Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فرانسه، دیپلمات‌های سازمان ملل با اعلام این مطلب تاکید کردند که مخالفت با قطعنامه آمریکا به حدی گسترده است که واشنگتن بعید است حتی ۹ رای لازم را به دست آورد بطوریکه مسکو و پکن را مجبور به استفاده از وتو در قطعنامه پیشنهادی این کشور کند.

یک دیپلمات به خبرگزاری فرانسه گفت که پیش نویس طرح با مقررات فعلی ممنوعیت فروش تسلیحات متعارف به ایران که در ۱۸ اکتبر به پایان می‌رسد، بسیار فاصله دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

موعد تحریم تسلیحاتی ایران براساس برجام اکتبر سال جاری (مهر ماه) خاتمه می‌یابد و این یکی از موارد مخالفت شدید دولت آمریکا با توافق هسته‌ای است.

مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد که واشنگتن قطعنامه خود برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران را برغم مخالفت‌های چین و روسیه ارائه می‌کند.

خبرگزاری بلومبرگ نیز روز چهارشنبه گزارش داد که کاخ سفید قطعنامه جدیدی را با درخواست تمدید تحریم تسلیحاتی علیه ایران به اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد ارائه کرده است.

متن پیش نویس آمریکا نشان می‌دهد که واشنگتن مصرانه خواستار تمدید بی قید و شرط تحریم علیه ایران و استفاده از فشار حداکثری علیه این کشور است.

خبرگزاری فرانسه در این گزارش اضافه کرد: دیپلمات‌ها نگران هستند که این قطعنامه توافق هسته‌ای را به خطر بیاندازد. یکی از این دیپلمات‌ها گفت که تمرکز باید بر روی حفظ برجام باقی بماند.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در اردیبهشت ماه سال ۹۷ به صورت یکجانبه و بر خلاف قوانین بین المللی از توافق هسته‌ای شکل گرفته بین ایران و ۵ قدرت جهانی دیگر خارج شده و تحریم‌ها علیه تهران را دوباره بازگرداند.

براساس توافق هسته‌ای تحریم تسلیحاتی ایران در مهر ماه لغو و بر اساس آن ایران مجددا قادر به خرید و فروش سلاح خواهد شد.

منبع: Agence France-Presse برچسب‌ها برجام سازمان ملل متحد شورای امنیت سازمان ملل ایالات متحده آمریکا پروندهٔ خبری تلاش آمریکا برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: برجام سازمان ملل متحد شورای امنیت سازمان ملل ایالات متحده آمریکا برجام سازمان ملل متحد شورای امنیت سازمان ملل ایالات متحده آمریکا تمدید تحریم تسلیحاتی تحریم تسلیحاتی ایران توافق هسته ای دیپلمات ها سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۹۵۱۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نماینده روسیه در شورای امنیت : آمریکا با هر قطعنامه آتش بس در غزه مخالفت کرده است

نماینده روسیه در شورای امنیت با اشاره به جنگ غزه و بالا گرفتن تنش‌ها میان جمهوری اسلامی ایران و رژیم صهیونیستی گفت: «خاورمیانه در لبه پرتگاه قرار دارد».

به گزارش ایسنا، «واسیلی نبنزیا» نماینده روسیه در سازمان ملل در نشست امروز سازمان ملل درباره عضویت کامل فلسطین در شورا تصریح کرد: «اسرائیل کاروان های بشردوستانه در غزه را هدف قرار می دهد و مانع کار آنها می شود.»

نماینده روسیه در شورای امنیت تأکید کرد: «آمریکا با هر قطعنامه آتش بس در غزه مخالفت کرده است.»

نبنزیا در ادامه با اشاره به تحولات جنگ غزه و بالا گرفتن تنش‌ها میان جمهوری اسلامی ایران و رژیم صهیونیستی خاطرنشان کرد: «خاورمیانه در لبه پرتگاه قرار دارد».

نماینده روسیه در سازمان ملل گفت: ما حمله اسرائیل به شورای امنیت و دبیرکل را رد می کنیم. از همه اعضای شورای امنیت می‌خواهم به عضویت کامل فلسطین رای دهند.

همزمان نماینده انگلیس در شورای امنیت در سخنانی بدون محکوم کردن حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق گفت: «پاسخ ایران به اسرائیل را محکوم می کنیم و مصمم به حفظ ثبات در منطقه هستیم!».

نماینده انگلیسی تصریح کرد: «حمله ۷ اکتبر را محکوم می کنیم و خواهان آزادی فوری همه اسیران هستیم. نوار غزه شاهد یک بحران انسانی ناگوار و فزاینده است.»

وی اضافه کرد: «از راهکار دودولتی که امنیت و ثبات فلسطینی ها و اسرائیل را تضمین می کند، حمایت می کنیم. ما بر تعهد خود به یک کشور مستقل و قابل زندگی فلسطین تاکید می کنیم. ما باید بر عناصری تمرکز کنیم که امکان صلح پایدار را فراهم می کند.

نماینده انگلیس در شورای امنیت خاطرنشان کرد: لندن بار دیگر از اسرائیل می‌خواهد فوراً شهرک‌سازی را متوقف کند.»

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • نماینده روسیه در شورای امنیت : آمریکا با هر قطعنامه آتش بس در غزه مخالفت کرده است
  • خبرگزاری تاس: درخواست روسیه از شورای امنیت برای تحریم اسرائیل
  • دیپلمات روس: شورای امنیت تحریم اسرائیل را بررسی کند
  • دیپلمات سابق ایران: اینکه 10 کشور برای دفع حمله ایران مجبور به همکاری بودند مهم است
  • قطعنامه‌ ضد ایرانی مجلس نمایندگان آمریکا
  • دیپلمات روس: بازرسان آژانس اتمی در ایران به کار خود بازگشتند
  • دیپلمات آمریکایی ادعاها درباره نقش ایران را در منطقه تکرار کرد
  • مدیرکل آژانس: مدرکی از ساخت سلاح نیافتیم
  • مدرکی از ساخت سلاح نیافتیم/تنش‌های اخیر برفعالیت آژانس اثر نداشت
  • مدرکی از ساخت سلاح نیافتیم/تنش‌های اخیر برفعالیت آژانس اثر نداشته