Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@07:26:36 GMT

کتاب تاریخ شفاهی دوبله چاپ شد

تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۹۴۶۱۴

کتاب تاریخ شفاهی دوبله چاپ شد

به گزارش خبرنگار مهر، کتاب «نرم‌تر از بانگ پرها (تاریخ شفاهی دوبله)» نوشته صادق وفایی به‌تازگی توسط انتشارات نگاه منتشر و راهی بازار نشر شده است.

این‌کتاب دربرگیرنده ۱۶ مصاحبه گویندگان و مدیران دوبلاژ کشور است که از سال ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۷ انجام شده‌اند. در این‌کتاب با یکی از گویندگان، دو مصاحبه کوتاه و بلند در دو موقعیت متفاوت انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صادق وفایی داستان‌نویس و کارگردان تئاتر طی سال‌های گذشته به‌عنوان پژوهشگر تاریخ دوبله ایران نیز فعالیت کرده و حاصل پژوهش‌های وی در این‌کتاب به چاپ رسیده است.

«نرم‌تر از بانگ پرها» علاوه بر مصاحبه‌هایش، دربرگیرنده پیشگفتاری درباره چگونگی شروع به‌کار دوبله در ایران، دوبله ایران در ایتالیا،‌ استودیوها و گویندگان، چهره‌های تاثیرگذار و گمنام،‌ سال‌های طلایی دهه ۴۰، اعتصاب‌های دهه ۵۰، روبیک‌های دوبلاژ ایران، آنونس‌گویی در دوبله و ... است. نویسنده کتاب درباره انتخاب نام این‌اثر هم گفته این‌توصیف را از شعر «شب در کشتزاران» نادر نادرپور انتخاب کرده و آن را در حکم استعاره‌ای از صداهای زیبا و ماندگار دوبلاژ ایران گرفته است.

گفتگوهای مندرج در این‌کتاب به‌ترتیب عبارت‌اند از:

گفتگو با هوشنگ لطیف‌پور، گفتگو با منوچهر والی‌زاده، گفتگو با بهرام زند، گفتگو با پرویز بهرام، گفتگو با تورج نصر، گفتگو با خسرو خسروشاهی، گفتگو با جلال مقامی،‌ گفتگو با نصرالله مدقالچی، گفتگو با ژرژ پطروسی، گفتگو با کوروش فهیمی، گفتگو با سعید مظفری، گفتگو با حمید منوچهری، گفتگو با پرویز ربیعی، گفتگو با شهروز ملک‌آرایی، گفتگو با مینو غزنوی، گفتگو با کوروش فهیمی.

در قسمتی از این‌کتاب که مربوط به گفتگو با جلال مقامی است، می‌خوانیم:

* خانم هاشم‌پور از مقطعی به بعد به دوبله نیامده است. کارهای ایشان را که مرور می‌کردم، به نظرم رسید سریال «معصومیت از دست رفته» آخرین کاری بوده که ایشان در آن گویندگی کرده است. اگر اشتباه نکنم، یعنی سال ۸۱ یا باید بگویم اوایل دهه ۸۰. اخیرا هم تلویزیون سریال «قصه‌های جزیره» را پخش می‌کرد که ایشان در آن، جای جکی باروز و شخصیت خاله هتی صحبت می‌کرد.

بله. آن سریال را خودش دوبله کرد.

* علت این قهر و کناره‌گیری خانم هاشم‌پور از دوبله چیست؟

به آن‌معنا، قهری در کار نیست. گفت «خسته شده‌ام و دیگر نمی‌خواهم کار کنم.» اتفاقا خیلی هم به او اصرار کرده و برای کارهای مختلف دعوتش کردند ولی نرفت. مرحوم فرج‌الله سلحشور برای سریالی از او دعوت کرد ولی قبول نکرد. مشکلی هم نداشت و گفت: «به احترام شما به سخنانتان گوش می‌دهم ولی پاسخ نهایی‌ام "نه" است.»

این‌کتاب با ۳۸۴ صفحه، شمارگان ۳۰۰ نسخه و قیمت ۶۲ هزار و ۵۰۰ تومان منتشر شده است.

کد خبر 4991101

منبع: مهر

کلیدواژه: دوبله نشر نگاه انتشارات نگاه منوچهر والی زاده بهرام زند منوچهر اسماعیلی مینو غزنوی خسرو خسروشاهی ترجمه ادبیات کودک و نوجوان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ادبیات جهان ویروس کرونا رایزنی فرهنگی معرفی کتاب ادبیات داستانی انقلاب مشروطه خانه کتاب تجدید چاپ کتاب و کتابخوانی انتشارات سروش روز خبرنگار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۹۴۶۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم رونمایی از کتاب چالش های تاریخی

مراسم رونمایی از کتاب چالش های تاریخی (چرخش قلم و سخن در سیر تاریخ) با خوانش دو سویه هشت مقطع مهم تاریخ ایران، امروز چهارشنبه پنجم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در مرکز همایش های بین المللی سازمان اسناد و کتابخانه ملّی ایران سالن حکمت برگزار شد.در این نشستِ تخصصی عباس سلیمی نمین، حجت الاسلام مرتضی اشراقی نوه امام خمینی (ره)، حسین صفارهرندی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، موسی حقانی رئیس موسسه تاریخ معاصر ایران و رضا پور حسین رئیس دانشکده روانشناسی دانشگاه تهران حضور داشتند. به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3074371 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • ثبت و ضبط تاریخ شفاهی یزد قدیم در اولویت مرکز اسناد
  • ثبت تاریخ شفاهی یزد قدیم، از اولویت های مرکز اسناد و کتابخانه ملي استان يزد
  • مراسم رونمایی از کتاب چالش های تاریخی
  • تجلیل از مردی که به تاریخ شفاهی رادیو مشهور است
  • لزوم نگاه منصفانه به شکست‌ها و پیروزی‌ها در جنگ
  • «رضاخان را بهتر بشناسیم»
  • گفتگو درباره کتاب «بازآرایی نهاد دین در برابر نهاد دولت»
  • تاریخ طب در ایران پس از اسلام در فهرست صد کتاب ماندگار قرار گرفت
  • خدمات محمود نجم‌آبادی به علم پزشکی
  • بحث و گفتگو درباره کتاب «قرآن، هرمنوتیک و باطن در تشیع»