Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، پرویز منصوری مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: ۴۶ میلیون قطعه بچه ماهی قزل‌آلا در سال گذشته در این استان تولید و تکثیر شده است.

او با بیان اینکه سالانه حدود ۴۶ میلیون قطعه بچه ماهی در استان تولید می‌شود افزود: استان سالانه به بیش از ۱۰۰ میلیون قطعه بچه ماهی نیاز دارد که در حال حاضر مازاد نیاز استان از دیگر استان‌ها تأمین می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید

کشاورزی، نیرو محرکه رشد و توسعه اقتصادی چهارمحال و بختیاری

منصوری اضافه کرد: با توجه به میزان نیاز استان به بچه ماهی می‌توان با ایجاد مرکز تولید بچه ماهیان اصلاح نژادشده و عاری از بیماری (SPF) این نیاز را برطرف کرد.

او با اشاره به اینکه ۳۳ مزرعه تولید بچه ماهی قزل آلای رنگین کمان در استان فعالیت می‌کنند ادامه داد: شهرستان اردل با تولید ۱۸ میلیون قطعه بچه ماهی بیشترین میزان تولید را در استان دارد.

منصوری گفت: ارزش اقتصادی این محصول تولیدی در استان در سال گذشته بالغ بر ۲۷۶ میلیارد بوده است که از خروج ثروت از استان جلوگیری کرد.

او با بیان اینکه برای این کار نیاز به سرمایه‌گذاری بخش خصوصی است خاطر نشان کرد: در این زمینه رایزنی‌هایی انجام شده است و در صورت تامین سرمایه‌گذار مرکز تولید بچه ماهی اصلاح‌نژادشده در استان راه‌اندازی می‌شود.

انتهای پیام/ف

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جهاد کشاورزی بچه ماهی ماهی قزل آلا سرمایه گذاری بخش خصوصی میلیون قطعه بچه ماهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۹۵۰۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(تصاویر) طبیعت بکر بازفت در چهارمحال و بختیاری

(تصاویر) طبیعت بکر بازفت در چهارمحال و بختیاری

دیگر خبرها

  • جریمه واحد تولیدی فرآورده خوراک دام و طیور در چهارمحال و بختیاری
  • برگزاری سالانه ۱۰ کنگره شهدا در کشور
  • نرخ تورم ماهانه چهارمحال و بختیاری از میانگین کشوری کمتر است
  • (تصاویر) طبیعت بکر بازفت در چهارمحال و بختیاری
  • ضرورت راه اندازی بازارچه‌های موقت در ۴۳ شهر چهارمحال و بختیاری
  • ذخیره‌سازی ۲۱ هزار و ۹۴۴ تن گندم مورد نیاز در چهارمحال و بختیاری
  • گندم مورد نیاز چهارمحال و بختیاری تا خردادماه تأمین است
  • سالانه ۳ میلیون و ۵۰۰ هزارتن برنج مورد نیاز کشور است
  • آغاز تولید امسال تخم چشم زده ماهی قزل‌آلا در اصفهان
  • تحقق شعار سال در گرو نقش آفرینی کارگران و کارفرمایان