Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهرام احمدی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: از ابتدای امسال تاکنون ۵۰۰ مورد پایش از محل دفن زباله در سطح استان انجام شد، که به شهرداران، دهیاران و بخشداران متخلف تذکر و در صورت رعایت نکردن تذکرات،این افراد به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.

به گفته وی، سال گذشته یکهزار و ۵۰۰ مورد پایش از محل دفن زباله در سطح استان انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به شیوع ویروس کرونا اظهار داشت: با شیوع این ویروس نظارت بر اماکن دفن زباله و پسماند در استان افزایش یافته است.

احمدی افزود: با توجه به اینکه ماسک‌ها و دستکش‌ها نیز در این ایام به عنوان زباله عفونی محسوب می‌شود، اداره کل حفاظت محیط زیست به عنوان یک مرجع نظارتی، به دفن بهداشتی این زباله‌ها نظارت می‌کند.

وی اظهار داشت: به ‌منظور نظارت بیشتر بر دفن زباله به شهرداران، بخشداران،  دهیاران، استاندار و فرمانداران  استان بخشنامه ارسال شد که جلوی  فعالیت زباله گردها گرفته شود، دفن اصولی زباله با حفر ترانشه و دفن زباله و ریختن آهک انجام شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بر بی‌خطرسازی زباله‌های بیمارستانی و مراکز درمانی، مطلب‌ها و آزمایشگاه‌ها تاکید کرد و گفت: قرار دادن سطل زباله مخصوص دستکش و ماسک در ادارات و همچنین مناطق پر تردد شهر مورد تاکید است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری محیط گفت: روزانه بیش از ۷۰۰ تن زباله در استان تولید می‌شود که به دلیل نبود زیرساخت‌های لازم برای بازیافت، کمپوست و اجرایی نشدن طرح‌های تفکیک از مبداء این زباله‌هابه صورت سنتی دفن می‌شود.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری دارای ۱۰ شهرستان با جمعیتی افزون بر ۹۷۹ هزار نفر است.

برچسب‌ها سازمان حفاظت محیط زیست چهارمحال وبختیاری دفع زباله

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان حفاظت محیط زیست چهارمحال وبختیاری دفع زباله سازمان حفاظت محیط زیست چهارمحال وبختیاری دفع زباله محیط زیست دفن زباله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۹۴۵۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت دفن زباله در اردستان مناسب نیست

رئیس محیط زیست شهرستان اردستان، گفت: وضعیت دفن زباله در اردستان مناسب نیست در حالی که روزانه تا ۴۵ تن زباله در محل دفن زباله تخلیه می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردستان، حسین شواخی ظهر امروز در نشست خبری با اشاره به شعار هفته زمین پاک که به نام «مشارکت مردم، ایران در برابر پلاستیک، نجات زمین» نام گرفته است، اظهار داشت: تمام برنامه‌هایی که در هفته زمین پاک برنامه‌ریزی شده به منظور بالابردن سطح فرهنگ عمومی و آشنایی مردم با مبانی حفاظت از محیط زیست و فراگیری آموزش آن‌ها برای داشتن محیط زیست تمیز و دور از آلودگی است.

وی افزود: محیط زیست شهرستان اردستان در سال گذشته ضمن پایش تعداد 160 مورد از صنایع تعداد 193 مورد استعلام و 62 اخطاریه صادر و 31 مورد هم شکایت به ثبت رسانده است و با برگزاری 101 جلسه تعداد چهار مورد جلسات کارگروه پسماند و تعداد هشت مورد جلسات مرتبط با پسماند را برگزار کرده و 13 مورد مکاتبات با موضوع پسماند داشته و 96 مورد هم بازدیدهایی در حوزه پسماند را انجام داده است.

رئیس محیط زیست شهرستان اردستان با بیان اینکه در سال گذشته این اداره تعداد 76 مورد پیگیری قضایی داشته است، گفت: تعداد 23 مورد از این پیگیری‌های قضایی منجر به صدور رأی شده است و از تعداد 38 مورد معادن نیز پایش صورت گرفته است .

وی با اشاره به این موضوع که واحدهای صنعتی که در لیست صنایع آلایندگی قرار می‌گیرند، باید نسبت به پرداخت عوارض سبز اقدام کنند، افزود: تعداد 10 مورد از صنایع شهرستان اردستان در سال گذشته در لیست صنایع آلاینده قرار گرفته که توسط دارایی استان یک درصد از فروش آن‌ها را به صورت متمرکز و بر اساس سرانه جمعیت برای کل استان تخصیص می‌دهد که شهرداری‌ها، بخشداری‌ها و دهیاری‌ها از این عوارض منتفع می‌شوند.

