Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرآنلاین و به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد اروند،معاون سرمایه گذاری و توسعه کسب و کارهای این سازمان در آئین بهره برداری از این سه پروژه که در قالب طرح توسعه شرکت تولیدی ، صنعتی شمس جاوید اروند در شهرک صنعتی شماره یک آبادان انجام شده است، ضمن تبریک عید غدیر خم و روز خبرنگار همچنین قدردانی از سرمایه گذاران بخش خصوصی در راه اندازی این مجموعه تولیدی و صنعتی، اظهار کرد: بنا بر قولی که به مردم منطقه دادیم قرار شد تا در قالب “نهضت جهش تولید در سرزمین فتح” هر هفته یک پروژه را در بازده زمانی سوم خرداد سالروز فتح خرمشهر تا پنجم مهر سالروز شکست حصر آبادان به سرانجام برسانیم و اگر چه شاید در ابتدای کار ، این حرف شاید در حد یک شعار قلمداد می شد اما امروز خداوند را شاکریم که در افتتاح هشتمین پروژه از این نهضت با عنوان ” طرح توسعه شرکت شمس جاوید اروند ” با بیش از ۳۵ میلیارد تومان سرمایه گذاری، زمینه اشتغال ۱۳۳ نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم ایجاد شده است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سید علی موسوی با اشاره به راهبردهای سازمان منطقه آزاد اروند در سال جهش تولید افزود: ویژگی عمده این پروژه «صادرات محور» بودن محصولاتش یعنی یکی از اصلی ترین راهبردهای سازمان منطقه آزاد اروند است که طبق آنچه در این باره گفته ایم از محصولات صادرات محور در جهت تحقق یکی از اهداف و راهبردهایمان حمایت می کنیم.

معاون سرمایه گذاری و توسعه کسب و کارهای سازمان منطقه آزاد اروند تصریح کرد: خوشبختانه ظرف چهار ماه گذشته ۳۰ میلیون دلار از تولیدات منطقه اروند به کشورهای حوزه ی خلیج فارس و اروپایی صادر شده است.

سید علی موسوی یادآور شد: امید می رود با آغاز فعالیت این پروژه ها و افزوده شدن تولیداتشان به چرخه صادرات محصولات منطقه، بتوانیم رکورد سال گذشته که بیش از ۲۲۰ میلیون دلار در سال بود را در سال جاری بشکنیم.

این مقام مسئول گفت: به رغم شیوع ویروس کرونا و تحریم های ظالمانه در چهار ماهه ی گذشته ، بخش خصوصی داخلی بیش از ۳۷۰ میلیارد تومان در منطقه سرمایه گذاری کرده است که این میزان سرمایه گذاری در مقایسه با مدت مشابه پارسال بیش از۲۰ درصد رشد سرمایه گذاری داخلی را نشان می دهد.

46

کد خبر 1419252

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان خوزستان سازمان منطقه آزاد اروند سرمایه گذاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۹۴۴۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانش‌ بنیان شدن کشاورزی در گرو باور به نقش محوری روستاها است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، نادرقلی ابراهیمی اولویت‌دارترین و مهم‌ترین مساله امروز کشور را اقتصاد دانست و افزود: اصل کلیدی و راهبردی در تحول کشور نیز، دخیل کردن مردم برای تحول در اقتصاد است.

وی ادامه داد: روستاها که مهم‌ترین رکن تولید بخش کشاورزی بوده و هنوز هم بیش از یک سوم جمعیت کشور را در خود جای داده، نیازمند نگاه اقتصادی حمایتی است و باید برای تحقق، آن حقیقتاً بخش کشاورزی در ارکان تصمیم گیری به‌حساب آید و حداقل سهم خود را به دست آورد.

به گفته او در جهان امروز به ندرت کشور پیشرفته صنعتی را بدون کشاورزی پیشرفته و صنعتی خواهیم دید و اغلب کشورهای پیشرفته دارای کشاورزی مدرن هستند.

ابراهیمی لازمه ایجاد شرایط لازم در راستای جهش بخش کشاورزی به سوی امنیت غذایی پایدار و تحقق بهره وری را تغییر تفکر و نگاه قوای سه گانه کشور به روستاها و تولید محصولات کشاورزی دانست و اظهار کرد: قوای سه گانه کشور باید روستاها را یکی از محورهای اصلی توسعه دیده و استقلال کشور را وابسته به آن ببینند.

مدیر برنامه ملی توسعه شهرک‌های گلخانه‌ای و شیلاتی تاکید کرد: تا این تغییر نگاه شکل نگیرد، قطعا برای روستاها در جذب و جلب سرمایه‌های داخلی و خارجی، صنعتی و دانش‌بنیان کردن کشاورزی، توسعه صنایع تبدیلی، غذایی و افزایش بهره‌وری این بخش مهم اقتصادی تلاش موثر صورت نخواهد گرفت.

وی ضمن بیان اینکه نگریستن به خودکفایی بدون توجه به الزامات پایداری آن، همواره کشور را با آسیب پذیری مواجه خواهد کرد؛ گفت: از الزامات توسعه پایدار، نگاه جدی همراه با برنامه‌های مدون به منابع پایه از جمله منابع آب و خاک کشور و اعمال روش‌های بهره ور با ملاحظات محیط‌زیستی در زیست‌بوم کشور است.

ابراهیمی ضمن بیان اهمیت اقتصادی کردن بخش کشاورزی و افزایش ارزش افزوده آن، اذعان کرد: ضروری است، کشاورزی از حالت اقتصاد معیشتی به حالت اقتصاد مدرن صنعتی تبدیل شود و این مهم میسر نیست مگر آنکه آنقدر سرمایه گذاری در بخش را بالا ببریم تا ملاحظه شود که کار کشاورزی برای تولیدکنندگان آن مقرون به صرفه است.

او در پایان تصریح کرد: در سال‌های گذشته حداکثر سرمایه‌گذاری انجام شده بین ۴ تا ۶ درصد کل سرمایه‌گذاری‌های کشور بوده که قطعاً در حد و اندازه کشاورزی ایران نیست.

کد خبر 6079989 مهتاب چابوک

دیگر خبرها

  • صدور ۹۶ جواز تاسیس واحدهای صنعتی و تولیدی در تربت حیدریه
  • دانش‌ بنیان شدن کشاورزی در گرو باور به نقش محوری روستاها است
  • ۶۱ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری صنعتی در آذربایجان‌غربی محقق شد
  • تحقق ۶۱ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری صنعتی در آذربایجان‌غربی
  • ۱۷ پروانه بهره‌برداری صنعتی در غرب خراسان رضوی صادر شد
  • رشد ۱۶۱ درصدی اشتغال در صنعت آذربایجان‌غربی
  • بزرگترین شهرک صنعتی اردبیل بازسازی می‌شود
  • اشتغال بیش از ۸۰۰۰ نفر در شهرک صنعتی ۲ اردبیل
  • اجرای ۱۲ طرح عمرانی و زیربنایی در منطقه آزاد ماکو
  • زیرسازی ناحیه صنعتی نیر تکمیل می‌شود