  • لزوم مقابله با گران فروشی در داروخانه‌های قم
  • ۱۰راهکار مقابله با قاچاق کالا و ارز
  • توسعه دادرسی الکترونیک در حوزه‌های قضایی زنجان