Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-18@06:59:28 GMT

دلیل شیعه بودن جنیان در بیان آیت‌الله بهجت + فیلم

تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۹۴۹۰۳

دلیل شیعه بودن جنیان در بیان آیت‌الله بهجت + فیلم

‍‍‍‍‍‍

حضرت آیت‌الله بهجت قدس‌سره در سخنرانی خود در درس خارج اصول به تاریخ ٨ اردیبهشت ١٣٨٨ (۲۰ روز پیش از ارتحال) به موضوع مهمی در خصوص جنیان و اعتقادات آن‌ها اشاره کرد.

به گزارش خبرنگار قرآن و فعالیت‌های دینی خبرگزاری فارس، حضرت آیت‌الله بهجت قدس‌سره در سخنرانی خود در درس خارج اصول به تاریخ ٨ اردیبهشت ١٣٨٨ (۲۰ روز قبل ارتحال) به موضوع مهمی در خصوص جنیان و اعتقادات آن‌ها اشاره کرد که در ادامه می‌خوانید:

پیرمردی بود، من خودم دیدم او را -شاید هم اصالتاً نزدیک به محل ما بود، شمالی بود-، گفت:‌ داشتم می‌خوابیدم، دیدم غلغله‌ای برپاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گفتم: چه غلغله‌ای هست؟

[صدایی] گفت: «زعفر جنی، همان که آمده بود برای یاری امام‌ حسین علیه‌السلام، حالا وفات کرده است». بنده از طریق دیگری هم شنیده بودم بیست سال قبل [عده‌ای] آمده بودند و درِ بعضی از خانه‌ها را زده بودند که زعفر وفات کرد، رضوان‌الله‌علیه.

آن پیرمرد می‌گوید: «در همان حالی که داشتم می‌خوابیدم، پرسیدم جانشین دارد؟ پسرش جانشینش است؟» گفتند: «بله، جانشین هم دارد». این را دیگر در آن خبر نشنیده بودم. این [مطلب] مخصوص به همان پیرمرد است که گفت خودم دیدم. البته آن پیرمرد نگفت، جسم آن کسی که خبر داده بود را دیدم، همین‌قدر [صدایی را] شنیدم.

گفتم: اسم جانشینش چیست؟ گفت: اسم پسرش که جانشین پدر است، «کامل» است. این را هم باید آدم [توجه] داشته باشد که اجنه هم عمرشان یک سال و دو سال و ده سال و صد سال نیست.

این را هم از پیرمردهای زمان خودمان از اساتید در نجف شنیده بودیم که جن‌ها گفته بودند: «در بین ما کافر و شیعه هست ولی سنی نیست». گفتیم: «این برای چیست؟» گفت: «پیرمردهایی که الان هم بین ما هستند گفتند: ما بودیم [که] حضرت رسول در غدیر دست حضرت امیر را بلند کرد و جانشین خودش قرارداد. [آن پیرمردها] الآن هم هستند»

از آن‌وقت تا به حال هم که ما از آن پیرمردها شنیدیم از این قضیه هزارسال بیشتر گذشته بود. بالأخره! چه‌کار کنیم؟! با اینکه مخالفین ما واضحات را منکرند، در ما اثر ندارد. اگر رشوه بدهند نعوذبالله، نعوذبالله خدا می‌داند چه کسی از رشوه نجات می‌یابد. یک شاهی و سنّار که رشوه نمی‌دهند. [انگلیس] رشوه داد به او (ابن سعود) و گفت: «اشراف را بیرون می‌کنیم و شما را جای آن مالک حجاز قرار می‌دهیم». رشوه داد به پهلوی [و گفت]: «قاجار را بیرون می‌کنیم شما را به جای او سلطنت می‌دهیم». رشوه داد به مصطفی کمال ملعون گفت: «عثمانی را بیرون می‌کنیم سلطنت یا ریاست جمهوری را به شما می‌دهیم». می‌دانید رشوه چه کار می کند؟! الان دنیا دارد با رشوه می‌چرخد.

فیلم این سخنرانی را اینجا مشاهده کنید:

 

 

انتهای پیام/

 

منبع: فارس

کلیدواژه: آیت الله بهجت عید غدیر ولایت امیرالمومنین شیعه اهل سنت مرجع تقلید شیعیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۹۴۹۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت شورای علمای افغانستان از عملیات وعده صادق

شورای علمای شیعه افغانستان در بیانیه‌ای اعلام کرد حمله ایران به اسرائیل گامی در جهت جلوگیری از بی‌ثباتی بیشتر در خاورمیانه بود .

شورای علمای شیعه افغانستان با انتشار بیانیه‌ای اقدام جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به حمله اسرائیل به مرکز دیپلماتیک ایران در دمشق را حق مشروع این کشور و گامی در جهت جلوگیری از بی‌ثباتی بیشتر در خاورمیانه و درس عبرتی برای اسرائیل و حامیان آن دانسته است.

شورای علمای شیعه افغانستان در این بیانیه از شورای امنیت سازمان ملل خواسته است، تا تمام اقدامات مناسب را برای جلوگیری از گسترش بحران و توقف قتل‌ عام مردم مظلوم غزه انجام دهد.

در ۲۵ فروردین ۱۴۰۳ (۱۳ آوریل ۲۰۲۴)، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی حملاتی را به اسرائیل با نام عملیات «وعده صادق» آغاز کرد.

این حمله با استفاده از پهپادهای انتحاری، موشک کروز و موشک‌های بالستیک انجام شد.

این حمله در پاسخ به حمله هوایی به کنسولگری ایران در دمشق در ۱ آوریل که توسط اسرائیل انجام شده بود، انجام گردید.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • رد رشوه ۱۱۰ میلیون ریالی ماموران وظیفه شناس در هلیلان
  • رد رشوه ۱۱۰ میلیون ریالی ماموران وظیفه شناس در هلیلان 
  • بقاع متبرکه همچون مساجد انسان‌سازی می کنند
  • جواز توسل و زیارت قبور برگزیدگان در قرآن و روایات شیعه و سنی
  • ذکری کیمیاگر از کیمیا از آیت الله بهجت (فیلم)
  • اینجا «بقیع» سند مظلومیت دیرینه شیعه
  • حمایت شورای علمای افغانستان از عملیات وعده صادق
  • در دیدار سال ۱۳۵۷، فرح با آیت‌الله خویی رهبر شیعیان عراق چه گذشت؟
  • از حمله ایران به اسرائیل حمایت می‌کنیم
  • رسوایی در کشتی جهان؛ چامیزو: آذربایجان رشوه داد نگرفتم