Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-03-28@09:35:41 GMT

چرا تغذیه نوزادان با شیر مادر بهتر است؟

تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۹۵۲۶۰

صراط:

فاطمه ثنایی به مناسبت آخرین روز از هفته جهانی تغذیه با شیر مادر گفت: خداوند مسئولیت مادری و شیر دهی را به عهده زنان گذاشته و آنها را به گونه ای خلق کرده است که این توانایی را داشته باشند، هم چنین در قرآن کریم نیز به شیردهی توصیه شده است.

به گزارش میزان وی ضمن اشاره به اینکه شیرمادر از اواسط دوران بارداری شروع به ترشح شدن در بدن می کند، ادامه داد: از همان لحظه اول تولد نوزاد ترشح شیر به ویژه در مادرانی که زایمان طبیعی و به موقع دارند، آغاز می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کارشناس مامایی با بیان اینکه در لحظات نخست زایمان، تمام مادران بدون استثنا شیر دارند، اظهار کرد: مادرانی که سزارین کرده اند، هم اگر درست و به موقع سزارین شده باشند، در لحظات اول زایمان شیر کافی برای تغذیه فرزند خود را دارند.

ثنایی افزود: شیرمادر مخصوص بچه انسان است در حالی که شیر خشک از شیر گاو ساخته شده و اگر قرار بود ما به فرزندانمان شیر گاو بدهیم خداوند انسان را به گونه ای خلق نمی کرد که توانایی شیر دادن به کودک خود را داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه نزدیک ترین فرد از لحاظ ژنتیکی و خصوصیات به نوزاد، مادر است، بیان کرد: شیرمادر با وضعیت نوزاد تطابق دارد برای مثال شیر مادرانی که زایمان زودرس دارند با افرادی که به موقع زایمان می کنند، متفاوت است، و همچنین مواد موجود و مقدار شیر بچه های دوقلو با سایر نوزادان فرق می کند.

این کارشناس مامایی توضیح داد: شیرخشک، شیری است که حدود یک تا دوسال پیش از یک گاو دوشیده شده و در کارخانه خشک و تولید شده است، درحالی که شیر مادر یک ماده زنده و بیولوژیک است که در همان لحظه تولید و با هورمون های مادر بالا پایین می شود.

وی اضافه کرد: مواد معدنی که صبح در شیر مادر موجود است با موادی که ظهر و شب که در آن وجود دارد، متفاوت است و باتوجه به شرایط، در ساعات مختلف روز و همچنین روز های هفته تغییر پیدا می کند.

تنایی عنوان کرد: تغذیه باشیر مادر در لحظات اول تولد نوزادان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، چرا که هورمون تولید شیر پرولاکتین است که در همه خانم های باردار وجود دارد ولی برای اینکه شیر از بدن مادر خارج شود به هورمون اکسی توسین نیاز دارد و زمانی که بدن مادر بیشترین مقدار این هورمون را تولید می کند لحظات اول تولد فرزندش است به همین دلیل زمان طلایی ارتباط مادر با بچه نیم ساعت تا یک ساعت نخست تولد است.

وی تاکید کرد: هرچقدر تماس پوستی مادر بافرزند و شیر دادن به او بیشتر باشد، ترشح هورمون اکسی توسین نیز افزایش می یابد و شیر آن قدر تولید می شود که به نیاز نوزاد پاسخ داده می شود؛ علاوه بر این لامسه بهترین و بالاترین حس از لحاظ روحی و روانی در انسان است و تماس لمسی مادر با کودک موجب به وجود آمدن احساس امنیت و تغذیه روحی کودک می شود.

این کارشناس مامایی اشاره کرد: شیر مادر دارای دمای مناسبی است و علاوه بر اینکه هضم و دفع بسیار خوبی برای نوزاد دارد، جهت بهبود مشکلات گوارشی نظیر اسهال نیز مفید است.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: کارشناس مامایی تغذیه نوزادان شیر مادر صراط شیر مادر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۹۵۲۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مناسب‌ترین شغل برای من چیست؟

اولین گام یافتن شغل مناسب برای هر فردی، از این پرسش آغاز می‌شود: «چه کاری می‌توانم انجام دهم؟» یا «در چه کاری می‌توانم موفق‌تر باشم؟»

امروزه از ابزار‌های مختلفی برای ارزیابی توانمندی‌ها و صلاحیت‌های فردی استفاده می‌شود. یکی از کارآمدترینِ این ابزارها، تست کلیفتون است که با استفاده از آن می‌توان به طور دقیق‌تر و جامع‌تری با استعداد‌های ذاتی و توانمندی‌های خود آشنا شد.

با انجام تست کلیفتون، به چه اطلاعاتی دست پیدا می‌کنیم؟

تست کلیفتون شامل ۱۷۷ سوال ۵گزینه‌ای است. در هر سوال، دو عبارت پیش روی شماست و لازم است گزینه‌ای را که بیشتر و بهتر شما را توصیف می‌کند، انتخاب کنید.

اصلی‌ترین کارکرد تست کلیفتون این است که به شناسایی استعداد‌های فردی و نقاط قوت شما می‌پردازد. در مجموع ۳۴ توانمندی در ۴ حوزه وجود دارد. این حوزه‌ها توصیف می‌کنند که چگونه افراد و تیم‌ها از استعداد‌های خود در هنگام پردازش اطلاعات، انجام وظایف، تأثیرگذاری بر دیگران و ایجاد روابط استفاده می‌کنند.

