Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک تحلیلگر سیاسی عراقی اعلام کرد که نمایندگان پارلمان این کشور باید در خصوص سفر نخست وزیر عراق به آمریکا رایزنی کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از المعلومه، «کریم الخیکانی» تحلیلگر سیاسی عراقی اعلام کرد که ماهیت سفر مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق به آمریکا باید در پارلمان بررسی شود.

وی افزود: در جریان این سفر بسیاری از مسائل از جمله خروج نظامیان آمریکایی از عراق باید بررسی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این تحلیلگر سیاسی بیان کرد: پارلمان عراق همچنان مذاکراتی که با آمریکا در خصوص حضور در خاک عراق صورت گرفته است پیگیری نمی کند.

وی ادامه داد: این ملت عراق است که باید حرف آخر را در خصوص پرونده های مهم و سرنوشت ساز در کشور خود اعلام کند.

الخیکانی افزود: آمریکا از سکوت پارلمان عراق سوء استفاده کرده و برای باقی ماندن در این کشور و انحصار سرمایه گذاری در عراق به نفع خود تلاش می کند.

انتهای پیام/
 

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۹۵۲۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خروج نیرو‌های آمریکا از نیجر، پیروزی استراتژیک روسیه

گاردین می‌نویسد که ایالات متحده بیش از هزار نفر از نیرو‌های خود را از نیجر خارج خواهد کرد. این اقدام، همانطور که این روزنامه اشاره می‌کند، یک پیروزی استراتژیک برای روسیه خواهد بود.

این تصمیم یک ماه پس از آن اتخاذ شد که "خونتای نظامی" حاکم در نیجر توافقنامه با واشنگتن را که به نیرو‌های آمریکایی اجازه می‌داد تا برای کمک به مبارزه با تروریست‌ها و افراطی‌ها در این کشور حضور داشته باشند، لغو کرد.

پس از ۱۵ مارس، زمانی که نماینده مقامات نیجر علنا حضور نظامی مستمر ایالات متحده را "غیرقانونی" اعلام کرد، مقامات آمریکایی ابراز امیدواری کردند که مذاکرات پشت پرده بتواند توافق ۱۲ ساله بین دو کشور را نجات دهد.

با این حال، ایالات متحده سرانجام پس از دیدار‌های هفته جاری در واشنگتن میان کورت کمبل، معاون وزیر امور خارجه و علی لمین زین، نخست وزیر نیجر، شکست را پذیرفت.

دیروز نیز سی ان ان گزارش داد که ایالات متحده با از دست دادن پایگاه نظامی خود در کشور آفریقایی چاد مواجه است، زیرا مقامات دولتی تهدید کرده اند که یک توافقنامه امنیتی مهم را فسخ می‌کنند و نفوذ آمریکا در منطقه را به خطر می‌اندازد.

این عقب نشینی که انتظار می‌رود در ماه‌های آینده انجام شود و به معنای بسته شدن پایگاه پهپاد آمریکایی در آگادز موسوم به "پایه ۲۰۱" است که در سال ۲۰۱۸ افتتاح شد و ۱۱۰ میلیون دلار هزینه داشت. همانطور که این نشریه یادآوری می‌کند، نیرو‌های فرانسوی قبلا از این کشور اخراج شده بودند.

به نظر می‌رسد این اقدام نیجر در یک دوران بحرانی برای منافع آمریکا در آفریقا انجام می‌شود و همزمان مقامات آمریکایی هشدار داده‌اند که نفوذ روسیه در سرتاسر قاره آفریقا در حال گسترش می‌باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • حمله پهپادی به نظامیان آمریکایی در پایگاه «عین الاسد» عراق
  • خروج نظامیان آمریکایی از نیجر
  • حزب‌الله عراق: عملیات علیه نظامیان آمریکا را از سر می‌گیریم
  • حزب‌الله عراق: عملیات علیه نظامیان آمریکایی را از سر می‌گیریم
  • عملیات خود را علیه نیروهای آمریکایی از سر می‌گیریم
  • پایگاه آمریکا در فرودگاه حسکه سوریه هدف قرار گرفت
  • پایگاه آمریکا در فرودگاه حسکه سوریه هدف گرفته شد
  • چاد هم نظامیان آمریکایی را اخراج می کند
  • خروج نیرو‌های آمریکا از نیجر، پیروزی استراتژیک روسیه
  • رایزنی‌ها با آمریکایی‌ها نه حتی روزانه بلکه ساعتی شده