Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، این روزها وضیعت مشهد قرمز است و با توجه به اینکه استفاده از ماسک در کاهش انتقال و قطع زنجیره بیماری کرونا موثر بوده، "زدن ماسک"  الزامی است.   مدافعان سلامت در خط مقدم مبارزه با کرونا در حال خدمت به مردم هستند و مردم هم در سنگری دیگر در تلاش اند تا در این جنگ تمام عیار با کرونا باری از دوش جامعه بردارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  گروه‌های جهادی  برای تامین نیاز ماسک مردم پای کار آمدند تا سهمی در کاهش شیوع این ویروس داشته باشند.     راه اندازی کانون «خواهران شهدا» به منظور برپا نگه‌داشتن عَلَم برادرانشان خواهر شهید حسین محرابی با تاسیس انجمنی به نام «خواهران شهدا» و با جذب خواهران شهدای دفاع مقدس و دفاع از حرم و دیگر بانوان و دختران نوجوان به عنوان خواهر معنوی شهید، فرهنگ شهید و شهادت را به همه خانواده‌های ایرانی وارد کند.

شهید حسین محرابی ۱۰ آذرماه ۹۵ در آخرین روز ماه صفر و همزمان با شهادت امام رضا (ع) در سن ۳۹ سالگی در پیکار با تروریست‌های داعشی در حلب سوریه به شهادت می‌رسد و پیکر مطهرش پس از طواف حرم مولایش امام هشتم شیعیان در بهشت رضا (ع) آرام می‌گیرد.

حالا چهار سالی از شهادت او گذشته و خواهرش آرام محرابی به پاس قدردانی از زحمات شهدا و زنده نگه داشتن آرمان و هدف آنان انجمنی به نام انجمن «خواهران شهدا» را راه اندازی کرده است.

آرام محرابی خواهر این شهید با بیان اینکه خواهران شهدا همیشه سعی در برپا نگه‌داشتن عَلَم برادرانشان را دارند، می گوید: پیش از شهادت برادرم همیشه دوست داشتم با خانواده‌های شهدا ارتباط عمیق و صمیمانه‌ای داشته باشم، اما متاسفانه این توفیق حاصل نشد. پس از شهادت برادرم در جلسات مختلف حضور می‌یافتم یا دعوت می‌شدم "به خصوص در مدارس" روایتگری می‌کردم. کم کم متوجه شدم که چقدر جوانان و نوجوانان تشنه معارف و انقلاب اسلامی هستند.   او می افزاید: به مرور سعی کردم با دیگر خواهران شهدا ارتباط بگیرم و در مدارس و محافل بانوان حضور بیشتر و با اطلاعات بهتر داشته باشیم و به همین منظور در اولین روز فروردین ماه امسال انجمن خواهران شهید را رسما آغاز کردیم. اوایل با تعداد انگشت شماری از خواهران شهید کار خود را شروع کردیم و پس از گذشت بیش از ۸ ماه خوشبختانه روز به روز بر این تعداد افزوده می‌شود.   خواهرشهید محرابی ادامه می دهد: هدف ما تنها جذب خواهران شهدا نبوده، بلکه همه دختران و بانوان می‌توانند با عنوان خواهر معنوی شهید عضو انجمن ما شوند. هدف از این کار نیز زنده نگه داشتن یاد شهدا در همه خانواده‌های ایرانی است. انجمن ما در حال حاضر در مشهد فعال است، اما قصد داریم در سطح استان آن را گسترش دهیم و از خواهران شهدای دیگر شهرستان‌های استان نیز دعوت کنیم.   محرابی بیان می کند: تقاضا‌های بسیاری از شهر‌های دیگر استان‌ها هم برای فعال شدن این انجمن داشته ایم که امیدواریم این انجمن بتواند فعالیتی در سطح کشور داشته باشد.    