تفسیر نتایج تست کلیفتون نیازمند تخصص و تجربه یک روانشناس متخصص است. این تفسیر به ارائه یک نقشه دقیق از استعداد‌ها و نقاط قوت فرد کمک می‌کند و او را در مسیری هدایت می‌کند که بتواند بهترین عملکرد را در زندگی و حرفه خود داشته باشد.

چرا انجام تست کلیفتون، برای پیدا کردن شغل، ضرورت دارد؟

۱. شناخت بهتر خود

انجام تست کلیفتون، به شما کمک می‌کند تا به صورت دقیق‌تری با نقاط قوت خود آشنا شوید. این تست از طریق پرسش‌های مختلف، به بررسی و تحلیل ویژگی‌ها و رفتار‌های شما در موقعیت‌های مختلف می‌پردازد. با اطلاعات حاصل از این تست، می‌توانید دریابید که در چه حوزه‌ها و وظایفی می‌توانید بهترین عملکرد را داشته باشید و در کدام حوزه‌ها و مشاغل می‌توانید موفقیت بیشتری داشته باشید.

۲. تطابق با فرصت‌های شغلی

تست کلیفتون، نقاط قوت و ضعف شما را با نیاز‌های شغلی موجود مقایسه می‌کند. با انجام این تست، می‌توانید میزان تطابق مهارت‌ها، و ویژگی‌های خود را با شغل‌های مورد نظرتان ارزیابی کنید. این اطلاعات به شما کمک می‌کند تا بهترین فرصت‌های شغلی را شناسایی کرده و به طور دقیق‌تری در راستای رشد و پیشرفت خود قدم بردارید.

۳. راهنمایی در انتخاب شغل

با توجه به نتایج تست کلیفتون، می‌توانید در انتخاب شغل خود بهتر تصمیم بگیرید. این تست به شما کمک می‌کند تا درک بهتری از نیاز‌ها و مقتضیات شغلی خود پیدا کنید. با این اطلاعات، می‌توانید تصمیمات درست‌تری در خصوص شغل مورد نظرتان بگیرید و در مسیری هموار به سمت رشد و موفقیت گام بردارید.

۴. تقویت اعتماد به نفس

شناخت بهتر خود و مطابقت داشتن با شغل مورد نظر، باعث افزایش اعتماد به نفس شما می‌شود. با اطمینان از مهارت‌ها و استعداد‌های خود، می‌توانید با خیال راحت‌تری در جست‌وجوی شغل خود پیش بروید و در مصاحبه‌ها و فرایند استخدام به خود اعتماد کنید. همچنین، این اعتماد به نفس به شما در ارتقا و توسعه حرفه‌ای کمک می‌کند و در محیط کار باعث بهبود عملکرد و پیشرفت شما خواهد شد.

تست کلیفتون چه کاربرد‌هایی دارد؟

روانشناسی سازمانی: در ارزیابی و انتخاب کارکنان برای سازمان‌ها و شرکت‌ها

مشاوره شغلی: برای کمک به افراد در انتخاب حرفه و مسیر شغلی مناسب

توسعه شخصی و حرفه‌ای: به منظور شناخت و بهبود استعداد‌ها و نقاط قوت فرد

روان‌درمانی: در تشخیص و درمان مشکلات روانی و رفتاری

تیم‌سازی: برای شناسایی استعداد‌ها و توانمندی‌های اعضای تیم و بهبود همکاری و عملکرد گروهی

هزینه‌ی انجام تست کلیفتون

نسخه اصلی این تست، در وب‌سایت گالوپ با قیمت ۴۹.۹۹ دلار در دسترس است.

شما همچنین می‌توانید شبیه‌ترین نسخه‌ی این تست را به زبان فارسی در سایت سنجمان، فقط با هزینه ۱۵۰ هزار تومان دریافت کنید.

حالا کلید موفقیت در دست شماست

آگاهی داشتن از توانمندی‌ها و استعداد‌های خود، یکی از عوامل کلیدی در موفقیت شغلی است. تست کلیفتون با ارائه اطلاعات دقیق و جامع درباره خصیصه‌ها و رفتار‌های فردی، به شما کمک می‌کند تا بهترین تطابق را بین خود و فرصت‌های شغلی پیدا کنید. با شناخت بهتر خود و انتخاب درست شغل، می‌توانید به رشد و پیشرفت حرفه‌ای خود بیشتر کمک کنید و در مسیری قرار بگیرید که باعث موفقیت و رضایت شغلی بیشتر شما خواهد شد. پس، انجام تست کلیفتون را در جست‌وجوی شغل مناسب خود حتماً مد نظر قرار دهید.

منبع: بیتوته

باشگاه خبرنگاران جوان وب‌گردی وبگردی

دیگر خبرها

  • آیا مصرف استامینوفن در دوران بارداری برای نوزادان خطرناک است؟
  • افزایش ۲۲ درصدی تولد نوزادان در آغازین روزهای سال ۱۴۰۳ نسبت به همین بازه زمانی در سال قبل
  • فعالیت مراکز غربالگری هیپوتیروئیدی نوزادان در شهرستان مراغه
  • ثبت بیش از ۳۵ هزارزایمان در هرمزگان در سال گذشته
  • مناسب‌ترین شغل برای من چیست؟
  • دهکده المپیک پاریس میزبان مهدکودک برای فرزندان ورزشکاران
  • تولد ۳۹ نوزاد در شاهرود/ حال مادران و نوزادان خوب است
  • رسوایی یک صهیونیست در مورد کشته شدن نوزادان توسط حماس
  • اعطای مجوز کاشت حلزون به ۱۳۷ مددجوی بهزیستی در زنجان طی سال گذشته
  • ۲۸۰ نوزاد در سال ۱۴۰۳ به قم متولد شدند