شواخی با تاکید بر اینکه وضعیت دفن زباله‌های شهرستان اردستان مناسب نیست، تصریح کرد: در حال حاضر بیش از 40 تا 45 تن زباله روزانه در محل‌های دفن زباله تخلیه می‌شود و شاهد هستیم که افراد نخاله‌های ساختمانی خود را در محدوده شهر تخلیه می‌کنند و متاسفانه تاکنون در این زمینه گزارش به ما نرسیده است که در صورت رسیدن گزارش با مستندات با افراد خاطی طبق قانون برخورد قضایی می‌شود و همچنین پیگیری ساخت کارخانه بازیافت مشترک در اردستان 10 ساله شد.

رئیس محیط زیست شهرستان اردستان با اشاره به برخورد با افرادی که اقدام به شکار می‌کنند افزود: در سال گذشته این اداره تعداد هشت سلاح مجاز و تعداد دو مورد سلاح غیر مجاز کشف کرده و در این رابطه 20 نفر متخلف هم دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شده‌اند.

وی گفت: شهرستان اردستان دارای دو منطقه حفاظت شده است که یکی از آن‌ها پناهگاه حیات وحش خارو یا همان کوه بزرگی که مدیریت قسمتی از آن که 200 هزار هکتار است در حوزه قضایی شهرستان اردستان قرار دارد و منطقه حفاظت شده کهیاز هم که 92 هزار هکتار بوده که کلا در شهرستان اردستان قرار دارد و در خارو یک پاسگاه محیط بانی در حال ساخت است که هنوز فعال نشده و تقریبا 90 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و به کمک معادن و ظرفیت مسئولیت اجتماعی که وجود دارد انشالله به زودی افتتاح خواهد شد.

شواخی بیان کرد: این اداره در بخش منطقه حفاظت شده کهیاز هم یک پاسگاه فعال محیط بانی وجود دارد و یک جان پناه هم در روستای کهیاز وجود دارد که 100 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و منتظر تجهیزات و راه‌اندازی هستیم و این مناطق به جهت وجود گونه‌های مختلف قوچ، بز، میش، کل جبیر و زاغ بور که یک گونه خاص ایران بوده و در مناطق کویری یافت می‌شود که در اردستان تصویر آن به ثبت رسیده است.

رئیس محیط زیست شهرستان اردستان همچنین ضمن اشاره به زباله‌های بیمارستانی و خطرناک، افزود: زباله‌های بیمارستان پیرو قانون باید توسط دستگاه‌های بی‌خطر عادی‌سازی شود که باز هم این کار را صورت نمی‌دهد و اسم آن عادی نیست و در ماده قانونی آن بعد از عادی‌سازی شهرداری‌ها وظیفه دارند به عنوان زباله عادی آن را جمع‌آوری کنند.

وی گفت: در حال حاضر در کل کشور پسماند بی‌خطر ساز عادی تلقی نمی‌شود و باید یک ترانشه و یک مدیریت جدا داشته باشد و در شهرستان اردستان علی‌رغم داشتن مصوبات حتی یکی از شهرهای اردستان را که در این موضوع محکوم شده هنوز نتوانسته‌اند این کار را درست انجام دهند و وظیفه بیمارستان‌ها و نظام پزشکی است که موضوع را پیگیری کند اما آن‌ها که متولی کار هستند در حالی که هیچ همکاری نکرده‌اند.

انتهای پیام/802/

دیگر خبرها

  • اجرای طرح اجتماعی پسماند در ۵ شهر و ۱۰ روستای چهارمحال‌ و بختیاری
  • پرورش‌دهنده حلزون در شهرضا به مراجع قضایی معرفی شد
  • پسماند و زباله معضل اصلی شهرها و روستاهای چهارمحال و بختیاری
  • معرفی ۳۶۷ متخلف زیست محیطی به مراجع قضایی آذربایجان غربی
  • مدیریت اجتماعی پسماند در ۱۵ شهر و روستای چهارمحال وبختیاری
  • طرح پاکسازی زباله در چهارمحال و بختیاری
  • پاکسازی محیط زیست از زباله در سربیشه
  • اقدامات مناسب برای کاهش مصرف پلاستیک انجام شود
  • دفن غیراصولی پسماند در ۱۰۱ نقطه چهارمحال و بختیاری
  • وضعیت دفن زباله در اردستان مناسب نیست