بیشتربخوانید:

وضعیت قرمز کرونا در خراسان رضوی همراه با موج همدلی برای شکست ویروس کرونا سیر نزولی میزان مرگ و میر بر اثر کرونا در مشهد   تولید یک هزار ماسک در یک روز از زمان شیوع ویروس کرونا در کشور کانون خواهران شهدا محل کار‌های جهادی شده است.   او تصریح می کند: در شرایط بحرانی کرونایی که با کمبود ماسک مواجه بودیم یک هزار ماسک را با همکاری ۶۰ خانواده در یک روز درست کردیم.

مدیر کانون فرهنگی خواهران شهدا تاکید می کند: یک سرباز حوزه مقاومت بسیج پنج روز ایام مرخصی نوروزی خودش را وقف کمک برای توزیع ماسک‌ها در سطح شهر کرد.

محرابی با اشاره به دیگر اقدامات کانون خواهران شهدا در ایام کرونا، اظهار کرد: به عنوان مثال اگر پارچه کم می‌آوردیم در شبکه‌های مجازی اطلاع‌رسانی می‌کردیم و گا‌ها به‌خاطر دو متر پارچه تترون کیلومتر‌ها طی می‌کردم و آن را تحویل می‌گرفتم.   هدیه به زائران و خادمان امام رضا (ع) او می افزاید: به همت کانون فرهنگی خواهران شهدا، هیئت مذهبی رایة العباس (ع)، هیئت بیت الرقیه (س) و گروه جهادی شهید مدافع حرم حسین محرابی در روز ولادت حضرت رضا (ع) تعداد هشت بسته ماسک به نیت امام هشتم (ع) در میان زائران و خادمان امام رضا (ع) توزیع شد.

مدیر کانون فرهنگی خواهران شهدا ادامه می دهد: در هر کدام از این بسته‌ها تعداد ۳۱۳ عدد ماسک قابل شست‌وشو وجود داشت که دو بسته ۳۱۳ تایی از آن‌ها همراه با پیکسل عکس شهدا بود و ماسک‌های مزین شده به عکس شهدا در میان زائران حضرت توزیع شد.

محرابی با اشاره به زحمات خادمان حضرت در دهه کرامت، بیان می کند: دو بسته ۳۱۳ تایی از این ماسک‌ها نیز در میان خادمان توزیع شد تا از زحمات این عزیزان در روز‌های پرشور دهه کرامت تجلیل شود. هزینه تهیه این ماسک‌ها توسط خواهران شهدا از شهر‌های مختلف تامین شده است.   توزیع ماسک به نیت امام هشتم در روز عیدسعید غدیر

او تصریح می کند: به نیت امام هشتم هدیه روز عید غدیر به صورت رایگان در مناطق حاشیه شهر و بین نیازمندان، ۸ بسته ۱۱۰ تایی ماسک با پیکسل  توزیع می‌کنیم.

مدیر کانون فرهنگی خواهران شهدا تاکید می کند: همچنین ۷۰۰تا ماسک هدیه به همایش بانوان ولایی مصادف با میلاد امام هادی (ع) در حرم مطهر رضوی توزیع شد.

محرابی اظهار کرد: یکی از دیگر برنامه‌های پیشرو دوخت هزار عدد ماسک برای ناحیه حمزه سیدالشهدا بلوار شهید برونسی می‌باشد.


آزادی زن زندانی به همت کانون خواهران شهدا  این کانون به جز کارهای جهادی و تولید ماسک در زمینه آزادی زندانیان هم فعالیت می کند.   او می افزاید: در روز تشییع پیکر مطهر شهید سردار سلیمانی، خانواده این زن زندانی به نزد من آمدند و اعلام کردند که به دو شهید بزرگوار مدافع حرم محرابی و سلیمانی متوسل شده‌اند تا آزادی مادر خانواده را از آن‌ها بخواهند. ما در کانون خواهران شهید بر این باوریم که باید به اعتقادات مردم ارج نهیم به همین منظور تقویت این اعتقادات هر چه از دستمان برمی‌آید برای آن‌ها انجام دهیم. از همین رو با خانواده شاکی صحبت کردیم تا در صورت امکان رضایت آن‌ها را جلب کنیم پس از صحبت با خانواده شاکی به این نتیجه رسیدیم که با جمع‌آوری کمک‌های مردمی بدهی این زندانی را که مادر سه فرزند است بپردازیم و به کانون خانواده بازگردانیم.

کانون خواهران شهدا همچنان در آزادی زندانیان فعالیت می‌کند و تا اکنون در آزادی دو زندانی دیگر کمک کرده است.

خواهران شهدای دفاع مقدس و مدافعان حرم جهادگرانی که امروز به کمک مدافعان سلامت شتافته و با تولید و توزیع ماسک و باری از دوش سفیدپوشان سلامت برداشته اند که همچنان پای کارند تا کمبود موجود در این زمینه‌ها را برطرف کنند و این فعالیت‌ها تا پایان شکست ویروس کرونا ادامه دارد.

گزارشگر:زهراقره ای انتهای پیام//ز.ق

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مدافعان حرم تولید ماسک کارجهادی ویروس کرونا نگه داشتن امام هشتم توزیع شد ماسک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۹۴۳۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تیم شهید نادری قهرمان جام ۳ جانبه روستایی نهاوند شد

رئیس هیئت ورزش روستای وبازی‌های بومی ومحلی شهرستان نهاوند گفت: در این دوره از مسابقات تیم مینی فوتبال شهید رسانه الله مراد نادری روستای تکه در دیدار فینال با نتیجه ۲ بر ۱ تیم شهید سهرابی را بردو تیم شهید پیرزادی با نتیجه ۳ بر ۱ در ضربات پنالتی تیم کانون هلال احمر را برد.

ترکاشوند گفت: در مسابقه دو صحرانوری به ترتیب در رده نونهالان و نوجوانان تیم شهید نادری با کسب ۴۰۰ امتیاز اول شد تیم کانون هلال احمر با کسب ۳۰۰ امتیاز دوم شد و تیم شهید سهرابی و پیرزادی با کسب ۲۵۰ امتیاز به صورت مشترک سوم شدند .

او گفت: در مسابقات دارت که ۲۰ نفر شرکت داشتند تیم شهید نادری با ۳۵۰ امتیاز اول شد تیم کانون هلال احمر دوم شد و تیم شهید پیرزادی سوم شد.

رئیس هیئت ورزش روستای وبازی‌های بومی ومحلی شهرستان نهاوند گفت: این مسابقات به مدت ۲ روز به صورت صبح و بعد از ظهر برگزار و در پایان با دادن مدال کاپ و هدایایی از برترین‌ها تقدیر و نفرات برتر به مسابقات استانی بازی‌های بومی و محلی معرفی شدند.

 ترکاشوند گفت: این مسابقات با کمک پایگاه بسیج کانون فرهنگی و هنری مساجد دهیاری و شورای اسلامی بخش مرکزی وهیئت ورزش روستای وبازی‌های بومی ومحلی شهرستان نهاوند و اداره ورزش و جوانان نهاوند برگزار شد.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • اختصاص ۵ میلیارد تومان به بنیاد شهید ایلام در سفر اول رییس جمهوری
  • تیم شهید نادری قهرمان جام ۳ جانبه روستایی نهاوند شد
  • گرامیداشت یاد و خاطر سردار شهید حجازی در دلگان
  • آب شیرین‌کُن شناور راهکاری فناورانه برای مبارزه با خشکسالی
  • ایثارگری‌های جبهه مقاومت ‌برای نسل جدید بازگو شود
  • شهدای عرصه هویت ملی استان سیستان و بلوچستان
  • قدردانی امیرعبداللهیان از خانواده شهید طهرانی مقدم
  • مروری برچند خبر از گوشه و کنار آذربایجان غربی
  • شهید «شمسی پور» شهید شاخص ورزشی کشور 
  • یادواره سردار شهید سیدمحمدحجازی در فریمان